کد خبر: 1223522
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
رییس فدراسیون فوتبال در حاشیه نشست وزیر ورزش و جوانان با مسوولان فوتبال بر ورشکسته بودن ۴ باشگاه تاکید کرد و خواستار برطرف شدن مسائل مالیاتی در فوتبال شد.

جوان آنلاین: مهدی تاج در حاشیه نشست وزیر ورزش و جوانان با مسؤولان فدراسیون فوتبال و مدیران عامل لیگ برتر فوتبال در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص اجرای قانون فیرپلی مالی گفت: جلسه بسیار خوبی بود و بیش از ۳ ساعت طول کشید. می‌دانستم که قانون فیرپلی مالی از طرف AFC ابلاغ خواهد شد و از این موضوع خبر داشتم و این اتفاق هم افتاد. حلقه مجوز فیرپلی مالی هرروز تنگ‌تر می‌شود و در این جلسه اما مورد انتقاد برخی باشگاه‌ها قرار گرفت.

وی ادامه داد: اگر ما قانون سقف قرارداد را اجرا نمی‌کردیم بدهی باشگاه‌ها امروز بسیار بیشتر از میزان کنونی بود. در فیرپلی مالی قانونی به نام قانون سر به سر وجود دارد. ۴ باشگاه ما به نظر ما تحت ماده ۱۴۱ قرار دارند و ورشکسته هستند و اینها را به وزیر ورزش گزارش دادیم. باید این باشگاه‌ها را به شرایط عادی برگردانیم و صورت‌های مالی آنها باید به شیوه ما مورد حساب رسی قرار بگیرند. باید این رنسانس را ایجاد کنیم و شهامت تصمیمات وجود داشته باشد.

مهدی تاج گفت: امروز باشگاه‌ها را جمع کردیم و گفتیم که هزینه‌ها نمی‌تواند به شکلی بی رویه افزایش پیدا کند. اگر همین قانون سقف قرارداد هم نبود همه باشگاه‌ها الان افتاده بودند و با وجود قانون سقف قرارداد هم حقوق بسیاری از بازیکنان پرداخت نشده است. تفاوت فوتبال با دیگر پدیده‌های اجتماعی این است که ما رقبایی در خارج از کشور داریم و کشورهایی مثل ژاپن از ما جلو می‌زنند. در رنکینگ فوتبال دنبال بیستم جهان هستیم و در فوتسال ششم و در فوتبال ساحلی پنجم هستیم. اما به آقای وزیر اعلام کردیم که درآمدهای ما در آسیا بیستم است.

وی در خصوص درآمدزایی باشگاه و مواردی چون حق پخش گفت: درآمدهای فدراسیون و باشگاه‌ها فقط حق پخش نیست و درآمدهای دیگری داریم که باید احصا کنیم. بحث هزینه و مواردی چون مالیات برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است. موضوع مالیات بر ارزش افزوده فوتبال را به طور جدی تحت و شعاع قرار داده است و بسیاری از مدیران به خاطر مالیات ممنوع الخروج یا ممنوع المعامله هستند. طبق قانون، اماکن ورزشی و مجموعه‌های ورزشی از مالیات معاف هستند اما اداره مالیات تفسیر دیگری دارد. فدراسیون فوتبال یکی از بدهکاران مالیاتی در کشور است.

تاج در خصوص مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم گفت: ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال نسبت در سال‌های اخیر در وضعیت بهتری قرار دارند و نسبت به بدهی‌ها و مالیات قدم مؤثری برداشته اند و توانسته اند مجوزهایی مثل مقاومت زمین، مقاومت سکوها و آتش نشانی را بگیرند و در جلساتی با آقای وزیر توانستیم این موانع را برطرف کنیم. اما مساله مالکیت بباشگاه ها و مالکیت مشترک در اختیار فدراسیون یا وزارت ورزش نیست و امروز با آقای صحبت مفصلی داشتیم و نامه‌هایی به ارگان‌های مختلف ارسال کردم و شرایط را برای آنها توضیح دادم و گفتم که عواقب آن دامن باشگاه‌ها را خواهد گرفت اما تا به امروز مساله مالکیت مشترک همچنان برطرف نشده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار