کد خبر: 1221450
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
تیم ملی فوتبال کشورمان در ۴ دیدار اخیر خود برابر حریفان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ و مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ آمار بسیار خوبی را از خود به جای گذاشته است.

جوان آنلاین:  تیم ملی فوتبال ایران روز پنج‌شنبه دوم فروردین و در سومین بازی خود در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، رو در روی تیم ملی ترکمنستان قرار گرفت و توانست این تیم را با نتیجه پُرگل ۵ بر صفر از پیش رو بردارد.

به گزارش مهر، ایران در این بازی برتر از حریف خود بود و آمار بسیار خوبی را به ثبت رساند. امید به گل شاگردان امیر قلعه نویی در این بازی ۹۲/‌‬ ۲ بود همچنین آن‌ها ۲۵ شوت به سمت دروازه ترکمنستان شلیک کردند که ۱۳ شوت در چهارچوب قرار داشت این در حالی است که بازیکنان ترکمنستان تنها ۳ شوت داشتند که هیچکدام از آن‌ها در چهارچوب دروازه ایران قرار نداشت که این نشان می‌دهد ملی‌پوشان کشورمان بیش از ۸ برابر ترکمنستانی‌ها به سمت دروازه شوت زده‌اند.

درصد مالکیت توپ در جریان بازی هم ۵۱ به ۴۹ به سود ایران بود تا شاگردان قلعه نویی بردی قاطعانه‌ای را در اولین بازی خود در سال ۱۴۰۳ به دست آورند.

عملکرد برتر نسبت به حریفان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا

اگر به ۳ دیدار گذشته ایران در جام ملت‌های آسیا هم نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که ملی‌پوشان کشورمان در همه دیدار‌های خود برتر از تیم حریف بوده‌اند و نمایش بسیار خوبی را از خود ارائه کردند.

در دیدار با سوریه که در مرحله یک هشتم نهایی برگزار شد، امید به گل ایران در جریان بازی، ۵۱/‌‬ ۲ بود همچنین بازیکنان ایران ۲۰ شوت به سمت دروازه حریف زدند که ۱۱ شوت در چهارچوب قرار داشت. درصد مالکیت توپ هم ۶۳ به ۳۷ به سود ایران بود و ملی‌پوشان کشورمان سر‌تر از حریف خود نمایش قابل قبولی را ارائه کردند.

در بازی با ژاپن که حساس‌ترین دیدار ایران نیز به حساب می‌آمد روند خوب آماری تیم قلعه نویی ادامه داشت. در این دیدار امید به گل تیم ملی ۷۹/‌‬ ۱ بود در حالی که امید به گل ژاپنی‌ها فقط ۶۰/‌‬ ۰ درصد بود. بازیکنان ایران ۱۸ شوت به سمت دروازه ژاپن شلیک کردند که ۴ شوت در چهارچوب قرار داشت. در این بازی تنها مالکیت بیشتر توپ به سود ژاپنی‌ها بود و آن‌ها ۵۵ درصد و ایرانی‌ها ۴۵ درصد توپ را در اختیار داشتند.

در مصاف با قطر که کمتر کسی احتمال شکست ایران را در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا می‌داد، بازیکنان کشورمان در حالی که نتیجه را به حریف واگذار کردند، اما در همه بخش‌ها بهتر از تیم میزبان بودند. ایران در این دیدار امید به گل ۷۲/‌‬ ۲ را به ثبت رساند. بازیکنان کشورمان ۱۸ شوت به سمت دروازه حریف زدند که ۵ شوت آن‌ها در چهارچوب قرار داشت علاوه بر این درصد مالکیت توپ هم ۵۷ به ۴۳ به سود ایران بود.

آمار خوب تیم ملی در ۴ دیدار اخیر/ ایران ۸ برابر ترکمنستان شوت زد!

امید به گل بالای ۲ در هر بازی شگرد شاگردان قلعه نویی

اگر دیدار با ژاپن را کنار بگذاریم در ۳ دیدار دیگر تیم ملی، امید به گل بازیکنان بالای ۲ بوده است که این نشان از میل و علاقه آن‌ها برای ایجاد موقعیت و به ثمر رساندن تعداد گل‌های زیاد در هر بازی است. در دیدار روز گذشته برابر ترکمنستان هم بازی در طول ۹۰ دقیقه در اختیار بازیکنان ایران قرار داشت و آن‌ها اگر کمی دقت به خرج می‌دادند می‌توانستند به راحتی این تیم را در تهران دو رقمی کنند. کادر فنی تیم ملی باید نکاتی را به بازیکنان به خصوص وینگر‌ها و مهاجمان تیم ملی گوشزد کند که ضربات آخر خود را با دقت بیشتری به سمت دروازه حریفان بزنند تا اغلب موقعیت‌های به دست آمده تبدیل به گل شود تا دیگر شاهد ناراحتی مردم کشورمان نباشیم.
کد خبر

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار