کد خبر: 1224702
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  در گفتگو با «جوان» مطرح کرد
 
 
جوان آنلاین: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است: بیش از ۴ هزار نفر از متقاضیان به خاطر حرایم بهداشتی که برخی از آن‌ها غیرمنطقی هستند، از شروع کسب‌وکار جدید در این حوزه بازمانده‌اند. به عبارت دیگر، این حرایم تبدیل به مانعی برای سرمایه‌گذاری مردم شده‌اند که با شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم منافات دارد، به همین دلیل باید حرایم و فواصل بهداشتی اصلاح شود تا زمینه برای حضور حداکثری مردم در این بخش به وجود بیاید. 
سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با «جوان» در خصوص لزوم تسهیل صدور مجوز‌ها برای مشارکت حداکثری مردم در اقتصاد کشور و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم تصریح کرد: واقعیت این است که طی یک دهه گذشته ضوابط مربوط به حرایم بهداشتی دامپروری مورد بازبینی قرار نگرفته است. در همین راستا، با توجه به پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی‌های جدید خواستار تغییر حرایم بهداشتی بر اساس اصول کارشناسی هستیم. وی ادامه داد: لازم است ضوابط مربوط به حرایم بهداشتی دامپروری با توجه به فناوری‌های روز دنیا تغییر کند. این فناوری‌ها طی چند سال گذشته چند نسل تغییر کرده ولی حرایم بهداشتی طی چندین دهه تغییری نداشته است. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: بیش از ۴ هزار نفر از متقاضیان به خاطر همین حرایم بهداشتی که برخی از آن‌ها غیرمنطقی هستند، از شروع کسب‌وکار جدید در این حوزه بازمانده‌اند. به عبارت دیگر، این حرایم تبدیل به مانعی برای سرمایه‌گذاری مردم شده‌اند که با شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم منافات دارد، به همین دلیل باید حرایم و فواصل بهداشتی اصلاح شود تا زمینه برای حضور حداکثری مردم در این بخش به وجود بیاید. 
میرتاج‌الدینی گفت: به جای اینکه با اعمال ضوابط سختگیرانه حرایم بهداشتی به دنبال سخت‌کردن روند حضور مردم در این بخش باشیم، باید با استفاده از روش‌هایی مانند واکسیناسیون، قرنطینه و فناوری‌های نوین به کنترل بیماری‌ها بپردازیم. وی ادامه داد: نیاز است از هر امکانی برای گسترش بستر برای فعالیت مردم در اقتصاد کشور استفاده کنیم. هر مانعی که بر سر راه فعالیت فعالان اقتصادی وجود دارد، باید برداشته شود. تسهیل صدور مجوز‌ها اقدامی است که طی سال‌های گذشته تلاش بسیاری در راستای تحقق آن انجام داده‌ایم. 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: هر جا صدور مجوز‌ها تسهیل نشود، زمینه برای سوءاستفاده وجود دارد. به منظور به حداقل رساندن امضا‌های طلایی باید به تسهیل صدور مجوز‌ها اقدام کنیم. ساده‌سازی روند شروع کسب‌وکار‌ها امری است که باید تحقق یابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار