کد خبر: 1224545
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
هشدار رئیس‌جمهور به هرگونه ماجراجویی رژیم صهیونیستی 
پوتین: اقدام ایران بهترین روش برای تنبیه متجاوز بود
جوان آنلاین: پس از عملیات انتقام جویانه «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در قالب دفاع مشروع و تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی، طراحی و اجرا شد، مقامات رسمی کشورمان، همواره ضمن اشاره به این نکته که این عملیات «محدود» و از نظر آن‌ها تمام شده تلقی می‌شود، در عین حال به سران رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آن‌ها هشدار داده‌اند که در صورت تکرار هرگونه ماجراجویی جدید، پاسخ جمهوری اسلامی ایران به هر تجاوزی بسیار گسترده‌تر و دردناک‌تر از قبل خواهد بود. 
این پیام مهم در همان ساعات اولیه پس از عملیات در مواضع رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و رئیس دستگاه دیپلماسی کشور به دنیا مخابره شد و همچنان مقامات رسمی کشورمان بر این نگاه اصولی پایبند هستند تا دشمن صهیونیستی و حامیان او بدانند که جمهوری اسلامی ایران در دفاع از تمامیت ارضی خود، با کسی ملاحظه و مماشات ندارد. 
در همین ارتباط دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور عصر دیروز در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ضمن قدردانی از موضع اصولی و سازنده دولت روسیه در قبال دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در سوریه، این اقدام تروریستی را نقض صریح قوانین بین‌المللی از جمله کنوانسیون وین و تهدیدی جدی علیه صلح بین‌المللی دانست و تصریح کرد: نقش مخرب امریکا و برخی کشور‌های غربی و بی‌عملی و ناکارآمدی نهاد‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل و شورای امنیت در برخورد با اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه موجب شد جمهوری اسلامی ایران در راستای اعمال حق دفاع مشروع خود بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد، عملیاتی را علیه همان مراکزی که علیه ما شرارت کرده بودند، طراحی و اجرا کند. 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه عملیات وعده صادق با هدف تنبیه متجاوز با موفقیت انجام شده است، تأکید کرد: قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد. رئیسی ضمن قدردانی از تلاش‌های دیپلماتیک دولت روسیه برای خنثی کردن توطئه‌های امریکا و برخی کشور‌های غربی در شورای امنیت سازمان ملل، تصریح کرد: به آن دسته از کشور‌هایی که با رویکردی دوگانه در مواجهه با جنایات رژیم صهیونیستی، از افزایش تنش‌ها در منطقه ابراز نگرانی می‌کنند، توصیه می‌کنیم برای حفظ ثبات و امنیت منطقه، از حمایت خود از نسل‌کشی و جنایت‌گری صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین دست بردارند. 
 
 پوتین: اقدام ایران بهترین روش تنبیه متجاوز بود
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز در این مکالمه تلفنی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، این اقدام را خلاف همه موازین و مقررات بین‌المللی دانست و تصریح کرد: آنچه از سوی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این اقدام جنایتکارانه و در سایه انفعال شورای امنیت اتفاق افتاد، بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران ایران بود. رئیس‌جمهور روسیه با انتقاد شدید از رفتار امریکا و برخی کشور‌های غربی در تنش‌زایی در منطقه، تصریح کرد: ما اطمینان داریم جمهوری اسلامی ایران از جمله پایه‌های اصلی ثبات و امنیت در منطقه است. رؤسای جمهوری اسلامی ایران و روسیه در این مکالمه تلفنی همچنین ضمن مرور آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف تجاری، امنیتی، انرژی، حمل و نقل و علم و فناوری بر ضرورت تسریع در اجرای توافقات و تفاهمات صورت گرفته میان دو کشور و توسعه همکاری‌ها تأکید کردند. 
 
 هر اشتباهی با پاسخ گسترده‌تری مواجه می‌شود
رئیس‌جمهور همچنین روز گذشته در دیدار شیخ «علی خطیب» نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، با تکرار هشدار‌های خود درباره هرگونه ماجراجویی از سوی رژیم صهیونیستی، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران را گواه شکست و استیصال این رژیم دانست و با بیان اینکه پاسخ ایران به این حمله صرفاً اقدام تنبیهی علیه شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود، تأکید کرد: در صورت ارتکاب هر اشتباهی، صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها معنای پاسخ واقعی و گسترده ایران را درخواهند یافت. 
رئیسی، ضمن قدردانی از مواضع وی و این تشکل سیاسی در حمایت از رویکرد مقاومت و نیز تلاش برای حفظ و تقویت انسجام و وحدت در این کشور، لبنان را رکنی مهم برای جریان مقاومت توصیف کرد. او با بیان اینکه امروز حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران در ناکارآمدی رویکرد سازش و تسلیم در قبال حل مسئله فلسطین و نتیجه‌بخش بودن مقاومت در مقابله با سلطه و ظلم بر همگان اثبات شده است، گفت: تصویر خونبار امروز غزه، تصویر بدون نقاب و آینه و جلوه تمام‌نمای حقیقت و باطن تمدن غرب و فرهنگ امریکایی است. رئیسی برگزاری متفاوت روز قدس امسال در نقاط مختلف جهان را گواه بر پذیرش جهانی راهبرد مقاومت و موفقیتی بزرگ برای این راهبرد توصیف کرد.
 دکتر رئیسی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران را گواه شکست و استیصال این رژیم دانست و با بیان اینکه پاسخ ایران به این حمله صرفاً اقدام تنبیهی علیه شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود، تأکید کرد: در صورت ارتکاب هر اشتباهی، صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها معنای پاسخ واقعی و گسترده ایران را درخواهند یافت. 
 
 مقاومت خط قرمز لبنان است
شیخ «علی خطیب» نیز در این دیدار با بیان اینکه برخلاف تلاش دشمنان، مردم لبنان دوستدار و حامی مقاومت هستند، افزود: حامل سلام‌های گرم مردم لبنان به ملت ایران و درود‌ها و قدردانی لبنانی‌ها از جمهوری اسلامی ایران بابت اقدام مقتدرانه در برابر رژیم صهیونیستی هستم. نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، مقاومت را خط قرمز لبنان دانست و با تأکید بر حمایت کامل از مقاومت با وجود همه فشار‌ها و ناملایمات، ایستادگی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران با وجود همه فشارها، تحریم‌ها و دشمنی‌ها را مایه افتخار امت اسلامی دانست و اظهار داشت: هیچ کشور دیگری نتوانسته این چنین مقتدرانه در مقابل رژیمی که از حمایت همه قدرت‌های جهان برخوردار است، بایستد. 
دکتر سید ابراهیم رئیسی همچنین در پاسخ به تماس تلفنی شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را نشانه استیصال ناشی از دست نیافتن این رژیم به اهدافش از حمله به غزه توصیف و تصریح کرد: برخلاف انتظار تمام آزادیخواهان و ملت‌های آزاده و همچنین برخلاف نص صریح قوانین بین‌المللی، سازمان ملل متحد و شورای امنیت همانند کوتاهی و بی‌عملی‌شان در توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه، به حداقل وظایف قانونی خود در محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق نیز عمل نکردند، لذا جمهوری اسلامی ایران در راستای اعمال حق دفاع مشروع خود بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد، عملیاتی را علیه همان مراکزی که علیه ما شرارت کرده بودند، طراحی و اجرا کرد. 
رئیسی بار دیگر با تأکید بر ضرورت اتخاذ اقدامات بازدارنده در برابر تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به‌ویژه از سوی کشور‌های اسلامی، حمایت‌های کورکورانه برخی کشور‌های غربی از رژیم صهیونیستی را زمینه تنش زایی در منطقه دانست و تصریح کرد: همان‌طور که قبلاً هم رسماً اعلام کردیم عملیات وعده صادق با هدف تنبیه متجاوز با موفقیت انجام شد. اینک قاطعانه اعلام می‌کنیم که کوچک‌ترین اقدام علیه منافع ایران قطعا با پاسخی سهمگین، گسترده و دردناک علیه همه عاملان آن مواجه خواهد شد. 
 
 امیر قطر: درایت ایران قابل ستایش بود
شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» نیز در این مکالمه تلفنی، روابط دو کشور را بر اساس اعتماد عالی متقابل میان سران دو کشور، متمایز و ممتاز توصیف و تصریح کرد: ایران و قطر در همه احوال و شرایط پشتیبان و حامی یکدیگر بوده و هستند. امیر قطر با اشاره به تلاش کشورش برای محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق افزود: امروز شاهد بالاترین سطح همگرایی جهانی و مردمی در حمایت از آرمان فلسطین هستیم و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با متشنج کردن اوضاع، افکارعمومی جهانی را از جنایات خود در غزه منحرف کند. وی درایت جمهوری اسلامی ایران در طراحی و اجرای پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی را ستود و آن را حاوی پیامی واضح و روشن برای همگان دانست. 
 
 انتقاد رئیسی از بی‌عملی سازمان‌های بین المللی
انتقاد رئیس‌جمهور کشورمان از بی‌عملی سازمان‌های بین‌المللی در قبال رفتار‌های ریاکارانه کشور‌های غربی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی، موضوعی بود که رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن، ابراز کرد. 
سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در این گفتگو، ضمن تجلیل از حمایت‌های مردم و مجاهدان یمنی از مردم مظلوم و مقتدر غزه تصریح کرد‌: این حمایت‌ها در کنار اقدامات تحسین‌برانگیزی نظیر راهپیمایی‌های باشکوه، اعلام مواضع صریح و قاطعانه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و همچنین تلاش برای قطع شریان‌های اقتصادی رژیم جنایتکار صهیونیستی، از خاطر ملت‌های آزاده جهان فراموش نخواهد شد و مایه مباهات امت اسلامی است. رئیس‌جمهور با اشاره به رفتار مزورانه و ریاکارانه کشور‌های غربی نسبت به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، امریکا و کشور‌های غربی حامی رژیم صهیونیستی را بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر در جهان امروز دانست و تصریح کرد: سکوت و بی‌عملی این کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در قبال بیش از شش ماه جنایات هولناک و نسل‌کشی در غزه، رژیم صهیونیستی را به جنایات بیشتر و افزایش تنش در منطقه ترغیب کرده است. رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به ابتکارات دلاورانه یمن در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین، تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن در کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر بوده و معادلات را به نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد. 
«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز در این گفتگو ضمن تبریک عملیات غرورآفرین و افتخارآمیز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی علیه اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه گفت: این اقدام شجاعانه در تنبیه و مجازات دشمنی که به هیچ‌یک از قوانین بین‌المللی پایبند نیست و زبانی جز زبان زور نمی‌فهمد، تکرار دوباره انقلاب شکوهمند اسلامی و برگرفته از آموخته‌های امام خمینی (ره) بود. رئیس شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه عملیات غرورانگیز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به امت اسلامی شرف و آبرویی دوباره بخشید، تأکید کرد که جبهه مقاومت یک جبهه واحد است و همواره به مقابله با رژیم صهیونیستی و حمایت و پشتیبانی از ایران پایبند است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار