کد خبر: 1212641
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
یادواره شهدای دانـش‌آموز پایتخت به منظـور زنده نگـه‌داشتن یاد و خاطـره شهیـدان برگـزار شـد. 

جوان آنلاین: یادواره شهدای دانـش‌آموز پایتخت به منظـور زنده نگـه‌داشتن یاد و خاطـره شهیـدان برگـزار شـد. 
یادواره ۵ هزارو ۶۰۰ شهید دانش‌آموز پایتخت گرامیداشت کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت با رویکرد هویت‌بخشی انقلابی به جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان، چهارشنبه، چهارم بهمن ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد با حضور سردار حسن‌زاده دبیرکل کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت و فرمانده سپاه تهران بزرگ، علیرضا فخاری استاندار تهران و رئیس این کنگره، صحرایی وزیر آموزش‌و‌پرورش، علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش‌و‌پرورش تهران و جمعی از دانش‌آموزان شهر تهران برگزار شد. 
سردار حسن حسن‌زاده خاطرنشان کرد: سال۱۳۶۰ روبه‌روی مدرسه ما آقای کفاشی با بلندگوی کوچک دستی به نام شیرازی‌ها بود، او از میدان خراسان با شعاردادن راه می‌افتاد که به مرور مردم به وی اضافه می‌شدند. در آن سال‌ها منافقین زیادی مردم کشور را به شهادت رسانده بودند. 
وی ادامه داد: وقتی صدای انفجار آمد همه از مدرسه بیرون آمدیم و دیدم آقای شیرازی‌ها با انفجار نارنجک منافقین در مغازه‌اش به شهادت رسیده است. پس از آن بود که من برای رفتن به جبهه داوطلب و اعزام شدم. امیدوارم شما دانش‌آموزان نیز در امور درسی‌تان موفق و مؤید و ادامه‌دهنده راه شهدا باشید. 
دبیر کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت افزود: دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فعالانه در میدان حضور داشتند. 
فرمانده سپاه تهران در ادامه تأکید کرد: فرهنگ دفاع مقدس راهگشای تمامی مشکلات است و شما دانش‌آموزان باید بهتر از ما یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارید. 
همچنین در این مراسم علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و تبریک میلاد حضرت علی (ع) با بیان اینکه تبیین ابعاد شخصیتی شهدای دانش‌آموز یکی از اولویت‌های آموزش‌و‌پرورش است، گفت: گاهی در افکار، خیال و آرزوهای‌مان اتفاقاتی را تصور می‌کنیم که شاید هیچ زمانی رخ ندهد، اما به واسطه تماشای انیمیشن‌ها و خوانش کتاب‌های متعدد داستانی در موقعیت‌های منحصربه‌فردی قرار می‌گیریم. اگر ما در تصورات‌مان صاحب یک گنج بزرگ باشیم، همواره به چگونگی استفاده از آن می‌اندیشیم و نحوه مراقبت از آن را در ذهن‌مان می‌پرورانیم. وی ادامه داد: همه ما در زندگی خود دارای یک گنج با‌ارزش هستیم که آن گنج چیزی جز کشور عزیزمان ایران نیست. حالا باید از این گنج بزرگ چگونه و با چه ابزاری مراقبت کنیم؟ شاید برای ما سؤال باشد که وظیفه شما دانش‌آموزان به عنوان ایران‌سازان آینده‌ساز، در این خصوص چه خواهد بود؟ پاسخ آن بسیار ساده است و اکنون تنها وظیفه شما دانش‌آموزان برای حفظ، نگهداری و مراقبت از این گنجینه گرانبها و میراث باارزش، گوش‌سپاری به سخنان و فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی است. کریمیان افزود: مقام معظم رهبری خطاب به مردم تبریز فرمودند که برای استمرار و تداوم انقلاب اسلامی، باید به سمت دانش، پژوهش و تحقیق حرکت کنیم. علاوه بر این ایشان خطاب به ۱۶میلیون دانش آموز عنوان کردند که چشم و امید من برای آینده کشور شما دانش‌آموزان هستید. 
وی با اشاره به دیگر توصیه‌های رهبری به دانش‌آموزان اظهار داشت: همچنین شما دانش‌آموزان باید در این مسیر به تأکیدات ایشان مبنی بر تحصیل، تذهیب و ورزش نیز توجه داشته باشید. 
مدیر‌کل آموزش‌وپرورش شهر تهران با تأکید بر اینکه ۵ هزارو ۶۰۰ شهید دانش‌آموز شهر تهران برای صیانت و محافظت از این گنجینه و میراث گرانبها رهسپار جبهه‌های جنگ شدند، اظهار کرد: هر یک از شما دانش‌آموزان باید یک شهید فهمیده باشد تا در مواقع حساس و بزنگاه‌های تاریخی به وظیفه خود عمل کند و این در گرو کنش صحیح دستگاه‌های اجرایی و به ویژه آموزش‌وپرورش در تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و به ویژه شهدای دانش‌آموز است.     
در پایان، علیرضا فخاری، استاندار تهران و رئیس کنگره ملی ۲۴هزار شهید پایتخت بیان کرد: من سال آخر دوره متوسطه بودم که به جبهه رفتم. در آن زمان برخی از بچه‌ها شناسنامه خود را دستکاری می‌کردند، زیرا می‌خواستند هم در مقابل دشمن بایستند و هم درس‌شان را ادامه دهند، بنابراین در جبهه، در خطوط مقدم برای این دانش‌آموزان کلاس درس برگزار می‌شد و حتی آن‌ها در جبهه امتحان نیز می‌دادند. 
در این مراسم که با حضور هزارو ۶۰۰ نوجوان و ۲۱ خانواده دانش‌آموز شهید دفاع مقدس از مناطق مختلف تهران برگزار شد، از خانواده‌های این شهدا و ۶۰ نفر از دانش‌آموز فرزند شهید تقدیر شد. 
عباس جوهری معاون سیاسی استاندار تهران، حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ‌ونشر آثار ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور و سید‌احمد موسوی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش شهر تهران نیز از دیگر مسئولان شرکت‌کننده در این مراسم بودند. حرکات نمایشی باستانی‌کاران نوجوان، اجرای سرود دسته‌جمعی و روایتگری از جمله برنامه‌های این مراسم بود. گفتنی است شهر تهران بیش از ۵ هزارو ۶۰۰ شهید دانش‌آموز دارد و در مجموع ۲۵درصد از شهدای شهر تهران در دوران دفاع مقدس دانش‌آموزان بودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار