کد خبر: 1225320
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۱
تارنمای انگلیسی شبکه خبری الجزیره قطر ضمن یادآوری جنایات آمریکا و اسرائیل در منطقه، دعوت جو بایدن برای خویشتنداری اسرائیل در مقابل ایران را «لفاظی‌های ریاکارانه» توصیف کرد.

جوان آنلاین: تارنمای انگلیسی زبان شبکه الجزیره ضمن یادآوری جنایات صهیونیست‌ها در سال‌های قبل می‌نویسد: کمی به عقب برویم. در سال ۲۰۱۴ ارتش اسرائیل در عرض ۵۰ روز، ۲ هزار و ۲۵۱ فلسطینی از جمله ۵۵۱ کودک را در غزه کشت.

به گزارش ایرنا، طی ۲۲ روز در دسامبر ۲۰۰۸ و ژانویه ۲۰۰۹، همان ارتش حدود یک هزار و ۴۰۰ فلسطینی را کشت که ۳۰۰ نفر از آن‌ها کودک بودند. به طور معمول تمام این جنایات با حمایت کامل آمریکا انجام شده است.

الجزیره ادامه داد: چگونه می‌توان کلمه محدودیت و خویشنداری را در زمینه یک نسل کشی همه جانبه اسرائیل در غزه به کار برد؟ هرچند خود آمریکا نیز با این واژه غریبه است. کمی تاریخ را ورق بزنید و سال‌های نه چندان دور جنایات نجومی غیرنظامیان در عراق و افغانستان توسط نظامیان آمریکایی را به یاد بیاورید.

به نوشته الجزیره، در جولای ۱۹۸۸ (۱۳۶۵) نیروی دریایی آمریکا پرواز ۶۵۵ ایران ایر را در آسمان منفجر کرد و همه ۲۹۰ مسافر آن را کشت. در جنگ ایران و عراق در دهه ۱۹۸۰ آمریکا و متحدانش از صدام حسین در استفاده از سلاح‌های شیمایی حمایت کرد و البته همان صدام نیز به دشمن شماره یک خود آمریکایی‌ها تبدیل شد.

در سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نیز گروهک منافقین با حمایت مستقیم آمریکا و اسرائیل هزاران نفر از مردم ایران را به شهادت رساندند و حالا وزارت خارجه آمریکا به شهروندانش توصیه می‌کند به دلیل خطر تروریسم به ایران سفر نکنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار