کد خبر: 1203701
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
آخرین تلاش‌های من‌یونایتد و تلاش بایرن برای جبران
هفته آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان برای تیم‌هایی که برای صعود یا صدرنشینی می‌جنگند، اهمیت زیادی دارد. در ششمین هفته از این رقابت‌ها، دیدار حساسی در گروه A برگزار می‌شود.
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: هفته آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان برای تیم‌هایی که برای صعود یا صدرنشینی می‌جنگند، اهمیت زیادی دارد. در ششمین هفته از این رقابت‌ها، دیدار حساسی در گروه A برگزار می‌شود.
بایرن‌مونیخی که از صعودش به عنوان صدرنشین راحت است به منچستر سفر کرده تا با یونایتد بحران‌زده مصاف دهد. نتیجه این بازی برای میزبان به شدت مهم است و حتی نتیجه جدال کپنهاگن – گالاتاسرای هم می‌توانست سرنوشت یونایتد را تغییر دهد. شیاطین‌سرخ از ابتدای فصل با چالش‌های زیادی دست‌وپنجه نرم کردند و هر بار با یک برد آتش انتقاد‌ها را برای مدتی کوتاه خاموش کرده‌اند. بااین‌حال تعداد باخت‌های تیم تنهاگ آنقدر زیاد است که هواداران دیگر امیدی به تیم‌شان ندارند. بعد از تساوی خارج از خانه مقابل گالاتاسرای و قعرنشینی یونایتد با چهار امتیاز، شانس منچستر برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان به حداقل رسیده است. کپنهاگن و گالاتاسرای هر دو پنج امتیازی هستند. باخت به نیوکاسل اوضاع را بدتر کرد و درحالی‌که تصور می‌شد برتری مقابل چلسی شرایط را تغییر دهد، اما تحقیر خانگی برابر بورنموث بحران را به اوج رساند.
سقوط دنباله‌دار منچستر، آژیر قرمز را بار دیگر به صدا درآورده است. طبق معمول اخبار ضدونقیضی از احتمال اخراج سرمربی هلندی مطرح شده، اما به نظر می‌رسد سران باشگاه هنوز برای امضای حکم برکناری تنهاگ قانع نشده‌اند. تیمی که بازی رفت با بایرن را ۴ بر ۳ شکست خورده بدون‌شک در اولدترافورد تحت فشار است. فقط پیروزی به درد منچستر می‌خورد، آن‌هم تنها در صورتی که در دیگر بازی نتیجه تساوی رقم بخورد، در غیر این صورت غلبه بر بایرن هم دردی از شیاطین‌سرخ را دوا نمی‌کند. هو شدن از سوی تماشاگران معضلی است که شاگردان تنهاگ با آن مواجهند و نمایش تیم به قدری ضعیف و پراشتباه بوده که فرناندز، کاپیتان منچستر به هواداران بابت برخورد‌های تند حق می‌دهد.
در سوی دیگر میدان تیم توماس توخل قرار دارد که اتفاقاً آن‌ها نیز همزمان با منچستر در لیگ داخلی خود شکست تحقیرآمیزی را متحمل شده‌اند. بایرن‌مونیخ با پنج گل مغلوب اینتراخت فرانکفورت شد و فاصله‌اش با صدرنشین بوندس‌لیگا افزایش یافت. حالا همان تیم زخم‌خورده که نگرانی بابت صعود ندارد برای جبران مافات و اینکه ثابت کند باخت به فرانکفورت اتفاقی بوده به اولدترافورد آمده است. هری‌کین همچنان ستاره گلزن بایرن است؛ او در ۲۰ بازی، ۲۲ گل زده و به عقیده توخل، کین برای بازگشت به جزیره و درخشش در اولدترافود انگیزه زیادی دارد: «این بازی صددرصد برای هری بسیار مهم است. او ذاتاً یک قهرمان و یک جنگجوست. بازگشت به انگلیس و اولدترافورد برای او بسیار جذاب است. هری خیلی این اتفاق را دوست دارد و فکر می‌کنم بی‌صبرانه منتظر بازی برابر منچستریونایتد است. او بازیکنی بسیار حرفه‌ای و فوق‌العاده است که خیلی خوب توانسته با زندگی در آلمان سازگار شود.»
توپچی‌ها با اینکه صدرنشینی جزیره را از دست داده‌اند، اما اصلاً دوست ندارند این روند ادامه پیدا کند. در گروه دوم، آرسنال با ۱۲ امتیاز فقط و فقط برای بازگشت به روز‌های اوج تلاش می‌کند. آیندهوون هشت امتیازی در ورزشگاه خانگی رودرروی تیم لندنی قرار می‌گیرد. این تیم در لیگ هلند با ۱۰ امتیاز بیشتر نسبت به فاینورد پیشتاز است و به گرفتن انتقام باخت ۴ بر صفر بازی رفت از آرسنال فکر می‌کند. منتها تیم آرتتا بعد از باخت به استون‌ویلا حسابی به‌هم ریخته است. دیگر بازی گروه را لانس و سویا برگزار می‌کنند. لانس با پنج امتیاز هنوز شانس صعود دارد و سویا هم با دو امتیاز قعرنشین است. در گروه سوم ناپولی با براگا و یونیون‌برلین با رئال بازی می‌کنند. کهکشانی‌ها تمام بازی‌های خود را در لیگ قهرمانان برده‌اند و با ۱۵ امتیاز بالاتر از همه همگروهانش قرار دارند. منتها تساوی بدموقع شاگردان آنچلوتی برابر بتیس باعث از دست رفتن صدرنشینی موقت لالیگا شد. ناپولی هفت امتیازی رقیب اصلی براگای چهار امتیازی است. ناپلی‌ها اوضاع وخیمی در ایتالیا دارند و با دو باخت متوالی به رده ششم سقوط کرده‌اند.
از بین اینتر و رئال‌سوسیداد ۱۱ امتیازی یک تیم صدرنشین گروه D می‌شود. راه‌راه‌پوشان در میلان میزبان سوسیداد هستند و سالزبورگ و بنفیکا نیز بازی تشریفاتی گروه را برگزار می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار