کد خبر: 1225669
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲
بر اساس گزارش بلومبرگ
تارنمای «بلومبرگ» امروز (سه‌شنبه) گزارش داد که اتحادیه اروپا در حال ارزیابی تحریم‌های احتمالی علیه بیش از ۱۲ شرکتی است که به خرید کالا‌های محدود شده توسط این بلوک، از جمله قطعاتی برای سامانه‌های هدایت تسلیحات و عرضه آن‌ها به روسیه ادامه داده‌اند.

جوان آنلاین: «بلومبرگ» ادعا کرد سندی را مشاهده کرده که نشان می‌دهد «این شرکت‌ها با وجود محدودیت‌های تجاری گسترده اتحادیه اروپا، میلیون‌ها یورو کالا‌های اروپایی ممنوع شده را وارد کرده‌اند که مورد استفاده ارتش روسیه قرار گرفته است.»

به گزارش ایرنا، این شرکت‌ها به طور عمده در روسیه و همچنین در ترکیه، امارات متحده عربی، چین و هنگ‌کنگ مستقر هستند.

لازم به ذکر است که پیشتر یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا گفته بود که این اتحادیه در حال تدوین چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه است که بیشتر اهداف آن تحریم کسانی است که تحریم‌های فعلی روسیه را دور می‌زنند.

اتحادیه اروپا بی‌درنگ پس از تصویب بسته سیزدهم ضدروسیه در ۲۳ فوریه (چهارم اسفند)، تدوین چهاردهمین بسته تحریم‌ها را آغاز کرده است.

این تحریم‌ها ۱۰۶ شخص حقیقی و ۸۸ شخص حقوقی با تابعیت روسیه و برخی کشور‌های دیگر از جمله هند، قزاقستان، چین، صربستان، تایلند، ترکیه و سریلانکا را هدف قرار می‌دهند.

از سوی دیگر، روزنامه «وال استریت ژورنال» اسفند ماه در گزارشی در مورد ناکارآمد بودن تحریم‌های غرب علیه مسکو مدعی شد که کوادکوپتر، هلی‌شات و تراشه‌های ساخت آمریکا به نحو فزاینده‌ای از مبدأ چین و از طریق مسیر‌های تجاری آسیای مرکزی به روسیه سرازیر می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار