کد خبر: 1216808
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
زنبور‌ها به آیندهوون رسیدند
مدافع عنوان قهرمانی برای عبور از اتلتیکو برنامه ویژه‌ای دارد. در ادامه دیدار‌های مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب اینترمیلان با اتلتیکومادرید و آیندهوون با دورتموند مصاف می‌دهند. 
شیوا نوروزی

مدافع عنوان قهرمانی برای عبور از اتلتیکو برنامه ویژه‌ای دارد. در ادامه دیدار‌های مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب اینترمیلان با اتلتیکومادرید و آیندهوون با دورتموند مصاف می‌دهند. 
اینتر در بهترین شرایط خود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان رسیده و با توجه به وضعیتی که دارد صعود به فینال کمترین انتظار هواداران این تیم محسوب می‌شود. بازیکنان این تیم تمام تلاش‌شان را کرده‌اند تا به عنوان صدرنشین به یک‌هشتم برسند، اما رئال‌سوسیداد در نهایت اجازه این کار را نداد و اینتر به عنوان تیم دوم صعود کرد. نروآتزوری با عملکرد درخشان در سری آ حسابی در اوج است و فعلاً هم قصد ندارد از اوج فاصله بگیرد. صدرنشین ۶۳ امتیازی ایتالیا تنها نگرانی‌اش برای قهرمانی این فصل کالچو یوونتوس است و یووه هم فعلاً ۹ امتیاز کمتر به دست آورده است. اینتر ماه پیش با عبور از ناپولی قهرمان سوپرکاپ ایتالیا شد و نخستین جام سال را به دست آورد. در صورت ادامه روند شکست‌ناپذیری اینتر می‌تواند روی جام قهرمانی سری آ نیز حساب کند و قهرمانی در اروپا نیز سه‌گانه شاگردان سیمئونه اینزاگی را تکمیل خواهد کرد. نکته جالب اینکه اینزاگی به شاگردانش هشدار داده نسبت به برتری‌شان مغرور نشوند و تا پایان فصل هیچ حریفی را دست‌کم نگیرند. 
لائوتارو مارتینز بهترین گلزن اینتر در لیگ ۲۰ گل به ثمر رسانده است. مارتینز آماده است در لیگ قهرمانان همچنان به درخشش اینتر کمک کند: «ما در همه دیدار‌ها سبک یکسانی داریم، اما گاهی از همان اول جواب می‌گیریم و گاهی شرایط سخت‌تر می‌شود، ولی همیشه سعی می‌کنیم از جلو پرس کنیم، توپ را خیلی زود پس بگیریم و گل‌های بیشتری بزنیم. سرنوشت ما برای قهرمانی ایتالیا در دست خودمان است. در طول تجربه‌ای که با سرمربی داشتیم به سختی تلاش کردیم تجربه بیشتری به دست آوریم و حالا با آگاهی از قدرت خودمان و مشتاق برای نشان دادنش در هر بازی قدم به زمین می‌گذاریم. پس از فینال لیگ قهرمانان فصل گذشته گفتیم ما تیمی بسیار قدرتمند هستیم و تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا پرچم اینتر را در اروپا بالا نگه داریم.»
راه‌راه‌پوشان مادرید به میلان سفر کرده‌اند تا بلکه در سن‌سیرو به روز‌های خوش اینتر پایان دهند. تیم سیمئونه در آخرین دیدارشان با پنچ گل لاس‌پالماس را درهم کوبیده، ولی همچنان با ۱۱ امتیاز کمتر نسبت به رئال صدرنشین در رده چهارم لالیگا ایستاده است. اتلتیکو در مرحله گروهی خوش درخشید و با ۱۴ امتیاز صدرنشین گروهش شد. 
صدرنشین اردیویسه با توپ پر منتظر پذیرایی از دورتموند است. آیندهوون در ورزشگاه فیلیپس تلاش می‌کند قدرتش را در اروپا به رخ بکشد. تیم هلندی در لیگ این کشور هیچ رقیبی ندارد، شاگردان پتر بوش با ۶۲ امتیاز و بدون شکست شانس اول قهرمانی به حساب می‌آیند و حتی گفته می‌شود احتمال قهرمانی زودهنگام‌شان نیز وجود دارد. آیندهوون در این فصل فقط دو بار به‌خاطر دو تساوی امتیاز از دست داده است. ۶۰ گل زده در اردیویسه نشان می‌دهد خط حمله این تیم تشنه باز کردن دروازه حریفان است. نکته‌ای که بازی را حساس‌تر می‌کند، حضور پتر بوش روی نیمکت میزبان است. بوش در سال ۲۰۱۷ سرمربی دورتموند بوده و با توجه به حضورش در این تیم شناخت خوبی از زردپوشان دارد. آخرین رویارویی رسمی دو تیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان در سال ۲۰۰۲ برمی‌گردد که یک برد نصیب دورتموند شده و یک بازی هم با تقسیم امتیازات به پایان 
رسیده است. 
زنبور‌ها برای عبور از شکست‌ناپذیر‌های اروپا کار سختی پیش‌رو دارد. دورتموند فصلی پرفراز و نشیب را پشت سر گذاشته و ادامه حضور در لیگ قهرمانان برایشان اهمیت زیادی پیدا کرده است. تیم آلمانی در گروه مرگ قرار داشت، ولی بهتر از آنچه انتظار می‌رفت، ظاهر شد. شاگردان ادین ترزیچ در حضور پاری‌سن‌ژرمن، میلان و نیوکاسل با اختلاف صدرنشین شدند و صعود کردند. بااین‌حال عملکرد زردپوشان در بوندس‌لیگا چندان رضایت‌بخش نبوده است. دورتموند در پنج بازی آخر خود دو بار متوقف شد و امشب هم بعد از تساوی مقابل ولفسبورگ به هلند آمد. دیدار رفت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان فرصت خوبی است تا دورتموند از شرایط سخت خارج شود. ترزیج با تأکید بر این نکته گفت: «اگر به نتایج نگاه کنید، ولفسبورگ در فاز سختی قرار داد. ما مشکلات خودمان را داریم و باید برای خودمان وقت بگذاریم. ما می‌خواهیم روند خوب اخیر را ادامه دهیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار