کد خبر: 1212693
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
قاضی بازنشسته صهیونیست: 
جوان آنلاین: به دنبال صدور رأی دادگاه لاهه، الجزایر در شرایطی، درخواست برگزاری جلسه شورای امنیت را داده که برخی از چهره‌های حقوقی رژیم صهیونیستی، ضمن هشدار درباره عواقبی که با رأی اخیر گریبانگیر تل‌آویو شده است، علناً اعلام کردند که روایت اسرائیل در این دادگاه شکست خورده است. 
بنابر رأی روز جمعه دادگاه بین‌المللی دادگستری، با حضور تیمی متشکل از بیش از ۶۰۰ وکیل از سراسر جهان علیه رژیم صهیونیستی، این رژیم باید اقداماتی را برای جلوگیری از نسل‌کشی فلسطینی‌ها و بهبود وضعیت انسانی در نوار غزه انجام دهد. بلافاصله پس از صدور این رأی، تل‌آویو سیگنال‌های هشدار درباره پیامد‌های صدور چنین حکمی را دریافت کرد. حنان ملزر، قاضی بازنشسته دیوان عالی رژیم صهیونیستی در واکنش به رأی دیوان لاهه گفت: «تصمیم دادگاه لاهه یک کارت قرمز برای اسرائیل بود و پیامد‌های این تصمیم سال‌ها با ما همراه خواهد بود. باید منتظر تبعات زیادی بر اسرائیل و رهبران سیاسی و نظامی آن باشیم.» ملزر در گفتگو با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «اسرائیل در آینده باید مراقب همه چیز در ارتباط با فلسطینی‌ها باشد. ماهیت این رأی این است که اسرائیل نمی‌تواند هر کاری در نوار غزه، کرانه باختری رود اردن یا حتی درباره ادامه جنگ و نبرد‌های خشونت‌آمیز انجام دهد.» همچنین، ایلان بامباخ، کارشناس حقوق بین‌الملل در این برنامه تلویزیونی ضمن اعلام موافقت با تحلیل ملزر تصریح کرد که تصمیم اولیه دادگاه لاهه حاکی از شکست و عدم قبول روایت اسرائیل در مورد جنگ، و در مقابل پذیرش و پیروزی روایت فلسطینی است. بامباخ با تأکید بر اینکه اسرائیل جایگاهش را در مجامع حقوقی و قضایی بین‌المللی از دست داده، خاطرنشان کرد که حالا تل آویو باید ثابت کند که مرتکب هیچ جنایت جنگی نمی‌شود و اقدامات نظامی‌اش در نوار غزه ناقض قوانین بین‌المللی نیست. با توجه به ادامه جنگ، این موضوع اسرائیل را در برابر آزمون قرار داد. این اظهارات در شرایطی صورت گرفت که الجزایر به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل بانی برگزاری نشست شورای امنیت شده و قرار است این نشست روز چهارشنبه برای بررسی وضعیت غزه برگزار شود. در بیانیه وزارت امور خارجه الجزایر تأکید شده‌است: «الجزایر حکم صادر شده دیوان بین‌المللی دادگستری را آغازی بر پایان دوران معافیت از مجازات می‌داند که رژیم اشغالگر از مدت‌ها پیش از آن برای آزار و اذیت مردم فلسطین و سرکوب همه حقوق مشروع آن‌ها استفاده می‌کرد.» 
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد تأکید دارد که تصمیم اتخاذ شده دیوان بین‌المللی دادگستری در پرونده «نسل‌کشی» آفریقای جنوبی علیه اسرائیل برای همه طرف‌ها الزام‌آور است. گوترش تأکید دارد که اسرائیل باید از هرگونه اقدام مرتبط با کشتار، حمله و تخریب علیه مردم غزه خودداری کند و همه اقدامات را برای جلوگیری از نسل‌کشی انجام دهد، اسرائیل باید فوراً عملیات خود را در غزه متوقف کند. 
 
 شکایت از مقامات امریکایی
روز جمعه علاوه بر صدور رأ‌ی در دادگاه لاهه، جلسه‌ای در دادگاه فدرال در اوکلند کالیفرنیا برگزار شد که طی آن مرکز حقوق اساسی (CCR) به نمایندگی از چندین گروه حقوق بشری فلسطین، ساکنان غزه و شهروندان امریکایی که اعضای خانواده آن‌ها در حملات مستمر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه آسیب دیده بودند از اعضای دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور امریکا به دلیل جلوگیری نکردن از نسل‌کشی مردم غزه شکایت کردند. طی این دادگاه، جو بایدن، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا و لوید آستین، وزیر دفاع این کشور به دلیل «شکست در جلوگیری از اقدامات اسرائیل و همدستی با نسل‌کشی آشکار» متهم شده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار