کد خبر: 1221506
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
اگر فکر می‌کنید باید هر روز ۱۰ هزار قدم بردارید، این مطلب را بخوانید
همه ما میدانیم که پیاده روی روزانه چقدر برای سلامتی‌مان مهم است. برای سال ها به ما گفته شده که باید هدفمان برداشتن ۱۰ هزار قدم در روز باشد. اما اکنون ثابت شده که تعداد گام های بسیار کمتری تاثیر مشابهی را روی سلامتی ما دارند.

جوان آنلاین: همه ما میدانیم که پیاده روی روزانه چقدر برای سلامتی‌مان مهم است. برای سال‌ها به ما گفته شده که باید هدفمان برداشتن ۱۰ هزار قدم در روز باشد. اما اکنون ثابت شده که تعداد گام‌های بسیار کمتری تاثیر مشابهی را روی سلامتی ما دارند.

به گزارش روزایتو، در پژوهشی که توسط Vitality Insurance و مدرسه اقتصاد لندن انجام شده، محققان دریافتند که برداشتن ۵ هزار قدم تنها سه روز در هفته می‌تواند انواع مزایای سلامتی را به همراه داشته و طول عمر شما را تا سه سال افزایش دهد.

در این پژوهش، محققان عادات پیاده روی در بیش از یک میلیون نفر در بریتانیا و آفریقای جنوبی را برای یک دهه تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که ۳۵ درصد از شهروندان بریتانیایی فعالیت بدنی کمی دارند و این کم تحرکی، منجر به افزایش چشمگیر احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت نوع ۲ و در نتیجه افزایش نرخ بستری شدن در بیمارستان می‌شود.

همچنین، مشخص شد افراد ۶۵ سال به بالا که سه بار در هفته بیش از ۷،۵۰۰ قدم پیاده‌روی می‌کردند، حدود ۵۲ درصد کمتر در معرض مرگ زودرس بودند.

پیاده روی ۵ هزار قدم برای سه بار در هفته به مدت دو سال می‌تواند امید به زندگی را ۲.۵ سال برای مردان و سه سال برای زنان افزایش دهد، اما هر چه بیشتر این کار را انجام دهید بهتر است.

برداشتن ۱۰ هزار قدم برای سه بار در هفته می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ تا ۴۱ درصد کمک کند و اگر این کار را چهار بار در هفته انجام دهید، این خطر را به میزان ۵۷ درصد کاهش خواهید داد.

پروفسور جوآن کاستا فونت در این باره گفته است: «یافته‌های این مطالعه، فراخوانی آشکار برای سیاست‌گذاران جهت ایجاد عادات سالم برای بهبود سلامت فردی و جمعی است.»

مداخلات مبتنی بر عادت می‌توانند امید به زندگی را افزایش دهند، صرفه‌جویی قابل توجهی را در زمینه خدمات بهداشتی عمومی به همراه داشته باشند، بهره‌وری را بهبود بخشند و به رفع چالش‌های بلندمدت ناشی از سلامت روان، انزوای اجتماعی و بیماری‌های غیرواگیر مانند سرطان و دیابت نوع ۲ کمک کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار