کد خبر: 1224374
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۳
رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار مجوز از طریق درگاه ملی مجوز‌ها صادر شده و ۹۰۰ هزار درخواست هم یا رد شده و یا درخواست کننده از پیگیری آن منصرف شده است.

جوان آنلاین: سید امیر سیاح عصر دوشنبه ۲۷ فروردین در جمع خبرنگاران افزود: هشتاد و یکمین جلسه هیات مقررات زدایی امروز (دوشنبه) برگزار شد و در این جلسه تاکید شد که نهضت مقررات زدایی را در راستای تحقق شعار سال پیگیری می‌کنیم. در همین جلسه سه حکمی که فعالان اقتصادی از آن گلایه داشتند را طرح کردیم تا بتوانیم مقررات زائدی که دست و پای فعالان اقتصادی را بسته حذف کنیم. این فرایند حذف مقررات زائد و دست و پاگیر را امسال با قدرت پیش می‌بریم.

به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: کار دیگری که امروز در هیات مقررات زدایی انجام شد و مهم بود، شروع آخرین گام قانون تسهیل بود که آن باید همه مجوز‌های کاغذی باید تا پایان دومین سال لازم الاجرا شدن قانون تسهیل صدور مجوز‌ها به شناسه یکتا تبدیل شوند.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب وکار وزارت اقتصاد افزود: در هفته‌های آتی هم باید مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شوند. هنوز حداقل ۲ میلیون مجوز صنفی وجود دارد که شناسه یکتا نگرفته‌اند.

سیاح اظهار داشت: از ابتدای ۱۴۰۱ تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار شناسه یکتا صادر شده و تا حدود یک ماه آینده هم که پایان مهلت قانونی است ۲ میلیون مجوز کاغذی هم باید به شناسه یکتای الکترونیکی تبدیل شوند.

وی درباره چالش‌های صدور مجوز جایگاه سوخت گفت: مجوز جایگاه سوخت یک مجوز استثنایی و خاص است و چندین مسئله دارد که هیات مقررات زدایی قبول کرده که سازوکار‌های آن سخت باقی بماند. یکی از مسائل آن این است که شرکت نفت می‌گوید ما بیش از ظرفیت تولید کشور در حال توزیع فراورده‌های نفتی از جمله بنزین هستیم و نباید مدام جایگاه سوخت ایجاد شود. نکته دیگر این است که جایگاه سوخت‌های جدید باید کنترل شود تا به مجرایی برای قاچاق سوخت تبدیل نشوند.

سیاح همچنین گفت: کارشناسان شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی امروز قول دادند که تشخیص پمپ بنزین‌های جدید را سامانه‌ای کنند. البته تا الان هم معیار‌های تشخیص روشن بود، اما کارشناسان شرکت پالایش و پخش در فرایند صدور مجوز اعمال نظر می‌کردند. اکنون، اما شرکت پالایش پخش قول داده که این فرایند کاملاً سامانه‌ای شود و نظر کارشناس از فرایند صدور مجوز حذف شود.

وی اظهار داشت: برخی دستگاه‌ها هنوز به سامانه ملی مجوز‌ها متصل نشده است. در حال رایزنی و اعمال فشار به دستگاه‌های مذکور هستیم که عقب‌ماندگی خود را جبران کنند.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب وکار وزارت اقتصاد تصریح کرد: وزارت میراث فرهنگی وزارت کشور از جمله دستگاه‌هایی هستند که هنوز در حوزه تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار همکاری مناسبی نداشتند.

سیاح در تشریح آخرین آمار صدور مجوز‌های الکترونیکی کسب و کار گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار مجوز از طریق درگاه ملی مجوز‌ها صادر شده و ۹۰۰ هزار درخواست هم یا رد شده و یا درخواست کننده از پیگیری آن منصرف شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار