کد خبر: 1216800
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
علی بهادری جهرمی:
ساخت آینده خوب برای خود و خراب کردن آینده دیگران هستند، ناامید کردن مردم از ساخت آینده خوب است.

جوان آنلاین: علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در برنامه گفت‌وگوی آزاد با جوانان، دانشجویان گفت: امروز، نه تنها دولتمردان ایران اسلامی، بلکه جوان، نوجوانان و نخبگان ایران اسلامی، این فهم قوی را دارند که آینده ساختنی است. امروز، مردم ایران به این بلوغ فکری رسیده اند که آینده را دیگران برای ما نمی‌سازند؛ بلکه آینده را خودمان می‌سازیم.

 گزارش فارس، سخنگوی دولت بیان کرد: آن زمانی که ایرانیان آینده را بسازند، می‌شود مانند دفاع مقدس؛ که هنوز هم از برکات آن استفاده می‌کنیم. البته، تجربه‌هایی نیز از سپردن آینده سازی به دیگران داریم؛ اکنون بعد از ۸ سال و ۱۰ سال، اثرات آن را نیز می‌بینیم.

وی توضیح داد: مردمی که می‌بینند مسئولین، آینده سازی را معطوف به خارج می‌کنند، دو واکنش نشان می‌دهند: یکی آنکه می‌گویند ما برای دولتمردان مهم نیستیم؛ این مسئله را دولت مردان به مردم تحمیل می‌کند. دوم آنکه، زمانی که دولت مردان ما کلید حل مشکلات را در آن سوی مرز‌ها جست و جو می‌کنند، می‌گویند من هم به طریق اولی، باید کلید حل مشکلاتم را در خارج از کشور جست و جو کنم؛ و مهاجرت می‌کند.

بهادری جهرمی، توضیح داد: امروز، اصلی‌ترین سیاست دولت‌های غربی که به دنبال ساخت آینده خوب برای خود و خراب کردن آینده دیگران هستند، ناامید کردن مردم از ساخت آینده خوب است.

وی گفت: اگر می‌دانید رقیب شما، خیر خودش را می‌خواهد، نه خیر شما، راه حلش مشارکت در انتخابات است. سخنگوی دولت در پاسخ یکی از سوال کنندگان درخصوص اقدام دولت دربرابر بانک‌هایی که ناترازی دارند، با بیان این نکته که دولت، یک به یک به سراغ مشکلات می‌رود، گفت: این دولت قصد، اراده و اقدام کرده است که همهٔ پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام مانده، را تمام کند، همه قوانین روی زمین مانده را اجرایی کند؛ اما یک به یک.

بهادری جهرمی گفت‌: بانک‌هایی که ناترازی دارند، یک به یک به سراغشان خواهیم رفت و برنامه‌های اصلاحی برایشان طراحی کرده‌ایم. با همین مسیر، سه موسسه اعتباری ناسالم، منحل شدند؛ البته، بگونه‌ای که سپرده گذارانشان زیر سوال نروند و حقوقشان حفظ شد. این اتفاق با برنامه ریزی و تدبیر اتفاق افتاد. وی تصریح کرد: همانگونه که به سراغ تمام مشکلات کشور، باید گام به گام رفت، در اینجا نیز باید گام به گام به پیش رفت.

سخنگوی دولت ادامه داد: گام به گام، مسیر حل مشکلات را می‌شود دید و رصد کرد. با انتخاب دولت قوی، مجلس قوی، شهرداری قوی، می‌شود همه مشکلات را گام به گام حل کرد. بهادری جهرمی، همچنین در توضیح عملکرد گشت ارشاد مدیران، با بیان اینکه این گشت ارشاد به قوت خود باقی است و فعالیت می‌کند، بیان کرد: هم با گزارش‌های مردمی و هم با نظارت مراجع نظارتی داخل دولت، در حال رسیدگی به تک تک شکایت‌ها هستیم. حدود ۶۰ هزار مدیر جابجا شده‌اند. اگر فسادی اتفاق می‌افتد، دولت همان موقع به رسیدگی به آن می‌پردازد.

وی توضیح داد: نظارت‌ها، تنها در حوزه سلبی و منفی ورود نبوده است، بلکه در حوزه‌های مثبت و ایجابی نیز ورود کرده و حامی مدیران درستکار بوده است. سخنگوی دولت همچنین، در توضیح افزایش قیمت دلار در این دولت بیان کرد: دلار سال ٩٢، سه هزار تومان بود. سال ٩۶ که این دولت روی کار آمد، تا ٣٢ هزار تومان رسیده بود و با قیمت ٢٧ هزار تومانی تحویل دولت جدید شد. گفتند اگر با کدخدا نبندیم، قیمت دلار ۵ هزار تومان می‌شود. اما با کدخدا بستند و قیمت دلار را ۹ برابر کردند و تحویل دولت جدید دادند.

بهادری جهرمی ادامه داد: امروز، صنایع و مراکز تولیدی تعطیل ما فعال شده‌اند، تورم ۴۰ درصدی، تقریباً در حال مهار شدن است و به ۳۸ درصد رسیده است. رشد اقتصادی صفر ما، به حدود ۴ درصد رسیده و نرخ دلار نیز، علی رغم اینکه جنگ‌های اوکراین و غزه اتفاق افتاده‌اند و بازی‌های سیاسی انجام می‌شوند، از ۲۷ هزار تومان که تحویل گرفته شد، به حدود دو برابر آن رسیده است. در حالی که در دولت قبل، علی رغم وعده‌هایی که داده شد، دلار با قیمت ۹ برابری تحویل داده شد. با این وجود، این مطلوب ما نیست. پیش بینی ما این است که ان شاء الله ثبات قیمت ارز داشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار