کد خبر: 1204897
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
سخنگوی دولت سابق موسوم به دولت اعتدال ادعا کرده است که برخلاف گذشته هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، انگیزه افراد برای شرکت در انتخابات بیشتر نمی‌شود!

اختصاصی جوان آنلاین، علی ربیعی سخنگوی دولت دوازدهم که سابقه وزارت هم در کابینه حسن روحانی داشت، در یادداشتی که روزنامه «اعتماد» آن را منتشر کرد، نوشت: برخلاف رفتار رای‌دهندگان در انتخابات‌های گذشته که هر چه به فضا و زمان انتخابات نزدیک می‌شدیم، انگیزه رای دادن فزونی می‌یافت، این بار شاهد چنین روندی نخواهیم بود. به تازگی شنیده‌ام برخی از افراد، تعداد مشارکت‌کنندگان را با مقایسه با دیگر کشورها، کم‌اهمیت تلقی می‌نمایند.
آقای سخنگوی دولت سابق اگر برای این سخنان خود دلایلی هم ذکر می‌کرد، جای تحسین داشت. البته اینکه فرار از پاسخگویی یکی از عادات دولت پیشین بود، جای تردیدی باقی نمی‌گذارد، اما آقای ربیعی، اولا: مردم ایران همیشه حماسه ساز بوده اند و در همه انتخابات ها، مشت محکمی بر دهان دشمنان و بدخواهان زده اند و ثانیا: اگر هم در مواردی دارای کاستی‌هایی هستیم، حتما شما و دولت متبوع شما باید پاسخگوی عملکرد خود باشید و اینکه اگر معدودی هم بر حسب انتقاد قصد شرکت در انتخابات را ندارند، اقدامات کابینه قبلی یا بهتر است بگوییم، اقدام نکردن دولت قبلی در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، از عوامل این موضوع است.
وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه یادداشت خود آورده است؛ ظرفیت‌های بسیاری برای پویایی در کشور وجود دارد. ایجاد انسجام با فراهم آوردن زمینه مشارکت برای همگان، دست کشیدن از خالص‌سازی و اصلاح سیاست‌ها باتوجه به تغییرات اجتماعی تنها مسیری است که انتهای آن متضمن منفعت همگان است.
سوالی که مطرح می‌شود اینکه این مقام سابق دولت موسوم به اعتدال، چه عملکردی از خود به یادگار گذاشته است که با فراموش کردن سال‌های نه چندان دور، اکنون با حمله به دولت مستقر، می‌خواهد ثمراتی همچون جذب برخی از آرا برای کاندیدا‌های طیف نزدیک به خود را زمینه سازی کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار