کد خبر: 1219368
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
آشتی‌کنان موقت انریکه و امباپه
بایرن‌مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن اولین تیم‌های اروپایی بودند که به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: بایرن‌مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن اولین تیم‌های اروپایی بودند که به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند. باواریایی‌ها که به‌خاطر باخت یک بر صفر دور رفت مقابل لاتزیو حسابی تحت فشار بودند، در آلیانس آره‌نا با سه گل پیروز شدند تا توماس توخل همچنان روی نیمکت بایرن بماند. پاریسی‌ها نیز با توجه به برد ۲ بر صفر قبلی، در خانه سوسیداد بدون نگرانی بازی کردند و ۲ بر یک به پیروزی رسیدند و راهی دور بعدی رقابت‌ها شدند. 
مهاجم انگلیسی برای تیمش هر کاری کرد تا بایرن را در اروپا حفظ کند. هری کین در مصاف با لاتزیو دبل کرد و با تک‌گل توماس مولر دیگر کسی اهمیتی به شکست دور رفت نمی‌دهد. در این جدال حساس توخل هر کاری کرد تا شاگردانش انگیزه کافی داشته باشند. سرمربی حتی حین صحبت‌های انگیزشی با لگد به جعبه‌ای که در رختکن بود کوبید، به‌طوری‌که انگشت شصت پایش شکست. این مسئله باعث شد توخل نتواند کل بازی را از روی نیمکت بلند شود. سرمربی بایرن که فعلاً در سمتش ابقا شده در خصوص صعود تیمش گفت: «بسیار منضبط بودیم. این عملکردی بسیار مستحکم از جانب تیم بود. در جریان بازی تمرکزمان را از دست ندادیم. بازی ما ریتم بهتری داشت و وقتی گل اول بازی را به ثمر رساندیم، اوضاع بهتر پیش رفت و در ادامه در زمان خیلی خوبی به گل دوم رسیدیم. این پیروزی به ما اعتماد به نفس داد و در نهایت با شایستگی به این پیروزی رسیدیم.»
باز نشدن دروازه بایرن باعث ثبت یک رکورد جذاب برای مانوئل نویر شد؛ سنگربان مونیخی‌ها در بازی ۱۳۶ خود برای بایرن، پنجاه و هفتمین کلین‌شیت خود در لیگ قهرمانان را ثبت کرد و به رکورد ایکر کاسیاس با ۵۷ کلین‌شیت در ۱۷۷ بازی اروپایی رسید. کین زننده دوگل بایرن ابراز امیدواری کرد روند پیروزی‌های این تیم تداوم یابد: «جدایی توخل در پایان فصل موقعیتی غیرمعمول است. همانطور که پیش از این گفته بودم، به عنوان بازیکن این مسئولیت را داریم در هر دیداری به پیروزی برسیم، نه فقط برای مربی، بلکه برای این باشگاه. البته که می‌دانیم باید پیشرفت کنیم، اما چنین نتایجی می‌تواند سرنوشت تمام فصل را عوض کند. واقعاً به این تیم افتخار می‌کنم و فقط باید با همین روند و با همین پویایی به مسیری که در پیش داریم ادامه دهیم.»
 
با صعود پی‌اس‌جی به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان فعلاً آتش اختلافات به صورت موقت فروکش کرده است. برد ۲ بر یک دیدار برگشت با سوسیداد به لطف دبل کیلیان امباپه، ستاره سرکش پاریسی‌ها به دست آمد. مهاجم فرانسوی که خودش را برای جدایی در پایان فصل آماده کرده، آنقدر در این جدال اروپایی درخشید تا لویز انریکه، سرمربی تیم را وادار به تعریف و تمجید کرد: «امباپه بازیکنی استثنایی است و با دو گلی که زد، این موضوع را در زمین نشان داد، اما ظاهراً آینده او در پی‌اس‌جی نخواهد بود و به همین دلیل است که ما باید دیگر بازیکنان را هم در ترکیب آزمایش کنیم. تنها یک چیز مهم است، اینکه بلندپروازی داریم. باید از حریفان بپرسیم که آیا دوست دارند با ما روبه‌رو شوند. پی‌اس‌جی در مرحله گروهی هم در سخت‌ترین گروه بود. از زمانی که به پاریس آمده‌ام به دنبال کسب جام قهرمانی اروپا بودم و این فشار روی ماست، اما ترسی نداریم. جوان‌ترین تیم در مرحله گروهی بودیم و شاید این خودش یک ضعف برای افزایش فشار روی تیم باشد.»
امباپه که طی دو بازی گذشته ژرمن‌ها در لیگ فرانسه تعویض شده بود، تأکید کرد هیچ اختلافی با سرمربی تیم ندارد: «عاشق بازی در لیگ قهرمانان هستم. این رقابت بسیار مهمی است و می‌خواهم در همه دقایق آن بدرخشم. گاهی اوقات می‌توانم و گاهی اوقات نه. همیشه با تمام توانم بازی کرده‌ام، هرگز بازیکنی نخواهم بود که خودم را در زمین پنهان کنم. رابطه‌ام با انریکه عالی است و ما مشکلی با هم نداریم، حتی اگر مردم چیز دیگری فکر کنند. مشکلات زیادی دارم، اما مربی یکی از آن‌ها نیست.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار