کد خبر: 1201220
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
جنگ سوسیداد و اینتر برای صدرنشینی ادامه دارد
جوان آنلاین: تیم‌های مدعی اروپا برای آنکه کار صعودشان به هفته آخر کشیده نشود، امشب باید دست پر مستطیل سبز را ترک کنند. هفته پنجم مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری هشت دیدار به پایان می‌رسد.
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: تیم‌های مدعی اروپا برای آنکه کار صعودشان به هفته آخر کشیده نشود، امشب باید دست پر مستطیل سبز را ترک کنند. هفته پنجم مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری هشت دیدار به پایان می‌رسد.
در گروه اول هرچقدر خیال بایرن‌مونیخ بابت صعود راحت است، منچستریونایتد برای گرفتن سهمیه دوم گروه می‌جنگد. نتایج درخشان باواریایی‌ها در اروپا باعث شده شاگردان توماس توخل خیلی زود یکی از تیم‌های صعود کرده مسابقات لقب گیرند. بایرن هر چهار دیدار قبلی خود را با برد به پایان رسانده و با ۱۲ امتیاز صدرنشین گروه A است. در نتیجه رویارویی دوباره با کپنهاگن، آن‌هم در خانه حساسیت چندانی برای بایرن ندارد. این تیم در بازی رفت ۲ بر یک تیم دانمارکی را شکست داد و هواداران بایرن منتظرند تا هری کین و دیگران در آلیانس چند گل دیگر به کپنهاگن بزنند. البته بایرن همچنان نتوانسته به صدر جدول بوندس‌لیگا برسد و سایه سنگین لورکوزن را بالای سرش حس می‌کند. کین در این فصل ۲۲ گل در تمامی رقابت‌ها با پیراهن بایرن به ثمر رسانده است. نکته جالب اینکه تیم کپنهاگن در آخرین بازی خود در سوپرلیگ دانمارک مغلوب تیم ویبورگ شده است. نتیجه این دیدار تأثیر بسیار زیادی روی جایگاه دو تیم دیگر گروه می‌گذارد؛ کپنهاگن و گالاتاسرای هر کدام با چهار امتیاز رده‌های دوم و سوم گروه اول را در اختیار دارند و من‌یونایتد نیز با سه امتیاز قعرنشین گروه است. در نتیجه برد پرگل بایرن به سود گالاتاسرای و یونایتد تمام خواهد شد.
شیاطین‌سرخ به استانبول سفر کرده‌اند تا برای دومین‌بار در این فصل رودرروی گالاتاسرای قرار بگیرند. با توجه به باخت ۳ بر ۲ دیدار رفت، بدون شک جو بازی و ورزشگاه به سود میزبان است و این منچستری‌ها هستند که باید با بیشترین امتیاز بازی را به پایان برسانند. قرمز‌های منچستر شرایط خوبی ندارند. آن‌ها در پنج بازی آخر خود دو بازی را واگذار کرده و از جام اتحادیه نیز حذف شده‌اند. شاگردان تنهاگ با اینکه اورتون را با سه گل شکست دادند، اما جایگاهی بهتر از ششمی در جزیره در اختیار ندارند. بهترین گلزنان این تیم در لیگ برتر مک‌تامینی و فرناندز با سه گل زده هستند! انتقاد‌ها از عملکرد تنهاگ ادامه دارد و به رغم نارضایتی‌های موجود سران منچستر به سرمربی هلندی فرصت جبران داده‌اند و دو بازی باقیمانده در لیگ قهرمانان روی سرنوشت تنهاگ تأثیرگذار خواهد بود. باخت دوباره به گالاتاسرای به معنای حذف منچستر از لیگ قهرمانان است. توپچی‌ها با هدف قطعی شدن صعود میزبان لانس هستند. آرسنال به هر شکل ممکن صدرنشینی جزیره را با چنگ و دندان حفظ کرده و در اروپا نیز اجازه قدرت‌نمایی به دیگر تیم‌های گروه B را نمی‌دهد. تیم میکل آرتتا، برنتفورد را برد تا بالاتر از مدعیانی، چون سیتی و لیورپول تیم اول انگلیس باشد. عجیب اینکه تیم فرانسوی در بازی رفت باخت ۲ بر یک را به آرسنال تحمیل کرده، والا توپچی‌ها تاکنون خیالشان از صعود راحت می‌شد.
در گروه C، رئال‌مادرید صعود کرده دغدغه‌ای از این بابت ندارد، اما تعداد زیاد مصدومان مشکلاتی را برای آنچلوتی ایجاد کرده است. کهکشانی‌های ۱۲ امتیازی در مادرید به مصاف ناپولی هفت امتیازی می‌روند. تیم ایتالیایی در بازی رفت ۳ بر ۲ بازنده شد و امشب نیز قطعاً برای گرفتن انتقام دغدغه‌های زیادی دارد. لوکا مودریچ، کاپیتان رئال تازه‌ترین مصدوم تیم آنچلوتی است. رئال با همین شرایطی که دارد صدر لالیگا را از چنگ خیرونا درآورده و فاصله‌اش را با دیگر رقبا افزایش داده است. در آن سوی میدان تیم ایتالیایی حتی به یک تساوی نیز رضایت دارد تا ۸ امتیازی شود. براگای پرتغال با یونیون برلین دیگر دیدار این گروه را برگزار می‌کنند. رئال‌سوسیداد و اینترمیلان همچنان بر سر تصاحب صدرنشینی با هم رقابت تنگاتنگی دارند. هر دو تیم ۱۰ امتیازی هستند، اما سوسیداد تیم اول است، به همین خاطر نتیجه دیدار برگشت بنفیکا و اینتر هم برای صدرنشین اهمیت زیادی دارد و هم برای تیم ایتالیایی. سوسیداد میزبان سالزبورگی است که در بازی رفت ۲ بر صفر به برتری رسیده، ولی کار اینتر سخت‌تر است، چراکه رویارویی با صدرنشین پرتغال در خانه این تیم حساسیت زیادی دارد. سیمئونه اینزاگی که تیمش در سری آ رقیب ندارد به صعود، آن‌هم در جایگاه صدرنشین می‌اندیشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار