کد خبر: 1216606
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱
ساقی مشروب که متهم است مشروبات دست‌سازش مرگ مردی جوان و نابینایی چشم مرد دیگری را رقم زده، اتهامش را انکار کرد

جوان آنلاین: ساقی مشروب که متهم است مشروبات دست‌سازش مرگ مردی جوان و نابینایی چشم مرد دیگری را رقم زده، اتهامش را انکار کرد. 
بهمن ماه سه سال قبل کارکنان یکی از بیمارستا‌ن‌های جنوب تهران مرگ مشکوک پسری به نام رحیم را به پلیس گزارش دادند. با حضور پلیس در بیمارستان مشخص شد رحیم ساعتی قبل با علائم مسمومیت ناشی از مصرف مشروب به بیمارستان منتقل و به دلیل شدت مسمومیت فوت شده‌است. همچنین مشخص شد دوست رحیم که جواد نام دارد و او هم دچار مسمومیت شده در همان بیمارستان بستری است. همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی جواد در حالی که بینایی چشم راستش کم‌بینا شده‌بود، مورد تحقیق قرار گرفت. او گفت شب حادثه همراه رحیم تصمیم به تفریح گرفتیم برای همین از ساقی محلمان که سجاد نام دارد، مقداری مشروب خریدیم و خوردیم. بعد راهی جگرکی محل شدیم و چند سیخ جگر را با مشروب‌های باقیمانده صرف کردیم و بعد از کمی پرسه زدن در خیابان راهی خانه شدیم. آن شب در حال استراحت بودم که ناگهان حالم بد شد. فهمیدم دچار مسمومیت شده‌ام. فکر می‌کردم مسمومیت ناشی از خوردن جگر است، بنابراین زمانی که حالم بدتر شد خانواده‌ام من را به بیمارستان رساندند. وقتی در بیمارستان در حال درمان بودم، متوجه شدم رحیم را هم که دچار مسمومیت شده‌بود، به بیمارستان رسانده‌اند که او به دلیل شدت مسمومیت فوت شد. 
بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که سجاد تحت تعقیب قرار گرفت و بازداشت شد. او در جریان بازجویی‌ها اتهامش را انکار کرد و گفت که نقشی در حادثه اتفاق افتاده ندارد، اما بازپرس با توجه به مستندات در پرونده، سجاد را مجرم شناخت و پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. 
در جلسه رسیدگی به پرونده، اولیای‌دم رحیم گفتند که خواسته‌شان قصاص است. جواد هم گفت که دیه چشم آسیب‌دیده‌اش را مطالبه دارد. وقتی نوبت به دفاع سجاد رسید، او هم در جایگاه قرار گرفت و اتهامش را انکار کرد. او گفت من اصلاً به جواد و رحیم مشروبی نفروخته‌انم و ساقی‌شان من نبودم. هیئت قضایی بعد از شور، سجاد را به پرداخت دیه کامل به اولیای‌دم رحیم و پرداخت یک‌دهم دیه به جواد محکوم کردند. بعد از آن پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی کشور فرستاده شد. قضات دیوان بعد از بررسی، رأی صادر شده درباره جواد را تأیید کردند، اما از آنجا که اولیای‌دم رحیم درخواست دیه را مطرح نکرده‌بودند، رأی صادر شده نقض و پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
 در جلسه رسیدگی به پرونده، اولیای‌دم رحیم گفتند در صورتی که امکان صدور قصاص برای متهم وجود نداشته‌باشد، خواسته‌شان دریافت دیه است. سپس سجاد در جایگاه قرار گرفت و بار دیگر اتهامش را رد کرد. او گفت در محل ما مردی هم‌اسم من ساقی بود و احتمال دارد او مشروب دست‌ساز را به جواد و رحیم فروخته باشد. هیئت قضایی بعد از شنیدن آخرین دفاع متهم وارد شور شدند.

برچسب ها: مشروبات الکلی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار