کد خبر: 1223342
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در تعطیلات نوروز بیش از ۳۵۰ نقطه شهر مشهد میزبان بیش از ۷۰۰ نمایش خیابانی در قالب تئاتر خیابانی، نقالی و رویدادهای فرهنگی و هنری بود.
سیده سمیه ناصری

  محمد حسین‌زاده در جمع خبرنگاران بیان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان سنت افطاری ساده در 800 مسجد مشهد برپا شد، همچنین سفره افطاری 6 کیلومتری با بیش از 12 هزار نفر در خیابان امام رضا(ع) پهن و پذیرای زائران و مجاوران روزه‌دار شد.

وی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان که با عید نوروز همزمان شده بود، فیلم‌های سینمایی با محتوای زیارت در اتوبوس‌های بین‌شهری توزیع شد. همچنین فضای بصری اطراف حرم در چهار خیابان اصلی با ایجاد غرفه‌هایی آماده‌سازی شد و امر به معروف و نهی از منکر در این غرفه‌ها انجام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: سبد فرهنگی خانواده شامل فیلم‌ها و کتاب‌های مناسب خانواده‌ها در سطح شهر اکران و توزیع شد؛ هزاران بلیت سینمایی نیم‌بها برای فیلم‌های فرهنگی بین زائران توزیع و برنامه «تماشای هزاران قمر» به همت بنیاد شهید و تشکل‌های مردمی در گلزار شهدای بهشت رضا همراه با افطاری ساده تدارک دیده شد.

حسین‌زاده به فعالیت‌های فرهنگی در جاده‌های منتهی به شهر مشهد در ایام نوروز و ماه رمضان اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی در جاده‌ها در 18 ایستگاه و در 3 مسیر اصلی فیروزه، بجستان، تربت حیدریه، چناران، قوچان، گناباد، نیشابور، سبزوار، گلبهار و ملک‌آباد تجمیع شد، همچنین 5 ایستگاه استقبال از زائر در ورودی‌های شهر و همچنین راه‌آهن، فرودگاه و پایانه مسافربری پذیرای زائران بودند تا زائر در اولین لحظه ورود به مشهد با رویدادهای فرهنگی و هنری روبه‌رو شوند.

 وی اضافه کرد: در 117 بقعه متبرکه، اداره کل اوقاف از طریق ارائه خدمات مختلف از جمله پذیرایی افطاری، برنامه‌های فرهنگی و دینی و مشاوره‌های دینی و قرآنی به زائران خدمت‌رسانی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در بیش از 350 نقطه شهر بیش از 700 نمایش خیابانی در قالب تئاتر خیابانی، نقالی و رویدادهای فرهنگی و هنری برگزار شد. به علاوه 48 بازارچه صنایع‌دستی و محصولات فرهنگی و هنری ایجاد شد.

حسین‌زاده بیان کرد: طرح آستان ادب توسط آستان قدس در 50 هتل پرتردد مشهد اجرا و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی برای کودکان و نوجوانان و نمایشگاه قرآن با بیش از 450 غرفه برگزار شد.

 

برچسب ها: مشهد ، خبر ، خراسان رضوی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار