کد خبر: 1222673
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز میزان اقامت در اقامتگاه‌های رسمی استان را از 24 اسفند تا 13 فروردین 1403، بیش از 130 هزار نفر عنوان کرد.

رحیم خاکی اظهارداشت : بر اساس اقامت 130 هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی شامل هتل، مجتمع‌های گردشگری، مهمانپذیر، هتل آپارتمان‌ها، مناطق نمونه گردشگری و... اسکان کرده اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان اقامت در اقامتگاه های غیر رسمی بوده، افزود: اقامت بیش از 800 هزار نفر در اقامتگاه‌های غیر رسمی شامل خانه‌های استیجاری، خوابگاه‌های دانشجویی، بوستان‌ها، کمپ‌های شهرداری، مدارس و... ثبت شده است و 17 هزار نفر در اقامتگاه‌های اضطراری اقامت داشته اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود: در اکثر شهرستان‌های استان تعداد زیادی ویلا به صورت غیر رسمی فعالیت می‌کنند که نیاز به ساماندهی دارند تا بتوان در آمار رسمی اقامت به شمار بیایند.

خاکی با اشاره به اینکه شهرستان‌های ییلاقی استان البرز مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران است، گفت: هر کدام از شهرستان‌های استان به خصوص ساوجبلاغ، چهارباغ و طالقان در ایام تعطیلات میزبان تعداد زیادی از گردشگران هستند که اغلب در اقامتگاه‌های غیر رسمی چون خانه‌های استیجاری اقامت می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه استان البرز ظرفیت‌های گردشگری زیادی به ویژه از لحاظ گردشگری طبیعی و روستایی دارد، گفت: استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند این استان را به یکی از مقاصد سفر به خصوص برای پایتخت نشینان تبدیل کند.

مدیرکل میراث فرهنگی: توسعه صنایع دستی البرز در گرو حمایت مالی است

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به تنوع محصولات و کثرت هنرمندان صنایع دستی استان، تامین منابع مالی برای توسعه فعالیت ها در این بخش را ضروری دانست.

رحیم خاکی افزود: تامین تسهیلات بانکی با بهره کم می تواند دایره فعالیت هنرمندان صنایع دستی البرز را گسترش دهد.

این مسوول بیان کرد: استان البرز با توجه به حضور اقوام ایرانی دارای تنوع در محصولات صنایع دستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز ادامه داد : حمایت بخش های مختلف از هنرمندان صنایع دستی به رونق کسب و کارها و اشتغالزایی در این بخش کمک خواهد کرد.

برچسب ها: البرز ، کرج ، گردشگری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار