کد خبر: 1213176
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی:
مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی از اجرای شاخص‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه مدرسه سبز خراسان شمالی در سال جاری خبر داد.
سهیلا سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جوان، امین فلاح‌کوشکی، مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی در نشست با اصحاب رسانه از اجرایی کردن شاخص‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه آموزشی مدرسه سبز در استان خبر داد و گفت: پروژه مدرسه سبز با متراژ ۳ هزار و ۸۰۰ مترمربع در دست اجرا بوده و افتتاح آن در مهر ۱۴۰۴ پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در بنای قدیمی این فضا درختانی وجود داشت که این درختان حفظ شده و با فضای آموزشی تداخل پیدا کرده است.

فلاح بیان کرد: در استان تعداد 193 هزار دانش آموز داریم که از این تعداد ۷۷ هزار و ۱۷۴ نفر در مدرسه دولتی در حال تحصیل هستند.

مدیرکل نوسازی استان اظهار داشت: تعداد ۱۶۰۳ فضای آموزشی در استان داریم که در این فضاهای آموزشی ۸۴۱۱ کلاس درس وجود دارد.

وی اضافه کرد: مقدار فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز در بام‌و‌صفی‌آباد بیشترین سرانه ۸/۹۶ صدم مترمربع و بجنورد ۴/۸۱ صدم مترمربع می‌باشد که نزدیک میانگین کشوری شده است.

وی همچنین بیان کرد: در شاخص هنرستانی رازوجرگلان با متراژ ۱۹/۸۹ صدم مترمربع و گرمه ۱۵/۳۷ صدم مترمربع بیشترین سرانه را دارد و در مقطع متوسطه دوم فاروج و اسفراین و متوسطه اول و مقاطع ابتدایی بام‌و‌صفی‌آباد و جاجرم بیشترین سرانه را دارند.

فلاح اعلام داشت: میانگین تراکم کلاسها در استان ۲۱ دانش آموز در هر کلاس می باشد، در بام‌و‌صفی‌آباد با تعداد ۱۱ دانش‌آموز کمترین تراکم و بجنورد با ۲۹ دانش‌آموز بیش‌ترین تراکم کلاس در استان را دارند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اظهار داشت: تعداد ۲۱ تعهد با مجموع ۸۲ میلیارد تومان تعهدات خیری، با زیربنای ۱۴ هزار و ۸۲۵ مترمربع تعهد در دست اجرا است.

وی گفت: در طی سال جاری ۳۹ پروژه با ۱۸۹ کلاس درس تحویل دانش‌آموزان داده ایم که متراژ مجموع آن ۲۵ هزار و ۳۰۰ مترمربع می‌باشد.

فلاح افزود: از این تعداد، ۱۹ پروژه روستایی با ۵۳ کلاس درسی و ۲۰ پروژه شهری با ۱۳۶ کلاس درسی انجام گردیده است.

فلاح در پایان اعلام کرد: در دهه فجر سال جاری، از بین ۳۹ پروژه، تعداد ۱۱ پروژه با متراژ ۱۱ هزار و ۳۰۰ مترمربع افتتاح می‌گردد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار