کد خبر: 1223097
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
در روز جهانی قدس مردم مسلمان نایروبی پایتخت و مومباسا دومین شهر کنیا به همراه برخی گروه‌ها و تشکل‌های مسیحی و فعالان حقوق بشری، با همراهی، هماهنگی و حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی کشورمان مراسم روز جهانی قدس شریف را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه برگزار  کردند.

در نایروبی برخی از گروه‌های کنیایی طرفدار فلسطین با اجتماع در سالن سر علی و برگزاری سمینار، به بیان دیدگاه‌های خود در مورد جنایات رژیم اشغالگر پرداخته و این جنایات را به شدت محکوم کردند.


آقایان شیخ محمد موئیگا مدیر شبکه تلوزیونی شیعی المهدی، دکتر حسن کینیوا عمری استاد دانشگاه نایروبی، شیخ محمد خان رییس شورای إمامان و مبلغین کنیا، شیخ عبدالحنین ابوبکر مبلغ و دین شناس، اونیسموس گیچورو رییس انجمن صلح آفریقا، نائومی بارازا رییس گروه همبستگی با آرمان‌های فلسطین و جمالدین رییس مرکز اهل البیت کبیرا از سخنرانان این سمینار و مراسم بودند.


سخنرانان با تشریح موضوع فلسطین از منظر تاربخی، سیاسی و حقوقی، ظلم‌های آشکار بر مردم فلسطین را برشمردند و سکوت کشور‌ها در مورد کشتار بی رحمانه و نسل کشی در سرزمین فلسطین را محکوم و از این جنایات ضد بشری ابراز انزجار کردند. آنان همچنین اعلام کردند که جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی با حمایت‌های شرورانه آمریکا انجام می‌شود و این سیاست‌ها وجدان‌های بشری را میان همه ملت‌ها و پیروان ادیان مختلف به شدت جریحه دار کرده است.


سخنرانان سکوت سازمان‌های بین المللی در قبال این فجایع را مورد انتقاد قرار دادند و بر لزوم اقدام مسلمانان و آزادی خواهان در بایکوت و تحریم کالا‌های رژیم صهیونیستی در کنیا و سرتاسر جهان تاکید ورزیدند. در سخنرانی‌های روز قدس در نایروبی، حمله وحشیانه و ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه محکوم و این اقدام نتیجه گستاخی‌های بی حد و حصر رژیم اشغالگر و بی عملی و سکوت سازمان‌های بین المللی ارزیابی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار