کد خبر: 1205896
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان:
حجت الاسلام چراغی با بیان اینکه ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه راه جلوگیری از شیوع منکرات است، گفت: این مهم باید در ادارات مورد توجه ویزه قرار گیرد.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام محمدجواد چراغی، ظهر امروز در  دومین شورای اقامه نماز اداره اقتصاد و دارایی استان که با موضوع بررسی وضعیت برنامه‌های نمازی و فرهنگی برگزار شد، گفت: ریشه بسیاری از ناهنجاری ‏های اجتماعی که از مصادیق منکرات می ‏باشند، در حرص و بخل است که طبع مادی انسان به سوی آنها میل دارد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان افزود: این منکر اگر مهار نشود، منجر به بروز منکرات و شیوع بسیاری از آسیب‏ های اجتماعی می‏ شود.

وی با بیان اینکه خداوند متعال یک میزان و ترازویی را به عنوان نماز قرار داده است، خاطرنشان کرد: چنانچه کفه ترازو به سمت فحشاء و منکرات سنگینی نماید، نشان از تضییع نماز در جامعه و چنانچه کفه ترازو به سمت کاهش فحشاء و منکرات سنگینی نماید، نشان از بزرگ داشتن و ادای حق نماز در جامعه است.

حجت الاسلام چراغی بیان کرد: همین که نمازگزار در نماز یاد خدا می کند و احساس می کند که در پیشگاه عظمت اوست، برای او حالت بازدارندگی از انواع مفاسد به وجود می آید.

وی ادامه داد: این ویژگی یکی از ملزومات اساسی در بین همه کارکنان دستگاه های اجرائی بویژه دستگاه های اقتصادی و مالی باید باشد.

حجت الاسلام چراغی عنوان کرد: ترویج و تبیین فرهنگ اقامه نماز لازمه توسعه و ترویج اخلاق و معنویت در جامعه و راه مقابله با آسیب های اجتماعی است.  

برچسب ها: نماز ، جامعه ، فرهنگ
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار