کد خبر: 1209360
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱

جوان آنلاین: با وجود حمایت‌های امریکا از رژیم صهیونیستی، مردم این کشور همچنان به اعتراضات خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین ادامه می‌دهند. در تازه‌ترین اقدام، هزاران نفر از حامیان فلسطین دوشنبه شب با مسدود کردن پل‌های اصلی نیویورک، مخالفت خود را با جنایات اسرائیل در غزه اعلام کردند که پلیس ۳۲۰ نفر از معترضان را دستگیر کرد.
همزمان با تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در چهارمین ماه خود، اعتراضات جهانی علیه صهیونیست‌ها نیز ادامه دارد. منابع خبری دوشنبه شب به وقت تهران از برگزاری تظاهرات ضداسرائیلی در شهر «نیویورک» در امریکا و مسدود شدن پل‌های «بروکلین»، «منهتن» و «تونل هلند» خبر دادند. روزنامه «دیلی‌میل» در این زمینه نوشت، شهروندان امریکایی هوادار فلسطین و مخالف اسرائیل پس از مسدود کردن پل بروکلین، منهتن، ویلیامزبورگ و تونل هلند، تردد داخل و خارج منهتن را قطع کردند. در این تجمع مردمی، معترضان به اسرائیل تابلویی در تونل هلند به مقصد نیوجرسی نصب کردند که روی آن نوشته بود: «محاصره غزه را متوقف کنید.»
در تونل هلند گروه‌هایی متشکل از ۸۵ معترض به اسرائیل با پرچم‌های فلسطین در ورودی تونل نشسته بودند و در هواداری از فلسطین شعار می‌دادند. بر اساس این گزارش، نیرو‌های امنیتی در نیویورک سعی در متفرق کردن هواداران فلسطین که زنجیره انسانی تشکیل داده بودند، داشتند. برخی منابع خبری از دستگیری شماری از حاضران در این تجمع توسط نیرو‌های امنیتی خبر دادند. به گزارش سی‌ان‌ان، جمیل مدبک، یکی از سازمان‌دهندگان جنبش جوانان فلسطینی که این راهپیمایی را برگزار کرد، گفت: «هدف ما بستن تمامی شریان‌های اصلی نیویورک است تا توجهات را به نسل‌کشی در جریان مردم فلسطین در غزه معطوف کنیم. بمب‌های امریکایی و تسلیحات شیمیایی ساخت امریکا بار دیگر بر سر اعراب می‌ریزد، آن هم با مالیات امریکایی‌ها. آن‌هایی که در رأس قدرت هستند شاید بتوانند خودشان را از این مخمصه خلاص کنند، اما ما هر هفته می‌آییم تا بگوییم که آن‌ها را رها نمی‌کنیم.» شرکت‌کنندگان که بسیاری از آن‌ها چفیه داشتند یا پرچم فلسطین را حمل می‌کردند شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر می‌دادند و پلاکارد‌ها و بنر‌هایی در دست داشتند که روی‌شان «همین الان آتش بس» و «امریکا، مسلح کردن اسرائیل را متوقف کن» نوشته شده بود. آن‌ها همچنین پنج درخواست اصلی داشتند که شامل آتش‌بس دائمی، توقف ارسال سلاح امریکا به رژیم اسرائیل، توقف محاصره غزه، پایان اشغالگری صهیونیست‌ها و آزادی تمامی زندانیان سیاسی فلسطین بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار