کد خبر: 1220644
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
تداوم نسل‌کشی در باریکه غزه و رفح و جنایات جنگی در کرانه باختری، در کنار ممانعت رژیم اسرائیل از ارسال کمک‌های انسانی و مواد غذایی به نوار غزه و استفاده رژیم از گرسنگی دادن ساکنان غزه با هدف تداوم نسل‌کشی و نابودی زنان و کودکان، زنگ خطر وقوع بی‌سابقه‌ترین فاجعه انسانی قرن حاضر را به صدا درآورده است
جوان آنلاین: سازمان‌های بین‌المللی هر روز، برای جهان یک شگفتانه از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دارند. تازه‌ترین گزارش آنروا نشان می‌دهد که اسرائیلی‌ها ظرف پنج ماه از جنگ غزه، به اندازه چهار سال جنگ‌های جهان، کودک کشته‌اند. وضع آنقدر فاجعه‌بار است که یونیسف بار دیگر زنگ خطر افزایش مرگ‌ومیر کودکان و نوزادان در نوار غزه به دلیل گرسنگی و کم‌آبی را به صدا درآورده و گفته که شرایط فاجعه‌بار کودکان غزه قابل‌وصف نیست. 
 
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه، دیروز در نامه‌ای به دبیران کل سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی، رئیس شورای امنیت سازمان ملل و وزرای خارجه کشور‌های اسلامی و سایر کشور‌های جهان، درباره تبعات تداوم اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در ماه مبارک رمضان هشدار داده و نوشته است: «تداوم نسل‌کشی در باریکه غزه و رفح و جنایات جنگی در کرانه باختری، در کنار ممانعت رژیم اسرائیل از ارسال کمک‌های انسانی و مواد غذایی به نوار غزه و استفاده رژیم از گرسنگی دادن ساکنان غزه با هدف تداوم نسل‌کشی و نابودی زنان و کودکان، زنگ خطر وقوع بی‌سابقه‌ترین فاجعه انسانی قرن حاضر را به صدا درآورده است.» او گفته که از جنابعالی به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد انتظار می‌رود که یک بار دیگر با توسل به ماده ۹۹ منشور ملل متحد و دیگر سازوکار‌های متصور، مانع وقوع این فاجعه بشری قرن معاصر شوید. 
نگرانی که امیرعبداللهیان ابراز کرده، یک نگرانی مشترک است که با شروع ماه رمضان، عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر نیز آن را در گفتگو با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بیان کرده است. او به عباس گفته که نوار غزه به دلیل تداوم جنگ از اوضاع انسانی بسیار وخیمی رنج می‌برد. «ریاض منصور» نماینده فلسطین در سازمان ملل هم روز سه‌شنبه گفت که مردم غزه غذایی برای سحر‌های ماه رمضان نداشته و اسرائیل با ارتکاب جنایت علیه فلسطینیان، به ماه رمضان بی‌احترامی می‌کند. 
 
 جنگی علیه کودکان
بر اساس آخرین آمار موجود که وزارت بهداشت غزه آن را به روزرسانی کرده، طی ۲۴ ساعت منتهی به عصر دیروز تقریباً ۱۰۰ نفر دیگر به شهدای غزه اضافه شده و شمار شهدا به عدد ۳۱ هزار و ۲۷۲تن افزایش یافته است. شمار مجروحان نیز به ۷۲ هزار ۷۸۴ نفر رسیده است. در میان رنج مردم غزه، کودکان بیشترین هزینه را تحمل می‌کنند. وزارت بهداشت می‌گوید نظام آموزشی در غزه تقریباً متوقف شده و مقامات فلسطینی نگران تأثیرات طولانی مدت جنگ بر کودکان غزه هستند. همچنین طبق گزارش دفتر هماهنگی کمک‌های سازمان ملل متحد، (OCHA) حدود ۲۵ نفر در حال حاضر به دلیل سوءتغذیه حاد شدید و کم‌آبی در شمال غزه جان خود را از دست داده‌اند که ۲۱ نفر از آن‌ها کودک هستند. آژانس امداد رسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی معروف به آنروا، جنگ غزه را «جنگی علیه کودکان» توصیف کرده و گفته که این جنگ «جنگی علیه کودکی و آینده آن‌ها است.» فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آنروا در یک آمار مقایسه‌ای تکان‌دهنده که دیروز آن را در شبکه ایکس منتشر کرد، گفت که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲، ۱۲ هزار ۱۹۳ کودک در سطح جهان در اثر جنگ جان باخته‌اند که تقریباً معادل کودکانی است که طی چهار ماه جنگ غزه جان باخته‌اند. شمار کودکان غزه که طی چهارماه گذشته شهید شده‌اند، طبق گزارشی که لازارینی داده، ۱۲ هزار و ۳۰۰ است در حالی که به گفته وزارت بهداشت غزه، از زمان آغاز جنگ با اسرائیل در ۷ اکتبر، بیش از ۱۱۳ هزار و ۴۰۰ کودک در غزه شهید شده‌اند. 
لازارینی نوشته است: «نابود کردن یک جمعیت از ریشه، نسل‌کشی یک روند است، نه یک عمل، و آنچه در غزه اتفاق می‌افتد یک تراژدی است که پیش‌بینی شده است.» صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفته که بچه‌ها (ی بین ۱۰ تا ۱۶ سال) در بین رده‌هایی هستند که کمترین توان مقابله با گرسنگی و بیماری را دارند. یونیسف با اشاره به اینکه یک میلیون نوجوان در اثر جنگ از خانه‌های خود آواره شده‌اند و حدود ۱۷ هزار کودک نیز سرپرستی ندارند یا از سرپرستان خود جدا هستند، گفته یک درصد از جمعیت غزه آواره هستند. همچنین مرکز بازگشت فلسطین (PRC) مستقر در بریتانیا گزارشی در مورد «خشونت فزاینده اسرائیل علیه کودکان فلسطینی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳» به شورای حقوق بشر سازمان ملل (HRC) ارائه کرده است. در این گزارش آمده است: «کودکان فلسطینی در هر سنی در معرض حملات نیرو‌های اسرائیلی در غزه هستند. مدارس فلسطینی به دلیل اعمال خشونت آمیز مجبور شدند سال تحصیلی خود را زودتر از موعد به پایان برسانند و تقریباً تمام مدارس نوار به پناهگاه زنان و کودکانی تبدیل شده است که خانه هایشان در حملات هوایی اسرائیل ویران شده است.» این گزارش می‌گوید که خشونت اسرائیل علیه کودکان فلسطینی در کرانه باختری اشغالی هم از ۷ اکتبر به طور قابل‌توجهی افزایش یافته و «تقریباً بیش از ۲۰۰ کودک از ۷ اکتبر به عنوان بخشی از کمپین‌های بازداشت جمعی تنبیهی دستگیر شده‌اند. این کودکان بازداشت شده بدون رعایت تدابیر لازم برای حمایت از کودکان تحت انواع شکنجه‌های روحی و جسمی قرار می‌گیرند.»
برچسب ها: اسرائیل ، نسل کشی ، غزه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار