کد خبر: 1224162
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ضمن اشاره به شناسایی ۲۶۴ کلونی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت، از جمع‌آوری ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران خبر داد. 
احمد احمدی صدر، مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه با حکمی که از سوی رئیس‌جمهور به شهردار تهران داده شده است، اقدامات مدیریت شهری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در پیش گرفته شده‌است، گفت: ضمن همکاری با همه دستگاه‌ها باید بگویم که در مسیر حل آسیب‌های اجتماعی موانعی وجود داشت و بهانه‌های متعددی از سوی دستگاه‌ها بیان می‌شد که حل آسیب‌های اجتماعی اتفاق نیفتد. 
وی بیان کرد: ۸ هزار ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر داشتیم، اما حالا بیش از ۲۱ هزار نفر در مراکز ماده ۱۶ حضور دارند و حتی ۴ هزار ظرفیت خالی داریم و باید بگویم که اگر این ۱۲ هزار ظرفیت ایجاد شده اتفاق نمی‌افتاد، این معتادان متجاهر در کف خیابان‌ها بودند. 
مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به ایجاد ۱۶ هزار ظرفیت پذیرش برای معتادان متجاهر گفت: یکی از بهانه برای افراد دارای منع پذیرش که شامل افراد دارای بیماری‌های عفونی، زخم باز، صغر و کبر سن هستند، وجود داشت که شهرداری پذیرش تمام این افراد را انجام داد که جمعیت این افراد بین پنج تا هفت هزار نفر می‌رسد. 
احمدی صدر با تأکید بر اینکه اگر ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در محدوده هرندی، دروازه غار و بازار جمع‌آوری نمی‌شد، این ۱۲ هزار نفری که جذب شده‌بودند، مجدداً به این پلاک قرمز‌ها بر می‌گشتند، گفت: بیش از ۳۸۰ خانه را برای این افراد ناامن و بلوک‌کشی کردیم. 
وی افزود: ۸۲ کلونی که محل تجمع ۵۰ تا ۳۰۰ نفره معتادان بودند و ۱۸۲ کلونی با جمعیت تا ۵۰ نفر، دیگر امروز وجود ندارند و جمع‌آوری شدند و باید بگویم که در محدوده‌هایی همچون میدان محمدیه، راه‌آهن و خلازیر، مکان‌هایی وجود داشت که مردم نمی‌توانستند از آنجا عبور کنند و حالا با اقداماتی که در مورد جمع‌آوری معتادان صورت گرفته این معضلات حل شده‌است. 
احمدی صدر با تأکید بر اینکه سازمان بهزیستی در ساماندهی کودکان کار و خیابان وارد شده‌است، افزود: این موضوع مطرح شد که جمع‌آوری وظیفه پلیس است و شهرداری خودرو در اختیار آن‌ها قرار داد و یک ساختمان سه طبقه برای غربالگری کودکان کار اختصاص دادیم و حتی ظرفیتی ایجاد کردیم که خانواده‌های اتباع در آنجا بخوابند و رد مرز شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار