کد خبر: 1199649
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع) خبرداد:
سردار علی محمد اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه، برنامه های هفته بسیج در استان چهارمحال و بختیاری را تشریح کرد و گفت: الگوی بسیج جهانی و فراگیر شده است.
رحیمی

به گزارش جوان به نقل از بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در آستانه هفته بزرگداشت بسیج، نشست خبری سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با اصحاب رسانه برگزار شد.

سردار اکبری درجمع خبرنگاران با تبریک میلاد حضرت زینب سلام الله علیها و فرارسیدن هفته بسیج، یاد و خاطره شهدا بویژه 95هزار شهید بسیجی  انقلاب اسلامی،  دفاع مقدس، دفاع از امنیت و دفاع از حرم آل الله،ضمن تقدیر از اطلاع رسانی مطلوب اصحاب رسانه پیرامون اخبار سپاه و بسیج، گفت: رسالتی که تک تک شما خبرنگاران در زمینه حق گویی و حق بینی بر دوش دارید قابل تقدیر و مایه خرسندی است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: هرکسی دل در گرو انقلاب اسلامی دارد، بسیجی است، ولو کارنامه بسیجی و کارت بسیجی نداشته باشد.

وی، حضور باشکوه و بی نظیر مردم در استقبال از رئیس جمهور و هیئت دولت طی سفر استانی در روزهای پنجشنبه و جمعه و همچنین روز شنبه برای راهپیمایی حمایت از کودکان مظلوم غزه را نتیجه بصیرت مردم و ایفای نقش اصحاب رسانه دانست و گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، بسیج بزرگ ترین شبکه فرهنگی ،  اجتماعی و نظامی در همه دنیاست که این شبکه بی نظیر است و مختص مردم ایران است.

سردار اکبری، با اشاره به اینکه هرکسی در دنیا مقابل ظالمی ایستادگی می کند بسیجی است، افزود: بخش های عمده ای از اهداف تشکیل بسیج محقق شده و رسالت بسیج که در دامن سپاه شکل گرفته است، بر اساس قانون اساسی حفظ انقلاب و دستاوردهای آن می باشد.

وی، با یادآوری فتنه های گوناگون از بدو پیروزی انقلاب اسلامی همچون جنگ 8ساله، ناامنی ها، فتنه عظیم در قالب جنگ ترکیبی و شناختی، تصریح کرد: بسیجیان همواره در میدان حضور یافته اند و مظلومانه از انقلاب و دستاوردهای آن دفاع کرده اند، تا گزندی به این انقلاب وارد نشود.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: شعار هفته بسیج امسال؛" بسیج، امید ملت ایران" می باشد و حضور بسیجیان در عرصه های مختلف سازندگی، محرومیت زدایی، سیل، زلزله و ...، برای امیدبخشی به مردم است که باعث هجمه به بسیج از سوی دشمنان می شود.

سردار اکبری، تأکید کرد: از هر بسیجی سوال شود برای چه چیزی در بسیج حضور دارد؟ قطعا می گوید برای جمع آوری امتیازات آخرتم آمده ام و هیچ چشمداشت دنیوی ندارد.

وی، حضور بسیجیان در عرصه مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان و خنثی سازی تحریم ها را از دیگر اقدامات با روحیه بسیجی در کشور دانست و با یادآوری حضور بسیجیان در عرصه های علمی، جهاد تبیین، جهاد کبیر، عدالت طلبی ومطالبه گری ...، تصریح کرد: مطالبه گری از مسئولین و کمک به مبارزه با فساد از شاخصه های بسیجیان گمنام است .

سردار اکبری با گرامیداشت یاد و خاطره بیش از 95هزار شهید بسیجی در عرصه های مختلف دفاع از انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم آل الله ، افزود: ارائه الگوی موفق از سبک زندگی ایرانی اسلامی ، از جمله انتظاراتی است که از بسیج وجود دارد.

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری گفت: سند 10 ساله اعتلای بسیج از یکی دوسال قبل شروع شده و با سازماندهی 11 قرارگاه با زیرمجموعه ها و کمیته های فرعی فعالیت می کنند.

سردار اکبری، افزود: به مناسبت هفته بسیج، 1560 برنامه در سطح استان چهارمحال و بختیاری توسط قرارگاه های 11 گانه بسیج اجرا خواهد شد.

وی، عرصه های فرهنگی، اجتماعی، دفاعی امنیتی، تعلیم و تربیت، علم و فناوری، فضای مجازی و رسانه، تعالی سازمانی، راهیان نور، زن و خانواده و ... را از جمله قرارگاه های بسیج دانست که برنامه های گرامیداشت هفته بسیج را با شعار" بسیج امید ملت ایران" اجرا خواهند کرد.

سردار اکبری در ادامه به پرسش های خبرنگاران پیرامون موضوعات مختلف در زمینه برنامه های اشتغالزایی، اقتصادی، محرومیت زدایی، کشاورزی، فرهنگی ، علمی بسیج پاسخ گفت.

وی در پایان تأکید کرد: هرچند ما نرفته ایم در لندن و پاریس و ... ، بسیج تشکیل بدهیم؛ اما  الگوی بسیج جهانی و فراگیر شده است و آنها در مقابل کاخ سفید نماز جماعت هم برپا می کنند.

سردار اکبری، درباره اهمیت حضور مردم استان چهارمحال و بختیاری در استقبال از ریاست جمهوری و همچنین راهپیمایی حمایت از کودکان فلسطینی در شهرکرد، اظهارکرد:  بیش از 11هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر دوم رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شده، که می طلبد مسئولان استان بیشتر دستاوردهای این سفر را برای مردم بازگو کنند.

وی، این استقبال کم نظیر را نشانه بصیرت مردم در قدردانی از خدمتگزاران واقعی و حمایت از نظام و ولایت دانست که باعث سرگیجه و سردرگمی دشمنان شده است.

سردار اکبری در پاسخ به سوالی پیرامون نقش سپاه در راستای تحقق شعار سال و مهار تورم و رشد تولید، اظهار کرد: کار بسیج، بسیج کنندگی است و با توجه به ظرفیت های در اختیار سپاه و بسیج در زمینه ایجاد کارگاه های اشتغالزایی زودبازده، امکانات و تجهیزاتی را برای ایجاد فرصت های شغلی در اختیار متقاضیان قرار می دهیم.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام همچنین گفت: ارائه آموزش های لازم در زمینه های کشاورزی نوین، که بعنوان مثال باعث افزایش تولید گندم در سطح هکتار  شده از سوی بسیج مهندسین کشاورزی، و آسیب شناسی کارگاه های راکد، و کمک به ایجاد صنایع تبدیلی و کمک به تولیدکنندگانی که دچار مشکل شده اند، از اقدامات انجام شده در زمینه تحقق شعار سال می باشد.

وی، افزود: آبرسانی به بیش از 200 روستا کار بسیار سختی است که درحال انجام است. تکمیل کلینک درمانی در شهرستان فارسان، انعقاد قرارداد و امضای تفاهم نامه با اعتباری بالغ بر 60هزار میلیارد تومان طی 3سال آینده توسط قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام برای محرومیت زدایی، اجرا می شود و قراردادهای ما 70 به 30 می باشند؛ یعنی 70درصد را دولت و 30 درصد را سپاه و بسیج در اجرای طرح ها برعهده می گیرند.

سردار اکبری، از برنامه های عمرانی و محرومیت زدایی دیگر مانند کمک به احداث گلخانه ها، راه های بین روستایی و راه های بین مزارع هم خبرداد و گفت: بسیج و سپاه به دنبال پیمانکاری نیست، بلکه همه این برنامه ها برای کمک به دولت و خدمت به مردم می باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر