کد خبر: 1197145
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
معاون آموزش و پرورش لرستان:
معاون آموزش و پرورش لرستان گفت: همکاری سایر دستگاه های فرهنگی برای تربیت دینی نسل نو ضروری است.

به گزارش جوان از لرستان، پرویز عبدی، امروز(17آبان)، در شورای ترویج امربه معروف و نهی از منکر در آموزش و پرورش لرستان که با حضور دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان برگزار شد، اظهارداشت: دین اسلام دینی جامع و کامل بوده و از زیبایی های فراوانی سرشار است که باید این زیبایی ها را به نسل نو منتقل کرد.

معاون آموزش و پرورش لرستان افزود: تبیین و ترویج زیبایی های دین اسلام و بصیرت افزایی بین دانش آموزان امری مهم برای تربیت دینی دانش آموزان است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در فضای مجازی در تلاش بوده و گمراهی نسل جوان و نوجوان را هدف قرار داده است، عنوان کرد:  باید بتوانیم برای دانش آموزان برنامه ریزی داشته باشیم و نسبت به نسل جوان و نوجوان دغدغه مندی داشته باشیم.

عبدی جهاد تبیین را نیاز جامعه خواند و خاطرنشان کرد: برای نهادینه سازی ارزش ها بین نسل جوان و نوجوان نیازمند برنامه ریزی، وحدت و همدلی و جهاد تبیین هستیم.

وی نهادینه سازی فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر بین دانش آموزان را امری مهم خواند و عنوان کرد: امربه معروف و نهی از منکر به عنوان نگهبانی برای سایر احکام دینی بوده و باید بتوانیم این فرهنگ را زنده نگه داریم.

معاون آموزش و پرورش لرستان اظهارکرد: تربیت دانش آموزان و تبیین و ترویج ارزش های دینی بین نسل نو نیازمند همکاری سایر دستگاه ها با آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه حاکمیت ارزش ها معیار و ملاک بوده و راه نجات در همین است، خاطرنشان کرد:  نباید اجازه دهیم که فریضه امربه معروف  نهی از منکر در جامعه به فراموشی سپرده شود.

عبدی با اشاره به ارتباط بین حوزه علمیه و مدارس گفت: این مهم در تربیت دینی دانش آموزان نقش آفرین بوده و مساله حجاب به خوبی در مدارس مورد تاکید بوده و اقدامات خوبی در حال شکل گیری است.

وی بر ضرورت راه اندازی کرسی های آزاداندیشی در مدارستاکید کرد و گفت: اگر این کرسی ها راه اندازی شود، بسیاری از شبهات بین دانش آموزان پاسخ داده می شود.  

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار