کد خبر: 1224833
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار پرونده جدید مالیاتی در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد از محل وصول معوقات مالیاتی و برخورد با فرار مالیاتی، نصیب کشور شد.

جوان آنلاین:  سیدمحمد هادی سبحانیان، رئیس سازمان مالیاتی امروز در حاشیه سفر به قم و دیدار با مراجع معظم تقلید و علما در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال گذشته نظام مالیاتی کشور توانست با گسترش چتر مالیاتی و شناسایی مودیان جدید سهم قابل توجهی در هزینه‌ها و منابع عمومی کشور داشته باشد.

به گزارش فارس، وی شناسایی مودیان جدید مالیاتی را یکی از اصلی‌ترین دستاورد‌های سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار پرونده جدید مالیاتی شناسایی شد.

سبحانیان گفت: مبارزه با فرار مالیاتی در سال جاری نیز با جدیت دنبال می‌شود چرا که تحقق این موضوع به گسترش عدالت در جامعه کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس سازمان امور مالیاتی در ادامه به برخی از مشکلات موجود در فضای اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: بسیاری از مشکلات امروز ناشی از وابستگی به درآمد‌های نفتی است و دولت سیزدهم حرکت پرشتاب به سمت اخذ مالیات هوشمند را آغاز کرده است.

سبحانیان فراهم کردن زیرساخت‌های اخذ مالیات هوشمند را یکی از دستاورد‌های دولت عنوان کرد و گفت: در دهه گذشته تنها ۳۶ درصد است درآمد‌های کشور از طریق درآمد‌های مالیاتی تامین می‌شد در حالی که در سال گذشته بیش از ۵۲ درصد از درآمد‌های دولت از محل وصول مالیات تامین شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار