کد خبر: 1223484
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
رئیس فدراسیون کشتی، در حمایت از عبدالرشید سعدالله‌یف قهرمان چندین دوره کشتی آزادجهان و المپیک،روز گذشته نامه‌ای را خطاب به نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی ارسال کرد که این نامه حاوی پیام‌های مهمی بود.

جوان آنلاین: در پی تصمیم ناگهانی کمیته بین‌المللی المپیک در خصوص عدم صدور مجوز به عبدالرشید سعداله‌یف قهرمان چندین دوره کشتی آزاد المپیک و جهان، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ایران در نامه‌ای به رئیس اتحادیه جهانی، نسبت به غیبت تانک روس‌ در المپیک ابراز ناراحتی کرد.

به گزارش ایرنا، نامه علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی حاوی نکاتی بود.

اول اینکه اقدام IOC در حذف یک قهرمان بزرگ ورزشی جهان که ۲ طلای المپیک، ۵ مدال طلای و یک نقره جهان را کسب کرده و هم اکنون بهترین کشتی‌گیر و یکی از شخصیت‌های سرشناس و معروف روسیه در این کشور و جهان محسوب می‌شود، فقط به خاطر اینکه از کشور و مردمش حمایت و یا در راستای منافع سرزمینی خود حرکت کرده از این رو مورد نکوهش است که موجب سرخوردگی ورزشکاران و انفعال آن‌ها می‌شود و در نهایت هویتی از یک ورزشکار که برای کشور خود به دنبال افتخارآفرینی است، نمی‌ماند.

دومین موردی که می‌توان به آن اشاره کرد، اینکه دبیر بعنوان یک قهرمان المپیک در کشتی آزاد، از یک قهرمان المپیک دیگر حمایت کرده و از نظر بُعد شخصی نیز این موضوع را به نوعی همزاد پنداری کرده و آن را ناجوانمردانه دانسته است.

سومین موضوعی که در نامه رئیس فدراسیون کشتی مشهود است، دخالت سیاست در ورزش است، شاید برخی در وهله اول فکر کنند که کمیته بین‌المللی المپیک در پی دفاع کشورها، در مقابل کشورهای متخاصم است اما در بسیاری از موارد شاهد بودیم که این حرکت از سوی IOC انجام نشده و به صورت واضح در حال حاضر شاهد نسل‌کشی رژیم اشغالگر صهیویستی در غزه هستیم و به واقع اسرائیل از همان ابتدا نیز سرزمین فلسطینی‌ها را اشغال کرده اما به راحتی از کنار آن می‌گذرند.

چهارمین نکته نامه دبیر که بسیار حائز اهمیت است، تأثیر قدرت‌های جهان به خصوص کشورهای غربی بر تصمیمات IOC است و تصمیم‌سازی‌ها بیشتر سیاسی است تا ورزشی، حال اگر این روند ادامه پیدا کند، بیم آن می‌رود که این حرکت به ظاهر ورزشی رنگ و بوی دیگری پیدا کند و به ورزشکاران سایر کشورها از جمله کشور عزیزمان ایران که همواره مورد تحریم‌ها و هجمه‌های ناجوانمردانه کشورهای قدرت طلب و زورگو قرار گرفته سرایت کند که بهتر است علاج واقعه قبل از وقوع کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار