کد خبر: 1197354
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
تحولات سرزمین‌های اشغالی
طی درگیری‌های امروز در مناطقی از غزه، تاکنون بیش از ۱۰ تانک و خودرو‌های زرهی تروریست‌های صهیونیستی توسط رزمندگان مقاومت فلسطین منهدم شده اند.

جوان آنلاین: روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی در خصوص اوضاع نوار غزه نوشت: با وجود اوضاع سختی که ساکنان شمال نوار غزه با آن رو به رو هستند اما فلسطینی‌های این مناطق با ترک منازل خود و حرکت به سمت جنوب غزه مخالفت می‌کنند.

به گزارش مشرق، در ادامه این گزارش آمده است: با وجود تلاش‌های ارتش اسرائیل برای گسترش حمله زمینی به نوار غزه، صدها هزار فلسطینی همچنان در مناطق شمالی این منطقه ساکن هستند. این در حالیست که حملات هوایی و توپخانه ای ارتش اسرائیل علیه نوار غزه ادامه داشته و ساکنان این باریکه با کمبود مواد غذایی و پزشکی و کمک‌های بشردوستانه رو به رو هستند.

یک گزارشگر ویژه سازمان ملل دستور مقامات رژیم صهیونیستی به ساکنان غزه برای تخلیه مناطق شمالی و کوچ آنها به جنوب را مصداق جنایت بین‌المللی خواند. «بالاکریشنان راجاگوپال» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مسکن متذکر شد که دستور رژیم صهیونیستی برای تخلیه بیش از یک میلیون نفر از شمال نوار غزه به مناطق جنوبی بدون ارائه مسکن و سرپناه و کمکهای بشردوستانه کافی نقض وقیحانه هنجارهای بنیادین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه است.

وی در ادامه تاکید کرد که این اقدامات اسرائیل جنایت بین المللی است. این کارشناس سازمان ملل تصریح کرد: انجام حملات با آگاهی از اینکه این اقدامات به طور سیستماتیک باعث تخریب و آسیب رساندن به زیرساخت های و منازل مسکونی شده و شهر را برای ساکنان آن غیرقابل سکونت می‌کند جنایت جنگی است.

یک فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی در جبهه جنوب به شرایط سخت در نبرد با رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اذعان کرد. «یارون فینکلمان» فرمانده منطقه جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ارتش نبردی پیچیده، سخت و هزینه آور را علیه حماس در غزه دنبال می‌کند.

وی که از نزدیکی یک تانک در منطقه نامعلوم در نزدیکی غزه سخن می‌گفت، مدعی شد: برای اولین بار پس از مدتها، ارتش ما در قلب شهر غزه می‌جنگد. این فرمانده رژیم صهیونیستی اذعان کرد: یکماه قبل حماس به ما حمله و ضربات سنگینی به ما وارد کرد، در آن روز وحشتناک ما در ماموریت‌مان شکست خوردیم. این تحولات سخت مرا آتش زد.

تحولات روز سی‌ام عملیات طوفان الاقصی

۲۳:۳۰ - منابع عبری زبان اعلام کردند که خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه در شهر تل آویو دست به تظاهرات زده و خواستار اقدام فوری دولت برای آزادی فرزندانشان شدند.

۲۳:۲۹ - سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وزارت جنگ این رژیم به کابینه جنگ هشدار داده که کرانه باختری در آستانه درگیری و انفجاری بزرگ قرار دارد.

۲۲:۵۴ - هم اکنون درگیری‌های شدیدی بین مبارزان مقاومت و نظامیان اشغالگر اسرائیلی در غرب اردوگاه النصیرات در جریان است.

۲۲:۱۱ - وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۱۰۷۰۰ فلسطینی در حملات اشغالگران اسرائیلی به شهادت رسیدند.

۲۱:۳۳ - ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک پهباد را که از جنوب لبنان وارد آسمان فلسطین اشغالی شده بود، رهگیری و منهدم کرده است.

۲۰:۱۲ - گروهان‌های قدس اعلام کرد یک تانک مرکاوای ۴ را در شمال غرب محله شیخ رضوان با گلوله آر پی جی هدف قرار داده است.

۱۹:۲۵ - گردان‌های قسام اعلام کرد که گروهی از نیروهای زمینی رژیم صهیونیستی را در منطقه شیخ عجلین در کمینی محکم گرفتار کرده و شمار زیادی از نیروهای اشغالگر را به قتل رسانده و مابقی نیروها هم زخمی شدند.

۱۹:۲۱ - گردان‌های شهید عزالدین قسام اعلام کرد که یک گروه از نظامیان صهیونیستِ مخفی شده در یک ساختمان در شمال بیت حانون را هدف راکت‌های ضد نفر قرار داده است.

ضربات به ارتش رژیم صهیونیستی، یک پس از دیگری

۱۸:۴۳ -  گردان‌های قسام اعلام کرد که گروهی از نیروهای کماندوی ارتش رژیم صهیونیستی را که در داخل ساختمانی در شمال بیت حانون پناه گرفته بود، با بمب‌های ضدنفر هدف قرار داده است.

۱۸:۳۸ -  گردان‌های قسام نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در دو محور شمال غرب و جنوب غزه با ده‌ها گلوله خمپاره درهم کوبید.

۱۸:۱۵ - گردان‌های قسام اعلام کرد که دقایقی پیش بار دیگر ادوات جنگی و نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در جنوب غزه با خمپاره‌های کالیبر سنگین هدف قرار داده است

۱۷:۰۸ - گردان‌های قسام اعلام کرد یک تانک دیگر اشغالگران صهیونیست را در شمال بیت حانون با راکت یاسین ۱۰۵ منهدم کرده است.

ضربات پی در پی به ارتش رژیم صهیونیستی توسط رزمندگان مقاومت فلسطین/ انهدام بیش از ۱۰ تانک و خودروی زرهی توسط نیرو‌های مقاومت در یک روز
حملات مقاوت به سرزمین های اشغالی

۱۶:۵۷ - گردان‌های قسام اعلام کرد که ادوات جنگی و نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در شهرک مفتاحیم هدف حمله موشکی قرار داده است.

۱۶:۵۴ - گردان‌های قسام اعلام کرد یک تانک دیگر ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه التوأم با راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ منهدم کرده است.

۱۶:۴۹ - گروهان‌های قدس اعلام کرد که نیروها و ادوات زرهی دشمن صهیونیستی را در اطراف هتل المشتل در شمال غرب غزه با خمپاره‌های کالیبر سنگین هدف قرار داده است.

۱۶:۱۷ - توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک یارون در جنوب لبنان را هدف قرار داد. در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک عیتا الشعب در جنوب لبنان را هم با بمب‌های ممنوعه فسفری مورد حمله قرار داده است.

۱۵:۵۷ - منابع عبری زبان از شلیک یک موشک ضدزره از جنوب لبنان به سمت الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

۱۵:۱۸ - گردان‌های قسام در بیانیه‌هایی نظامی اعلام کرد که دو تانک دیگر اشغالگران اسرائیلی را در نزدیکی میدان التوأم با راکت‌های یاسین ۱۰۵ منهدم کرده است. قسام همچنین از انهدام یک تانک و یک نفربر دیگر در محور شمال اردوگاه الشاطئ با راکت یاسین ۱۰۵ خبر داد.

صهیونیست‌ها تانک‌های قدیمی را به میدان می آورند!

۱۴:۵۸ - گردان‌های قسام اعلام کرد که نیروهای اشغالگر اسرائیلی و ادوات جنگی دشمن را در محور جنوب غزه با گلوله‌های خمپاره سنگین هدف قرار داده است.

۱۴:۲۹ - گردان‌های قسام اعلام کرد که یک تانک دیگر اشغالگران اسرائیلی را در منطقه التوأم با راکت یاسین ۱۰۵ منهدم کرده است.

۱۳:۵۳ - روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت امروز چهارشنبه اعلام کرد که ارتش درصدد تشکیل یک گردان زرهی جدید از نیروهای ذخیره شامل تانک‌های قدیمی مرکاوای ۳ است که قرار بود از رده خارج شوند اما به سبب کمبود تانک و خودروهای زرهی و ضربات سختی که ارتش در جبهه جنگ در غزه دریافت کرده، مجبور است فعلا از این تانک‌ها استفاده کند.

۱۳:۴۰ - منابع عبری زبان اعلام کردند آژیر خطر مجددا در شهرک‌های صهیونیستی مجاور باریکه غزه به صدا درآمده است.

۱۳:۳۹ - گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد نیروها و ادوات جنگی رژیم صهیونیستی را در پایگاه کیزوویم هدف حمله راکتی سختی قرار داده است.

۱۲:۴۹ - گردان‌های قسام اعلام کرد یک تانک دیگر اشغالگران اسرائیلی را در منطقه التوأم با راکت یاسین ۱۰۵ منهدم کرده است.

۱۲:۱۸ - گردان‌های قسام اعلام کرد دو تانک دیگر را در شمال میدان التوأم با راکت یاسین ۱۰۵ منهدم کرده است. تعداد خودروهای زرهی منهدم شده توسط قسام از صبح امروز به ۸ رسید.

۱۱:۴۹ - گردان‌های قسام اعلام کرد که یک تانک دیگر صهیونیست‌ها را در منطقه السلاطین در شمال غرب بیت لاهیا با راکت یاسین ۱۰۵ منهدم کرده و آن را به آتش کشیده است.

۱۱:۳۵ - منابع عبری زبان اعلام کردند آژیر خطر در مناطقی در شمال فلسطین اشغالی از جمله الجلیل غربی به صدا درآمده است.

۱۱:۳۰- گردان‌های قسام اعلام کرد که دو تانک دیگر را در جنوب غرب شهر غزه با راکت یاسین ۱۰۵ منهدم کرده است. از صبح امروز تا این لحظه قسام ۳ دستگاه تانک، یک نفربر و یک خودروی زرهی دیگر را منهدم کرده است.

ادامه انهدام ادوات زرهی صهیونیست‌ها

۱۱:۲۳ - گروهان‌های قدس اعلام کرد با گلوله‌های آر پی جی و بمب‌های "العمل الفدائی" تعدادی از خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی را در محور غرب غزه هدف قرار داده که یکی از این خودروها منهدم شده و تلفاتی قطعی به نیروهای دشمن وارد شده است.

۱۱:۰۷ - گردان‌های قسام اعلام کرد سومین خودروی زرهی دشمن صهیونیستی را هم طی دقایق اخیر در شمال میدان التوام با راکت یاسین ۱۰۵ منهدم کرده است. قسام دقایقی قبل از انهدام یک تانک و یک نفربر در همین منطقه خبر داده بود.

۱۱:۰۶ - گردان‌های قسام اعلام کرد یک تانک و یک نفربر "ببر" ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال میدان التوام با راکت یاسین ۱۰۵ منهدم کرده است.

۹:۴۳ - سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه برای فرزندان خود گذرنامه دیگر کشورها را صادر کردند تا این کشورها را وادار به مداخله برای آزادی آن‌ها کنند.

۹:۴۰ - گردان‌های شهدای الاقصی در قلقیلیه اعلام کرد که در جریان یورش اشغالگران اسرائیلی به این شهر، در مسیر آن‌ها بمب‌های دست‌ساز منفجر کرده و و تلفاتی به آن‌ها وارد کرده است.

۹:۳۷ - روزنامه عبری زبان هاآرتص: همه اطلاعاتی که سرویس‌های امنیتی اسرائیلی در مورد تونل‌های حماس در غزه ارائه می‌دهند، به هیچ وجه نمی‌تواند پیچیده و مبهم بودن این پروژه (شبکه تونل‌های حماس) را بیان کند و تصویری که از جنگ دایر در غزه می‌بینیم بسیار پیچیده‎تر از چیزی است که نتانیاهو ارائه می‌دهد.

۸:۴۸ - سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در ادامه درگیری‌ها با مقاومت فلسطین در شمال نوار غزه، یک نظامی ۲۸ ساله این رژیم کشته شده و ۳ نظامی دیگر از جمله دو نیروی یگان چتربازارن و یک نیروی گعفاتی زخمی شدند.

۶:۲۰ - نظامیان اشغالگر اسرائیلی از ساعاتی پیش شهرهای مختلف کرانه باختری را هدف حمله قرار داده و دست به بازداشت گسترده فلسطینیان به ویژه آزادگان فلسطینی زدند. صهیونیست‌ها به شهرک تقوع در جنوب شرق بیت لحم یورش بردند. مبارزان مقاومت در مسیر آن‌ها مین منفجر کردند. اشغالگران اسرائیلی به شهرک حواره، شهرک بیتا و شهرک تل در جنوب نابلس نیز یورش بردند. اردوگاه عقبه جبر و عین السلطان در اریحا نیز هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفت و درگیری مسلحانه شدیدی در این منطقه به وقوع پیوسته است.

درعی: حماس را دست کم گرفته بودیم

۵:۵۴ - آریه درعی رهبر حزب شاس: حماس را دست کم گرفتیم و فکر می‌کردیم به زندگی دنیوی راضی شدند.

۱:۲۰ - برخی منابع اعلام کردند که مقاومت فلسطین موفق شده یک قایق جنگی ارتش رژیم صهیونیستی را در ساحل منطقه الشاطئ منفجر کند.

۱:۰۶ - برخی منابع اعلام کردند که گروهی از نیروهای اشغالگر اسرائیلی در اطراف اردوگاه الشاطئ در کمین محکم مبارزان مقاومت گرفتار شده و ضربه سختی خورده‌اند و جنگنده‌های اسرائیلی در حال بمباران شدید این منطقه هستند تا نیروهای آنان موفق به فرار شوند.

ضربات پی در پی به ارتش رژیم صهیونیستی توسط رزمندگان مقاومت فلسطین/ انهدام بیش از ۱۰ تانک و خودروی زرهی توسط نیرو‌های مقاومت در یک روز
فعال شدن سامانه های گنبد آهنین رژیم صهیونیستی

۰۰:۲۴ - اداره آمار مرکزی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: از آغاز جنگ در غزه، از هر سه شرکت اسرائیلی، یک شرکت تعطیل شده یا با ۲۰ درصد از توان خود به فعالیت ادامه می‌دهد.

۰۰:۲۱ - غازی حمد عضو دفتر سیاسی حماس در گفتگو با الجزیره: اسرائیل تا این لحظه موفق به تحقق اهداف خود در غزه نشده است. آمریکایی‌ها وقتی از تغییر شرایط جاری در غزه سخن می‌گویند، کاملا به اشتباه رفته‌اند.

۰۰:۰۶ - سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز جنگ تا این لحظه ۳۴۸ نظامی و افسر ارتش، ۵۹ نیروی پلیس و ۱۰ نفر از نیروهای سازمان اطلاعات این رژیم در درگیری‌ها با مقاومت فلسطین کشته شدند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار