کد خبر: 1218282
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
جنبش حماس امروز (چهار شنبه) در بیانیه‌ای در واکنش به تعطیلی بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه به دلیل اتمام سوخت، نسبت به پیچیده شدن بحران انسانی در این باریکه هشدار داد.

جوان آنلاین: حماس اعلام کرد: اطلاعیه تعطیلی بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه به دلیل اتمام سوخت، وضعیت بهداشتی و انسانی بحرانی مردم ما را در این منطقه تشدید می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، در بیانیه حماس آمد: این اتفاق یک شکست بین‌المللی در محافظت از بشریت در برابر جنایت صهیونیستی است که شمال نوار غزه را محاصره کامل دارد.

این جنبش همچنین تاکید کرد: جامعه بین‌المللی و سازمان ملل موظف هستند به مسوولیت‌ها و وظایف قانونی خود در راستای اتخاذ همه اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل کشی و پاکسازی نژادی در نوار غزه عمل کنند.

در ادامه این بیانیه تاکید شد: ما همچنین از همه نهادهای مسوول از جمله آژانس‌های سازمان ملل، می‌خواهیم که برای تحویل مواد غذایی اضطراری به مردم ما در شمال نوار غزه که توسط دشمن جنایتکار در معرض قحطی سیستماتیک قرار دارند، اقدام فوری انجام دهند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که «احمد الکحلوت» رئیس بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه از تعطیلی این بیمارستان به دلیل پایان‌یافتن سوخت آن خبر داد.

الکحلوت در این باره گفت: از امروز به دلیل پایان یافتن سوخت، بیمارستان کمال عدوان قادر به خدمات رسانی نخواهد بود.

وی همچنین از شهادت چندین بیمار در نتیجه کمبود دارو، غذا و سوخت در این بیمارستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، با گذشت حدود پنج ماه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در حالی که تلاش‌های میانجی‌ها برای حل این بحران ادامه دارد، نظامیان اشغالگر همچنان به جنایت خود ادامه داده و در حال خلق یک تراژدی و فاجعه‌ای دیگر در شهر «رفح» در جنوب نوار غزه هستند.

شهر رفح بیش از یک میلیون و چهارصد هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده است و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کودک کش رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرده که حملات گسترده‌ای را طی روزهای آتی به این شهر انجام خواهد داد؛ حملاتی که با همدستی «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا صورت می‌گیرد.

رژیم صهیونیستی در کنار تجاوزهای بی‌وقفه خود، با محاصره و جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه و مواد غذایی نیز اوضاع را فاجعه بارتر کرده است.

رژیم صهیونیستی با حمایت غرب و برای جبران شکست در عملیات طوفان الاقصی، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بر اساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر ۳۰ هزار فلسطینی شهید و ۷۰ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار