کد خبر: 1224949
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
برنامه‌ریزی برای احیای قنوات در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرارداد. 

جوان آنلاین: برنامه‌ریزی برای احیای قنوات در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرارداد. 
محمد‌حسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره فرونشست در استان تهران برنامه‌های پیش‌بینی شده در خصوص کاهش فرونشست در تهران گفت: فرونشست در تهران وجود دارد و به ویژه در جنوب استان تهران و دشت‌هایی مانند ورامین تا قیام‌دشت و در جنوب شهر تهران فرونشست وجود دارد و تلاش می‌کنیم تا این امر کم شود. 
وی ادامه داد: در جنوب تهران زمین‌هایی وجود دارد که در آنجا سبزی‌کاری می‌شود که به آب زیادی برای آبیاری نیاز دارد، اگر بتوانیم تسهیلات کم‌بهره در اختیار کشاورزان قرار دهیم تا کشت درختانی را که برای تولید چوب استفاده می‌شود، انجام دهند، بهتر است. 
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به کاشت درختان تجاری تصریح کرد: کشور ما سالانه حدود ۵۰ تا ۵۵ میلیون مترمکعب چوب نیاز دارد و ما حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون متر مکعب در کشور تولید داریم، ما اگر بتوانیم در دشت‌های جنوب، کشت درختانی را که به سرعت رشد می‌کنند، توسعه دهیم، این کار باعث می‌شود هم به فضای سبز تهران افزوده شود و همچنین هوای بهتری را برای تهران ایجاد خواهد کرد و از سوی دیگر می‌تواند درآمدزایی برای کشاورزان داشته‌باشد و هم آب کمتری مصرف خواهد شد. 
نامی خاطرنشان کرد: ما باید برای این موضوعات کار کنیم و برنامه داشته باشیم و در همین خصوص ان‌شاءالله جلسه‌ای با شهردار تهران خواهیم داشت. وی درباره احیای قنوات به ایلنا گفت: خوشبختانه وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌های خوبی برای احیای قنوات دارد، منابعی برای احیای قنوات از سال‌های بسیار دور از آن استفاده می‌شده و هنری بوده‌است که در آن زمان از آن بهره می‌بردند؛ در حال حاضر وزارت جهاد درخصوص احیای قنوات برنامه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار