کد خبر: 1223895
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷

جوان آنلاین: وحید یامین پور در کانال خود در ایتا نوشت:

می‌خواهم در چند پرده، صحنه‌ای را که در منطقه می‌بینم روایت کنم:

پرده اول:

چرا هیچ غلطی نمی‌کنید؟ فقط بلدید زنان و کودکان بی‌دفاع را ترور کنید؟ پس ایران چه؟ ترسوها... بزدل‌ها... شما که ادعای ارتش شکست‌ناپذیر دارید حداقل با چند حمله محدود به خاک ایران نشان دهید اسرائیل هنوز زنده است و نفس می‌کشد. همه می‌دانند این جهنم را ایرانی‌ها برای ما درست کرده‌اند.

صهیونیستها از شمال و جنوب و شرق زیر ضربه رفته‌اند. حزب‌الله، انصارالله و مقاومت عراق نقاط مختلف را زیر آتش گرفته‌اند. حماس هنوز با قدرت می‌جنگد؛ سدیروت هنوز با موشک‌های حماس هدف قرار می‌گیرد... و سایه‌ی مخوف ایران که خواب را از چشمهای صهیونیستها گرفته. اسرائیل تحت فشار داخلی است که

اما آنها شهامت چنین کاری را ندارند و نهایتاً بزدلانه به ترور مستشاران ایرانی در نقاطی نزدیک به سرزمین‌های اشغالی رو می‌آورند.

پرده دوم:

اسرائیل به تلافی چند ماه بیچارگی، به تلافی هدف قرار گرفتن ایلات، نابود شدن صدها تانک و ادوات نظامی و به هلاکت رسیدن صدها صهیونیست، به تلافی بی حیثیت شدن در داخل و خارج، به تلافی درماندگی در خلع سلاح غزه و پیدا کردن فرماندهان حماس، به تلافی آتش گرفتن کشتی‌هایش در دریای سرخ، به تلافی سرخوردگی در آزاد کردن گروگان‌هایش و... چند مستشار و فرمانده ایرانی را در سوریه به شهادت می‌رساند.

حالا فریاد می‌زند که این کار فقط تلافی بوده و نه آغاز یک جنگ با ایران. تمام کشورهای اروپایی صف می‌بندند تا متواضعانه از ایران بخواهند این کار را فقط یه واکنش به ماه‌ها فشار از گوشه و کنار منطقه بداند نه آغاز یک رویارویی جدید. آمریکا و اروپا به کشوری که تا همین ۴۵ سال پیش با اشاره چشم و ابرو اداره‌اش می‌کردند التماس می‌کنند تا به آنها اجازه نفس کشیدن بدهد.

رژیم صهیونیستی شاید در مقیاس داخلی مجبور به تلافی محدود شده باشد اما بی‌شک هیچ انتخاب درستی روی میزش نبوده و هر انتخابی او را به دردسر جدیدی خواهد انداخت. و حالا انداخته...

پرده سوم:

ایران، هیچگاه نگفته به نمایندگی از کل جهان اسلام به جنگ با رژیم صهیونیستی خواهد رفت. آزاد سازی قدس و نابودی اسرائیل آرمان کل امت اسلام است. رهبران ایران همیشه خواسته‌اند که آحاد مسلمانان جهان، اسرائیل را دشمن خود بدانند و برای نابودی آن بسیج شوند. اسرائیل همان دشمنی است که مبارزه با آن به مسلمانان جهان انسجام درونی می‌بخشد. امام راحل با استراتژی "هر مسلمان یک سطل آب" همه را در حد یک اقدام کوچک، در مسئولیت نابودی اسرائیل شریک کرد. و البته ایران صراحتا گفته از جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی حمایت خواهد کرد.

اما فلسطین را فلسطینی‌ها آزاد خواهند کرد همانطور که لبنان را لبنانی‌ها آزاد کردند. ما دو مسئولیت بزرگ داریم: حمایت از یک لشکر چند ملیتی بزرگ ضد اسرائیل در منطقه(رزمندگانی از عراق، لبنان، فلسطین، سوریه، یمن، پاکستان و افغانستان و ایران) و حفظ جمهوری اسلامی ایران.

پرده چهارم:

زمان جنگ نهایی و نابودی قطعی اسرائیل کی فرا می‌رسد؟ نمی‌دانیم. جنگی که تکلیف چند میلیون صهیونیست ساکن سرزمین‌های اشغالی را معلوم کند. جنگی که به فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری و غزه آسیبی نرساند. جنگی که خون و خانه‌ی شیعیان جنوب لبنان در آن محفوظ بمانند. جنگی که در آن به خاک ایران تعرضی صورت نپذیرد. بی‌شک آن لحظه، هنگامیکه صهیونیسم جهانی بداند به سقوط قطعی نزدیک است، شرارت‌های نهایی‌اش را علیه جبهه مقاومت عملیاتی خواهد کرد. و ایران همانطور که به آرمان قدس و نابودی اسرائیل متعهد است، به حفاظت و حمایت از جبهه مقاومت و دماء مسلمین هم متعهد است.

سید حسن نصرالله در این چند ماه چند بار تاکید کرده که هنوز زمان آن جنگ نهایی نرسیده است. اما آنچه بر همه -ازجمله خود رژیم صهیونیستی- روشن است اینکه جهان به پیش از ۷ اکتبر و طوفان الاقصی بازنخواهد گشت و اسرائیل در دره‌ای که اکنون در مقابل خود می‌بیند فرو خواهد افتاد.

پرده پنجم:

ایران برای نخستین بار اعلام کرده حمله به کنسولگری‌اش را حمله به خاک کشورش می‌داند! و این سطح منازعه را بالا می‌برد و می‌تواند کنترل‌گری ایران بر رفتارهای وحشیانه اسرائیل را افزایش دهد.

"هیبت" ایران به خوبی به چشم آمده و هیبت بزرگتر از "ترس" است. این هیبت و اقتدار باید در مسیر حل مساله‌ای که زخم کهنه‌ی منطقه و جهان اسلام است هزینه شود و نه فقط تلافی مقطعی که بین ایران و اسرائیل است. ایران بی‌شک سیلی خواهد زد اما هر اقدامی که طرفیت و پیکار میان اسرائیل-جهان اسلام را به پیکار اسرائیل-ایران محدود کند و فروبکاهد، یک راهبرد آمریکایی است. این راهبرد در رفتار رسانه‌ای چند روز اخیر غرب و آمریکا واضح است.

منتظر اخبار می‌مانیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار