کد خبر: 1202599
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: اگرچه همه شواهد و قرائن حاکی از این است که رژیم صهیونیستی به دنبال اخراج ساکنان غزه به خارج از اراضی اشغالی است، اما یکی از فرماندهان ارتش اسرائیل اتهام تلاش برای بیرون راندن فلسطینیان از غزه را رد کرده و گفته که اسرائیل به دنبال جابه‌جایی همیشگی هیچ‌کس از هیچ‌جا نیست، اما شروع حمله زمینی به جنوب غزه، روایت متفاوتی را از آنچه صهیونیست‌ها می‌گویند، بازگو می‌کند.
به گزارش «جوان»، با اینکه پس از گذشت دو ماه از جنگ غزه و موج حملات گسترده ارتش صهیونیستی، اهداف و نیات اصلی این رژیم بر همگان مسجل شده است، مقامات تل‌آویو سعی دارند در ظاهر این‌گونه القا کنند که دنبال اشغالگری نیستند. به گزارش بی‌بی‌سی، سرهنگ هشام ابراهیم، از فرماندهان ارتش اسرائیل دوشنبه شب در سخنانی مدعی شد که اتهام تلاش برای بیرون راندن فلسطینیان از غزه صحت ندارد و تل‌آویو با جابه‌جایی همیشگی در هر جایی مخالف است. به گفته این فرمانده اسرائیلی، عملیات یگان زرهی که در شمال غزه به شدت ادامه داشت، اکنون تکمیل شده و پایان یافته است. این اظهارات همزمان با حرکت یگان زرهی و تانک‌های ارتش اسرائیل به جنوب غزه و حومه خان‌یونس ایراد شد. این درحالی است که همزمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به ده‌ها هزار فلسطینی که در پی حمله ارتش از شمال غزه به جنوب این نوار ساحلی گریخته بودند، هشدار داده که باید اکنون مناطق جنوبی را ترک کنند، چرا که ارتش عملیات خود علیه حماس را به جنوب غزه آورده است. یک سخنگوی وزارت جنگ اسرائیل با انتشار نقشه‌ای از نوار غزه مربوط به اطراف شهر خان‌یونس از ده‌ها هزار آواره جنگی خواسته که به مناطق جنوبی‌تر بروند؛ جایی که غزه با مصر هم مرز می‌شود.
غزه منطقه کوچکی است که در حال حاضر از شمال و جنوب تحت بمباران و حمله زمینی ارتش اسرائیل قرار گرفته است. صهیونیست‌ها پیش‌تر فلسطینیان را به جنوب کوچ می‌دادند، اکنون می‌خواهند از این منطقه هم آن‌ها را فراری دهند و این تناقض گویی در اظهارات سران صهیونیستی به وضوح پیداست. صهیونیست‌ها می‌خواهند با ناامن کردن شمال و جنوب غزه و اینکه هیچ جای امنی برای فلسطینیان وجود ندارد، مسیر را برای اخراج آن‌ها از این منطقه هموار کنند، زیرا با توجه به حملات گسترده از زمین، هوا و دریا، ساکنان غزه یا باید خود را برای کشته شدن آماده کنند یا اینکه برای نجات جان خود به مناطق دیگر کوچ کنند و این همان چیزی است که تل‌آویو در رؤیای آن است.


درگیری در جنوب غزه
رژیم صهیونیستی که در شمال غزه نتوانسته دستاوردی کسب کند، از روز دوشنبه به بخش جنوبی این باریکه متمرکز شده است تا شاید بتواند ضرباتی را به نیرو‌های حماس وارد کند. بنابراین، دیروز هم برای دومین روز متوالی درگیری بین گروه‌های مقاومت و ارتش اشغالگر در بخش جنوبی ادامه یافت. خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که درگیری‌های خشونت‌آمیز در نزدیکی خان‌یونس در جریان است و جنگنده‌های اسرائیلی به بمباران هوایی به سمت رفح در بخش جنوبی باریکه ادامه می‌دهند. گروه‌های مبارز فلسطینی هم توانسته‌اند ضرباتی را به دشمن صهیونیستی وارد کنند. به گزارش المیادین، سرایاالقدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) دیروز گفت که سه تانک، یک نفربر و یک بولدوزر صهیونیست‌ها را در نوار غزه با استفاده از موشک‌های دوش‌پرتاب هدف قرار داده است. به نوشته خبرگزاری «شهاب»، سرایاالقدس توضیح داد که رزمندگان مقاومت فلسطین در محور‌های شمال و شرق خان‌یونس، زیر بمباران شدید جنگنده‌ها، با نظامیان صهیونیست به‌شدت درگیر شده‌اند. شاخه نظامی جهاد اسلامی همچنین تأکید کرد که محل تجمع اشغالگران در منطقه «جحر الدیک» را با استفاده از موشک «بدر ۱» هدف قرار داده است. همچنین ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه تأیید کرد که دو نظامی این رژیم در نبرد با فلسطینی‌ها کشته شده‌اند. این پنجمین تلفات نظامی صهیونیست‌ها از زمان ورود به جنوب است. القسام دیروز اعلام کرد که ۱۰ صهیونیست را به هلاکت رسانده و سه تانک، سه نفربر و سه بولدوزر ارتش اشغالگر را منهدم کرده است.
اینکه چرا ارتش اشغالگر بدون دستاورد ملموس به سمت جنوب متمرکز شده است، به این دلیل است که سران تل‌آویو تصور می‌کنند که در زمان درگیری‌ها در شمال غزه، بسیاری از اعضای حماس به سمت جنوب حرکت کرده‌اند و اگر حمله زمینی در این منطقه را گسترش دهند می‌توانند این جنبش را نابود کنند. حتی طرح‌هایی مانند پر کردن تونل‌های حماس با آب دریا هم در دستور کار صهیونیست‌ها قرار گرفته است تا به هر نحوی شده از دست مبارزان حماس خلاص شوند. دو ماه است که ۳۰۰ هزار نیروی ارتش اسرائیل با کمک نیرو‌های اطلاعاتی امریکا در به در دنبال فرماندهان حماس می‌گردند تا آن‌ها را ترور کنند، اما حتی ۵۰۰ کیلومتر تونل‌های حماس را هم نتوانسته‌اند کشف کنند و ورود زمینی به جنوب غزه هم دردی از صهیونیست‌ها دوا نخواهد کرد و تجربه شمال غزه در جنوب هم تکرار خواهد شد.
تصور صهیونیست‌ها مبنی بر اینکه حماس فقط در جنوب غزه حضور دارد، اشتباه فاحشی است، زیرا پیش‌تر هم مقامات تل‌آویو مدعی بودند که توانسته‌اند با ضربات محکم به حماس، شمال غزه را تحت کنترل خود بگیرند و خبری از نیرو‌های القسام در این منطقه نیست، اما انتشار فیلم‌های گردان‌های القسام در زمان مبادله اسرا در شهر غزه در نوار شمالی، خلاف ادعای اشغالگران را ثابت کرد. الان هم حماس با استفاده از تونل‌های گسترده خود در شمال و جنوب در حال جابه‌جایی است و از هر دو طرف به دشمن ضربه می‌زند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار