کد خبر: 1223327
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰
مسئول گروه جهادی شهید درویشی در گفتگو با «جوان»:
خدمت به مردم محروم کاری خداپسندانه و افتخاری است که بیش از شش سال است در گروه جهادی پایگاه مقاومت بسیج شهدای امامزاده عبدالله در هندیجان نصیب ما شده است.
جوان آنلاین: گروه‌های جهادی در اقصی نقاط کشور روز‌های پرکاری را سپری می‌کنند. ایام تعطیل ابتدای سال فرصت خوبی بود تا جهادگران بتوانند به مناطق کم‌برخوردار استان خود بروند و هر آنچه در توان دارند، بدون هیچ منتی تقدیم هموطنان نیازمندشان کنند. سهراب درویشی، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهدای امامزاده عبدالله و مسئول گروه جهادی شهید حسین درویشی است که به همراه جهادگران گروه و دیگر بسیجیان در روستا‌ها و مناطق محروم هندیجان خوزستان به ارائه خدمت می‌پردازند. سراغ او رفتیم تا از حال و هوای خدمت به همشهریان‌شان بیشتر آگاه شویم. 
 
 
گروه جهادی شهید درویشی در چه سالی تشکیل و شروع به خدمات‌رسانی کرده است؟
خدمت به مردم محروم کاری خداپسندانه و افتخاری است که بیش از شش سال است در گروه جهادی پایگاه مقاومت بسیج شهدای امامزاده عبدالله در هندیجان نصیب ما شده است. در این پایگاه به صورت مستمر فعالیت‌های تأثیرگذاری در جهت رفاه حال اهالی شریف منطقه امامزاده عبدالله و دیگر مناطق اطراف و روستا‌هایی که از سطح امکانات کمتری برخوردارند، انجام و با شناسایی نیاز‌های آن‌ها در جهت رفع‌شان قدم برداشته می‌شود. شاید یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که بخواهم نام ببرم، جهادگران انجام داده‌اند، مرمت بارگاه مطهر بی‌بی‌خاتون، خواهر گرامی حضرت امام رضا (ع) باشد که در ۳۰کیلومتری هندیجان قرار دارد. 
 
آیا جهادگران کار‌های عمرانی دیگری هم داشته‌اند؟
رسیدگی به وضعیت خانواده‌های کم‌برخوردار از جمله مأموریت‌ها و وظایف جهادگران این گروه است. مثلاً با تلاش گروه جهادی شهید حسین درویشی و همکاری خیرین و سپاه ناحیه، دو واحد خانه برای زوج‌های جوان در روستای امامزاده عبدالله (ع) ساخته شد که بعد از تکمیل تحویل آن‌ها شد، البته امور مرمتی و تعمیرات به صورت مستمر انجام می‌شود، مثلاً همین چند روز پیش چند خانه که هر کدام حدود ۷۰متر ایزوگام نیاز داشتند به بچه‌های گروه معرفی شد و جهادگران خانه‌های محرومان واقع در روستا را ایزوگام کردند. برخی از آن‌ها در داخل خانه هم نیاز به ساخت حمام و آشپزخانه و تعمیر سرویس بهداشتی داشتند که به همت جهادگران انجام شد. 
 
آیا برای انجام کار‌های عمرانی با نهاد‌ها و سازمان‌ها هماهنگ هستید؟
بله. همراهی، همکاری و اتحاد در رفع مشکلات بسیار مهم است و انجام کار‌ها را سرعت می‌بخشد. در سال گذشته جهادگران گروه شهید حسین درویشی پایگاه مقاومت بسیج شهدای امامزاده عبدالله هندیجان با کمک دهیار و شورا اقدام به تسطیح کوچه‌های این روستا کردند؛ روستایی که در جوار حضرت امامزاده عبدالله فرزند حضرت امام محمد باقر (ع) واقع شده است. باید بگویم که ما برای خدمت به خانواده‌های محروم روستا هر نوع اقدامی نیاز باشد، انجام می‌دهیم و برای رفاه حال همشهریان و هم‌روستایی‌ها از هیچ کاری دریغ نمی‌کنیم. جهادگران گروه همیشه به خدمتگزاری‌های‌شان افتخار کرده‌اند و بعضاً می‌بینیم بدون درخواست تجهیزات، چند نفر دست به دست هم می‌دهند و مشکلی را در چند ساعت حل می‌کنند. 
 
 شعار جهادگران گروه برای رسیدن به اهداف و انجام امور چیست؟
آنچه برای تک‌تک ما مهم است، توکل به خدا و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری، حرکت در راه و اهداف امام و شهدا و گرفتن اجرمان از سیدالشهداست. جهادگران برای خدمت به مردم و انقلاب و نظام مقدس با جدیت پیش می‌روند و در این مسیر با یکدیگر رقابت دارند. وقتی می‌بینیم که نیازمندی وجود دارد، فقط به دنبال کمک به او هستیم و شعار هر ایرانی باید این باشد که به همت، یاری و کمک یکدیگر، کشوری بسازیم که هیچ محرومی در آن نباشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار