کد خبر: 1213786
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
دکتر سعید صادقلو

پدیده چندبعدی انتخابات و فرایند رأی‌دهی به مثابه تکلیف شرعی و حق اجتماعی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز جامعه ایران است. اهمیت و تأثیر انتخابات بر وضع موجود و شرایط آینده کشور، بر هیچ انسان عاقل و بالغی پوشیده نیست، بنابراین بر تک‌تک افراد واجد شرایط رأی دادن، واجب است با چشمانی باز و هوشیاری کامل، رأی خود را در صندوق بیندازد. 
دو پایه مهم هر انتخابات، مشارکت حداکثری و گزینش کاندیدای اصلح و شایسته است. حضور مردم در انتخابات، پایه‌های انقلاب اسلامی را مستحکم‌تر می‌کند و به مدیران کشور، انگیزه، شجاعت و قدرت کار می‌بخشد و آینده جامعه را تضمین می‌کند. فرایند خوب رأی‌دادن، در قالب اصطلاح «رأی نقطه‌زن»، قابلیت تبیین و مفهوم‌سازی دارد، رأی نقطه‌زن ناظر بر رأی‌دادن دغدغه‌مندانه، مؤثر، دقیق و مفید در جهت بهبود وضع موجود و آفریده‌شدن بهترین چشم‌انداز برای آینده جامعه است. 
اما اجزای «رأی نقطه‌زن» ناظر بر فرایند‌های زیر است:
۱- رأیی که به صندوق رأی می‌اندازیم، اول وقت باشد، به این معنا که در حد امکان در ساعت ۸ صبح که شروع رسمی آغاز فرایند رأی‌گیری است یا زمان نزدیک به آن، رأی را به صندوق بیندازیم. 
۲- رأیی که به صندوق رأی می‌اندازیم، ناظر بر کاندیدایی خداشناس، ولایت‌محور و دارای صفات اخلاقی- رفتاری نیکو باشد. 
۳- رأیی که به صندوق رأی می‌اندازیم، ناظر بر کاندیدایی باشد که در زمینه حق‌الناس و بیت‌المال دغدغه‌مند باشد. 
۴- رأیی که به صندوق رأی می‌اندازیم، ناظر بر کاندیدایی باشد که از بطن جامعه باشد، جامعه‌پذیری‌اش بالا و به تعبیر ساده، «دغدغه‌مند رفع درد و مشکل مردم» باشد. 
۵- رأیی که به صندوق رأی می‌اندازیم، ناظر بر کاندیدایی باشد که فارغ از روحیات غرب زدگی باشد و روحیات خودباوری ایرانی- اسلامی او در بالاترین سطح ممکن قرار داشته باشد. 
۶- رأیی که به صندوق رأی می‌اندازیم، ناظر بر کاندیدایی باشد که توان بالا و اثرگذار داشته باشد و بتواند از پس امور محوله در زمینه قانونگذاری و نظارت بر اجرای مناسب قانون بر‌آید. 
۷- رأیی که به صندوق رأی می‌اندازیم، ناظر بر کاندیدایی باشد که زمان‌شناس، موقعیت‌شناس، دشمن‌شناس و تدبیرشناس باشد. 
۸- رأیی که به صندوق رأی می‌اندازیم، حاصل تحقیقات و مشاوره‌های گسترده باشد. 
۹- رأیی که به صندوق رأی می‌اندازیم، حاصل درس‌های گرفته‌شده از تجربیات تاریخی گذشته باشد، به این معنا که در سوابق انتخاباتی‌مان جست‌وجو کنیم، افرادی که به آن‌ها رأی داده‌ایم، چه نقاط و رویکرد‌های مثبت و منفی‌ای را پس از انتخاب‌شدن در کارنامه خود ثبت کرده‌اند. 
چنانچه محور‌های بالا، در زمان رأی‌دادن‌مان مورد توجه قرار گیرد، شرایط برای پیگیری و اجرای محور‌های گام دوم انقلاب اسلامی و ایجاد تمدن نوین اسلامی، مهیاتر و راه رسیدن به اهداف متعالی انقلاب اسلامی، هموارتر می‌شود.

برچسب ها: انتخابات ، رای ، صندوق رای
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
0
0
بهتر است از دین و شرع خرج نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
0
0
شما چند نفر را دارای این این مشخصاتی که برای کاندید مورد نظرتان را بر شمردی باشد را نام ببر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار