کد خبر: 1203282
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱
فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام :
سردار علی محمد اکبری در جلسه معارف مدیران چهارمحال و بختیاری بخشهایی از عملکرد بسیج در استان را تشریح کرد.
رحیمی

به گزارش جوان به نقل از بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه معارف مدیران استان چهارمحال و بختیاری همزمان با هفته بسیج بسیج در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

سردار علی محمد اکبری در این جلسه با اشاره به شعار هفته بسیج«بسیج، امید ملت ایران» گفت: به مناسبت هفته بسیج در سطح کشور به تبع آن در استان چهارمحال و بختیاری، بخشی از عملکرد بسیج به نمایش گذاشته می شود و به همین مناسبت 1560 برنامه در سطح استان چهارمحال و بختیاری در قالب طرح اعتلای 10 ساله بسیج و در قرارگاه های 11 گانه ای که در این طرح پیش بینی شده، اجرا می شود.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب «بسیج پاره تن مردم است»، اظهار کرد: بسیج هیچ فاصله ای با مردم ندارد. بسیج از بطن مردم  و در درون مردم است. هرکسی دل در گرو انقلاب اسلامی داشته باشد، بسیجی است.

وی با تقدیر از حماسه آفرینی های اخیر مردم ولایتمدار چهارمحال و بختیاری در حمایت از مردم مظلوم غزه و استقبال از خادمین خود در مجموعه حاکمیتی نظام خصوصا ریاست محترم جمهور در سفر به استان، تأکید کرد: همه اینها را مدیون عزیزان بسیجی می دانیم و مردمی که پای کار انقلاب هستند و بسیجی اند.

سردار اکبری، در تشریح بخشی از عملکرد بسیج در استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه بسیج دارای اقشار مختلفی است و کمتر جایی است که پایگاه بسیج نداشته باشد، علاوه بر موضوعات فرهنگی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی و نظامی، در راستای خدمت رسانی به مردم ، سپاه وبسیج در عرصه های مختلف حضور داشته  است.

وی، گفت: در بحث جوانی جمعیت و خدمت به زوج های نابارور  230 خانواده، خدمت به 150 نفر از بیماران مبتلا به بیماری های صعب العلاج، دیدار و سرکشی از 1950 خانواده شهید(که ابلاغ 1500 خانواده بوده ولی با همکاری ادارات و نهادها به 1950 خانواده افزایش یافت)، دیدار و سرکشی از 184 خانواده معسر همراه با کمک های بلاعوض، برقراری حقوق برای 742 رزمنده بسیجی که فاقد هرگونه درآمدی بودند، توزیع بیش از 320هزار بسته معیشتی با همکاری نهادهای حمایتی و بسیج بین نیازمندان استان، از جمله اقدامات انجام شده است.

سردار اکبری افزود: اعزام 220 گروه جهادی به مناطق محروم، تعمیر و تکمیل 150 مسکن محرومان و مددجویی، تهیه و تأمین 3650 سری جهیزیه برای زوج های نیازمند، آبرسانی به 156روستا در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام که پیشرفت بیش از 70درصدی دارند و به محض تکمیل افتتاح می شوند، احداث 100 پروژه سرویس بهداشتی در مناطق محروم،  اشتغالزایی که جزء وظایف قرارگاه محرومیت زدایی و بسیج سازندگی است با اعطای 95میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به کمک بانکهای متعدد در استان چهارمحال و بختیاری، از دیگر فعالیت های بسیج می باشد.

وی، راه اندازی قرارگاه فرزند آوری و جوانی جمعیت در قالب طرح سپهبد شهید حاج قاسم سیلمانی توسط بسیج جامعه پزشکی استان، تکمیل و سازماندهی گردان های بیت المقدس، امام علی علیه السلام ، کوثر و امام حسین علیه السلام، اجرای گشت های رضویون برای تأمین امنیت پایدار و افزایش احساس آرامش مردم با همکاری بسیجیان و نیروی انتظامی، راه اندازی گردان های سایبری، تفاهم نامه برای عارضه یابی بیش از 100 واحد صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری توسط بسیج اقشار مهندسین صنعت و کارگری، سازماندهی گروه های صالحین توسط تعلیم و تربیت نیروی انسانی بسیج باحضور مربیان و اساتید و استادیاران که اغلب از ائمه جمعه و جماعت می باشند، را از بخش های دیگر عملکردی بسیج در استان برشمرد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام درادامه با تقدیر ویژه از همراهی و همکاری اصحاب رسانه استان چهارمحال و بختیاری و صدا و سیما با سپاه و بسیج، خاطرنشان کرد: بکارگیری 19 گروه جهادی طلاب و نشست های بصیرتی مجازی و حقیقی، تقدیر از کارگران نمونه،سازماندهی هسته های علمی در پایگاه های بسیج و تجهیز و راه اندازی مراکز رشد علمی در شهرستان های مختلف، برگزاری بیش از 600 یادواره شهدای خانگی، محله ای، حوزه ای و شهرستانی، غبارروبی بیش از 290 گلزار شهدا و برپایی ایستگاه های سلامت و ارائه خدمات مشاوره ای و درمانی به تعداد 64هزار و 187 نفر، اعزام تیم های آموزشی بهداشتی و درمانی در قالب طرح شهید رهنمون به مناطق مختلف استان، و ساخت و تحویل تعداد سه حوزه بسیج و 12 سوله صالحین، فعالیت قرارگاه تحقق محله اسلامی در سطح سپاه استان، از دیگر اقدامات انجام شده با حضور بسیجیان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر