کد خبر: 1212924
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸
تحلیلگران نظامی اسرائیل می‌گویند بیشتر سلاح‌هایی که حماس در اختیار دارد، سلاح‌های تغییر کاربری داده شده اسرائیلی هستند که منفجر نشده، ولی توسط حماس دوباره به کار گرفته می‌شوند.

جوان آنلاین:  نتایج و شواهد ثبت شده در روز‌های اخیر از سوی مقامات نظامی و اطلاعاتی اسرائیلی نشان می‌دهد که تعداد قابل توجهی از سلاح‌های مورد استفاده حماس متعلق به رژیم صهیونیستی است و در واقع حماس بیشتر سلاح‌های خود را از غنیمت‌های جنگی به دست می‌آورد.

به گزارش ایرنا به نقل از نیویورک تایمز، بر اساس اسناد ادعا شده توسط ارتش اسرائیل، بسیاری از سلاح‌های این رژیم از طریق تونل‌های حماس به دست رزمندان مقاومت رسیده است.

اطلاعات اخیر نشان داده است که حماس تا چه اندازه توانسته است تعداد قابل توجهی از موشک و تسلیحات ضد تانک خود را از هزاران انبار ذخیره ارتش اسرائیل از طریق تونل‌ها به سرزمین‌های اشغالی منتقل کند.

اطلاعات به دست آمده در ماه‌های گذشته جنگ نشان داده است که اسرائیلی‌ها نه تنها به اهداف مورد انتظار حماس پی نبرده بلکه قضاوت نادرستی از توانایی تسلیحاتی نیرو‌های فلسطینی دارند.

براساس این گزارش، همان سلاح‌هایی که نیرو‌های اشغالگر طی ۱۷ سال گذشته برای محاصره غزه استفاده کرده‌اند، حالا علیه خود آن‌ها استفاده می‌شود. مواد منفجره نظامی اسرائیل و آمریکا به حماس این امکان را داده است که اسرائیل را موشک باران کرده و برای اولین بار از غزه به شهر‌های اسرائیل نفوذ کند.

مایکل کارداش، معاون سابق بخش خنثی سازی بمب ارتش اسرائیل می‌گوید: مهمات منفجر نشده منبع اصلی سلاح‌های حماس هستند. آن‌ها بمب‌های اسرائیل را می‌برند و برای مواد منفجره و موشک‌هایشان تغییر کاربری می‌دهند.

کارشناسان سلاح می‌گویند که تقریباً ۱۰ درصد مهمات معمولاً منفجر نمی‌شوند، اما در مورد اسرائیل، این رقم می‌تواند بیشتر باشد. بر اساس ویدئو‌های منتشر شده توسط مقاومت فلسطین و بقایای کشف شده توسط اسرائیل، سلاح‌ها، مانند مواد منفجره ضد تانک، کلاهک‌های آرپی‌جی، نارنجک‌های ترموباریک و دستگاه‌های دست‌ساز، سلاح‌های اسرائیلی تغییر کاربری داده شده هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار