کد خبر: 1209550
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
برانکو به ایران نمی‌آید
سران باشگاه پرسپولیس که بسیار امیدوار بودند بعد از قطعی شدن جدایی یحیی گل‌محمدی از نیمکت سرخ‌ها بتوانند برانکو را راضی کنند تا بعد از پایان کار عمان در جام ملت‌ها هدایت پرسپولیس را دوباره برعهده بگیرد حالا با پاسخ منفی مرد کروات روبه‌رو شده‌اند تا کار انتخاب سرمربی جدید پرسپولیس عملاً گره بخورد.
فریدون حسن

جوان آنلاین: به نظر می‌رسد تلاش‌های پرسپولیس برای جلب رضایت برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات تیم عمان برای پیوستن دوباره به جمع سرخ‌ها ناکام مانده، اما آن‌ها همچنان به‌دنبال مذاکره با او هستند.
سران باشگاه پرسپولیس که بسیار امیدوار بودند بعد از قطعی شدن جدایی یحیی گل‌محمدی از نیمکت سرخ‌ها بتوانند برانکو را راضی کنند تا بعد از پایان کار عمان در جام ملت‌ها هدایت پرسپولیس را دوباره برعهده بگیرد حالا با پاسخ منفی مرد کروات روبه‌رو شده‌اند تا کار انتخاب سرمربی جدید پرسپولیس عملاً گره بخورد.
فرزاد حبیب‌اللهی، دستیار ایرانی برانکو در تیم ملی عمان در این خصوص به ورزش سه گفت: «دقیقاً از زمانی که مشخص شد استعفای یحیی گل‌محمدی جدی است، تماس اولیه با برانکو برقرار شد و یکی از نمایندگان باشگاه پرسپولیس به ابوظبی آمد و با برانکو دیدار کرد و او هم با کادرفنی و دستیارانش مشورت کرد.»
وی ادامه ادامه داد: «اینطور نبود که پاسخ برانکو از ابتدا منفی باشد و بخش‌های مختلفی از سوی او در مورد این پروژه بررسی شد. یکی از موارد، مسائل خانوادگی و شخصی است و بخش دیگر اینکه ما با عمان در آستانه جام ملت‌های آسیا هستیم و پرسپولیس هم نیاز به سرمربی داشت که کارش را زودتر شروع کند. در واقع دلایل زیادی برای تصمیمی که برانکو به آن رسید، وجود داشت. تمرکز کاری برانکو روی جام ملت‌هاست و این تورنمنت برای عمان بسیار حائز اهمیت است. حتی در مذاکره برانکو با نماینده پرسپولیس در ابوظبی، او وارد مسائل مالی نشد، چون اول می‌خواست ببیند پیشنهاد را می‌پذیرد یا خیر. برانکو تصمیمش را سه‌شنبه گرفت و با اینکه از باشگاه تا چهارشنبه وقت گرفته بود پاسخش را زودتر داد تا دست باشگاه برای انتخاب جانشین یحیی گل‌محمدی باز باشد.»
به این ترتیب باید پروژه بازگشت برانکو به پرسپولیس را تمام شده تلقی کرد، مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد و نظر مرد کروات تغییر کند که البته با توجه به کارنامه نه‌چندان موفق او در عمان چندان بعید هم نیست. برانکو از ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی هدایت تیم ملی عمان را برعهده گرفت و پس از یک‌سال حضور در این کشور در شهریور ۱۴۰۲ قرار داد او تمدید و قرار شد تا پایان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ هدایت این تیم برعهده داشته باشد.
عدم راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، حذف در مرحله یک‌چهارم مسابقات عرب‌کاپ و عدم قهرمانی در مسابقات جام کشور‌های حاشیه خلیج فارس گواه عملکرد ضعیف این مربی کروات در تیم ملی عمان است و رسانه‌های عربی هم اخیراً اعلام کرده‌اند او در صورت عدم نتیجه‌گیری در جام ملت‌های آسیا باید با تیم ملی عمان خداحافظی کند. تنها عملکرد مثبت برانکو در عمان را می‌توان به راهیابی این تیم به همین جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر دانست و به جز آن هیچ نکته مثبتی را نمی‌توان در آمار برانکو در تیم ملی عمان دید.
قرارداد این سرمربی با عمان تا پایان کار این تیم در جام ملت‌هاست، پایانی که با توجه به عملکرد او طی مدت گذشته شاید خیلی زودتر از حد تصور رقم بخورد و آن وقت است که باید دید مرد کروات برای آینده خود چه تصمیمی می‌گیرد. نکته قابل توجه در خصوص برانکو اینکه او تمام موفقیت‌های خود را در فوتبال ایران به دست آورده و می‌داند که نزد علاقه‌مندان به فوتبال در ایران از محبوبیت خوبی برخوردار است، اما شاید یکی از دلایلی که نمی‌خواهد به درخواست پرسپولیس پاسخ مثبت دهد، این باشد که او می‌خواهد همچنان محبوب بماند. در بازگشت دوباره به پرسپولیس و فوتبال ایران هر اتفاقی ممکن است روی دهد، حتی شکست و برانکو نمی‌خواهد محبوبیتش در ایران با شکست در بازگشت خراب شود.
هیئت مدیره پرسپولیس صبح دیروز و بعد از پاسخ منفی برانکو تشکیل جلسه داد و جالب اینکه آن‌ها تصمیم گرفتند باز هم به برانکو پیشنهاد بدهند! هیئت مدیره سرخ‌ها این‌بار به رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس مأموریت داده تا شخصاً با برانکو مذاکره و او را برای آمدن به پرسپولیس متقاعد کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار