کد خبر: 1217546
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل تاکید کرد رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حالی نسل کشی است.

جوان آنلاین: لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل بار دیگر تاکید کرد تشکیلات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه نسل کشی می‌کند.

به گزارش صدا و سیما، وی در جریان برگزاری رویدادی در ریودوژانیرو گفت: اقدام رژیم صهیونیستی در غزه نسل کشی است. هزاران کودک جان باخته و هزاران تن ناپدید شده اند. نظامیان نمی‌میرند؛ زنان و کودکان هستند که در بیمارستان‌ها کشته می‌شوند.» داسیلوا افزود: «اگر این نسل کشی نیست نمی‌دانم نسل کشی چگونه است.

رئیس جمهور برزیل ایجاد کشور فلسطینی «آزاد و مقتدر» را خواستار شد.

داسیلوا به نقش شورای امنیت سازمان ملل هم اشاره کرد و گفت: «امروز شورای امنیت سازمان ملل هیچ چیز را نمایندگی نمی‌کند؛ هیچ تصمیمی نمی‌گیرد و برای صلح هم کاری انجام نمی‌دهد!»

لولا گفت: «امروز ریاکاری و دورویی در جهان فراوان یافت می‌شود و سیاست بسیار کم است!» وی افزود: «ما نه می‌توانیم آنچه را که دارد در غزه اتفاق می‌افتد بپذیریم و نه جنگ در اوکراین برایمان پذیرفتنی است.»

رئیس جمهور برزیل گفت کشور‌های دارای قدرت وتو، دموکراتیک عمل نمی‌کنند!

لولا داسیلوا خاطر نشان کرد نزدیک به ۳۰ هزار نفر، که بیشترشان زن و کودک هستند پس از حملات اکتبر سال ۲۰۲۳ به غزه تاکنون جان خود را از دست داده اند.

به گفته‌ی سازمان ملل، به علت جنگ اسرائیل در غزه، ۸۵ درصد از جمعیت باریکه در داخل قلمرو سرزمینی شان آواره شده اند و با کمبود شدید مواد غذایی، آب آشامیدنی و دارو روبرو هستند و این در حالی است که ۶۰ درصد از زیرساخت‌های نوار محاصره شده‌ی غزه نیز آسیب دیده یا ویران شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار