کد خبر: 1223379
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲

جوان آنلاین: کانال ایتای بصیرت ۵۳ نوشت:

حمله مستقیم ایران، حزب الله یا ترکیه: کمترین سناریویی که ممکن است اتفاق بیفتد چیست؟

شاکد ساده تحلیلگر نظامی معاریو نوشت:

سه سناریو وجود دارد که بر اساس آن انتظار می‌رود ایران تلاش کند و از اسرائیل انتقام بگیرد:

۱) سناریوی اول، می‌دانیم که چندی پیش آن‌ها سعی کردند از طرف ایران حملات تروریستی را در ترکیه انجام دهند. به دلیل همکاری مشترک نهاد امنیتی اسرائیل با اطلاعات ترکیه خنثی شد. از آنجایی که اسرائیل دیگر با اطلاعات ترکیه کار نمی‌کند، درصد بالایی وجود دارد که آن‌ها سعی می‌کنند در ترکیه نیز حمله‌ای انجام دهند، بنابراین به هر اسرائیلی که آنجاست پیشنهاد می‌کنم فوراً به اسرائیل بازگردد. علاوه بر این، بسیار ممکن است که آن‌ها سعی کنند حمله‌ای را در اروپا یا آمریکای جنوبی - در کنسولگری‌ها یا سفارتخانه‌های اسرائیل در خارج از کشور - انجام دهند. همچنین این امکان وجود دارد که تروریست‌ها برای منفجر کردن یک اتوبوس توریستی اسرائیلی - یا تیراندازی به یک رستوران اسرائیلی اعزام شوند.

۲) سناریوی دوم استفاده از شبه نظامیان حامی ایران مستقر در خاورمیانه – برای حمله به اسرائیل است: احتمال این سناریو برابر با احتمال تحقق سناریوی اول است. بر اساس این گزینه، ایرانی‌ها می‌توانند از شبه‌نظامیان طرفدار ایران - چه حزب‌الله در لبنان، چه حوثی‌ها در یمن یا شبه‌نظامیان در سوریه و عراق- استفاده کنند. با توجه به توافقات نانوشته بین حزب‌الله و اسرائیل و درگیری‌های کم‌شدت، این احتمال وجود دارد که حمله بزرگ به طور متناقض از آن ناشی نشود - همچنین به دلیل این واقعیت است که نیرو‌های نظامی زیادی در شمال مستقر هستند.

۳) سناریوی سوم، این احتمال وجود دارد که یک حمله هماهنگ در چندین بخش به طور همزمان انجام شود که شامل موشک‌های کروز مانند پهپاد و حتی موشک‌های بالستیک از عراق یا یمن می‌شود. وی در مورد اهداف آن‌ها - تخمین می‌زند که سعی می‌کنند اهداف نظامی، سیاسی یا دولتی، تاسیسات نظامی استراتژیک، پایگاه‌های نیروی هوایی - یا فرودگاه‌های نظامی را پرتاب و هدف قرار دهند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار