کد خبر: 1211116
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۰
مسئول بسیج سازندگی سپاه قمر بنی هاشم (ع) در گفتگو با «جوان»:
بسیج سازندگی از جمله سازمان‌هایی است که در زمینه رفع محرومیت از مناطق کم‌برخوردار فعالیت می‌کند. به همت بلند جوانان و با خدمت بی‌منت جهادگران گره‌های کور چندین ساله با حداقل هزینه‌ها در روستا‌های کم‌برخوردار باز شده و لبخند رضایت و خوشحالی بر لبان ساکنان این مناطق نشسته است
حمیرا رحیمی

بسیج سازندگی از جمله سازمان‌هایی است که در زمینه رفع محرومیت از مناطق کم‌برخوردار فعالیت می‌کند. به همت بلند جوانان و با خدمت بی‌منت جهادگران گره‌های کور چندین ساله با حداقل هزینه‌ها در روستا‌های کم‌برخوردار باز شده و لبخند رضایت و خوشحالی بر لبان ساکنان این مناطق نشسته است. در چهارمحال وبختیاری نیز بسیج سازندگی سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) خدمات قابل توجهی در نقاط مختلف استان ارائه کرده که سرهنگ پاسدار هوشنگ فولادی مسئول این سازمان در گفتگو با «جوان» به تشریح آن‌ها پرداخت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه چهارمحال‌وبختیاری در خصوص برنامه‌های این سازمان در شش ماهه اول سال‌جاری می‌گوید: امسال برنامه‌های متنوعی در قالب‌های مختلف از جمله محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی در استان انجام گرفته که بخشی از این اقدامات در تعأمل با نهاد‌هایی نظیر قرارگاه امام حسن (ع) و گروه‌های جهادی و برخی با دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی شکل گرفته است.
فولادی با بیان اینکه برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام گرفته با تمرکز در نقاط محروم چهارمحال‌وبختیاری و در دو قالب عمرانی و غیرعمرانی بوده، به اقدامات فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج سازندگی در نیمه نخست امسال اشاره کرده و ادامه می‌دهد: تأمین فرش سجاده‌ای برای ۱۵ مسجد، تهیه و آماده‌سازی ۶۰۰ سری جهیزیه که ۱۵۰ مورد آن در دهه فجر تحویل نوعروسان می‌شود.
از این تعداد ۱۰۰ سری جهیزیه به همکاری کمیته امداد تأمین شده و به صورت رایگان در اختیار مددجویان این نهاد قرار داده می‌شود.
مسئول بسیج سازندگی سپاه چهارمحال و بختیاری، اهدای وسایل ورزشی به مدارس مناطق محروم را از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این سازمان در سال‌جاری عنوان کرده و تصریح می‌کند: در هر شهرستان یک مجموعه کامل تجهیزات ورزشی در اختیار مدارس قرار داده شده است. ضمن اینکه در حوزه عمرانی نیز ساخت جاده، پل، تعمیرات مسجد، رنگ‌آمیزی مدارس، غسالخانه و تعمیرات مسکن خانوار‌هایی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند انجام شده است.
وی با اشاره به فعالیت یک هزارو ۵۰۰ گروه جهادی در مناطق مختلف و به خصوص روستا‌های کم‌برخوردار چهارمحال وبختیاری می‌گوید: این گروه‌ها در عرصه‌های عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، تبیینی و روشنگری اقدامات بی‌شماری انجام داده‌اند.
فولادی با بیان اینکه هدف از اردوی جهادی در ابتدا خودسازی شرکت‌کنندگان و سپس کمک به محرومین و روشنگری است، یادآور می‌شود: در ایام نوروز و تعطیلات تابستان گروه‌های جهادی خدمات قابل توجهی ارائه دادند به ویژه در حوزه پزشکی و دامپزشکی و براساس تفاهمنامه‌هایی که با دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بسته شده است، فعالیت در این حوزه‌ها گسترده‌تر شده است.

آبرسانی روستایی شاخص‌ترین فعالیت
مسئول بسیج سازندگی سپاه چهارمحال وبختیاری یکی از شاخص‌ترین اقدامات انجام شده در استان را آبرسانی به روستا‌های محروم و کم‌برخوردار با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) عنوان کرده و می‌گوید: در قالب این طرح بیش از ۲۰۰ روستا آبرسانی می‌شود و پیشرفت کار در حال حاضر به ۸۰ درصد رسیده است که علاوه بر تأمین آب شرب، انتقال آب بخش کشاورزی نیز انجام می‌گیرد.
وی تأکید می‌کند: علاوه بر تأمین آب شرب و کشاورزی، قرارگاه امام‌حسن (ع) طرح‌های دیگری از جمله طرح آبخیز تا جالیز، مسکن محرومین، ساماندهی حاشیه‌نشینی و امنیت غذایی را انجام می‌دهد که در نهایت منجر به مهاجرت معکوس از شهر به روستا می‌شود.
فولادی، تأمین مسکن برای محرومین را از دیگر خدمات این نهاد برشمرده و ادامه می‌دهد: ۳۵ هزار مسکن در قالب طرح مسکن محرومین در استان احداث می‌شود که منتظر تحویل زمین هستیم و تاکنون اقدامی از سوی راه و شهرسازی انجام نشده است.

بسیج سازندگی و دهه فجر
مسئول بسیج سازندگی سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) به برنامه‌های این سازمان برای دهه فجر گریزی زده و می‌گوید: افتتاح ۵۰ واحد مسکن مددجویی، اهدای ۱۵۰ سری جهیزیه و تعدادی بسته معیشتی برای ساکنان و خانواده‌های کم‌برخوردار و محروم از جمله این برنامه‌هاست.
وی با بیان اینکه در قالب قرارگاه اقتصاد مقاومتی ۲۵ کارگاه فعال در استان وجود دارد که در هر کارگاه هفت نفر به صورت مستقیم و هفت نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار شده‌اند، تصریح می‌کند: این کارگاه‌ها در زمینه خیاطی، قالی‌بافی و بسته‌بندی مواد غذایی و گیاهان دارویی فعالیت دارد.
فولادی یادآور می‌شود: تاکنون در قالب تبصره ۱۶ حدود ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال پایدار در استان پرداخت کرده‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار