کد خبر: 1214245
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند همزمان با افزایش درگیری در شمال اراضی اشغالی، قیمت پروتئین در اراضی اشغالی ۵۰ درصد افزایش یافته است.

جوان آنلاین: موسسه تحقیقات امنیت غذایی GFI رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۸۵ درصد از عرضه پروتئین حیوانی اراضی اشغالی که اعم از گوشت گاو، ماهی، مرغ و تخم مرغ است و از طریق واردات به اراضی اشغالی می‌رسید، اکنون با خطر کمبود و افزایش قیمت‌ها در صورت وجود هرگونه جنگ احتمالی در جبهه شمال مواجه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از المیادین، نیر گلدشتاین، مدیرکل این موسسه به صفحه اقتصادی یدیعوت آحارونوت گفت: در میان ۳۲ کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه OECD، اسرائیل برنامه‌ای برای امنیت غذایی ندارد. هرچند که بیشتر تهدید می‌شود و لازم است که در عرض چند هفته چنین طرحی فوری داشته باشد.

او افزود: جنگ در جبهه شمالی تأثیرات شدیدی بر دسترسی به پروتئین حیوانی خواهد داشت، زیرا قیمت‌ها به دلیل عدم دسترسی به مزارع و کارگاه‌های پرورش مرغ در حصار مرزی شمال، سختی واردات و تهدیدات مورد انتظار برای بنادر اسرائیل و ۵۰ درصد افزایش یافته است.

پیش از این فایننشنال تایمز گزارش داد: انجمن تولیدکنندگان اسرائیل می‌گویند دولت مردمش را رها کرده است، شرکت‌های تولیدی غرامت نگرفته‌اند و با شوک مالی مواجه شده‌اند. جنگ غزه شوک بزرگی به اقتصاد ۴۸۸ میلیارددلاری اسرائیل وارد کرده است.

شواهدی که درباره تأثیر مخرب جنگ بر فعالیت‌های اقتصادی دیده می‌شود، در حال افزایش است. یک بررسی از مشاغل که اداره مرکزی آمار انجام داده، نشان می‌دهد در حالی که بیش از نیمی از شرکت‌ها، گزارش کرده‌اند که حدود ۵۰ درصد یا شاید بیشتر از درآمدشان کم شده، از هر سه شرکت، یک شرکت از زمان شروع جنگ، بسته شده یا اینکه با ۲۰ درصد ظرفیت یا کمتر کار می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار