کد خبر: 1226313
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
سرمربی سپاهان چگونه به اسلام گروید 
وقتی مورایس در اروپا زندگی می‌کرد بر اثر تصادف شدید به کما می‌رود و پس از بهبودی نوع نگاهش به زندگی کمی متفاوت می‌شود. گذر ایام و مسیر زندگی حرفه‌ای طوری پیش می‌رود که او به ایران می‌آید و هدایت تیم سپاهان را برعهده می‌گیرد
 حامد قهرمانی

 جوان آنلاین: چهره‌های مشهور زیادی در دنیا به دین اسلام گرویده‌اند، از هنرپیشه‌های سینما گرفته تا ورزشکاران نامدار. ژوزه مورایس، سرمربی پرتغالی سپاهان یکی از همین معدود چهره‌های ورزشی است که هم مسلمان شده و هم شیعه. اینکه مورایس مذهب شیعه را انتحاب کرده از این لحاظ حائز اهمیت است که او سال‌ها در عربستان حضور داشته، اما این تصمیم بزرگ را در ایران، یعنی مأمن و جایگاه اصلی شیعیان جهان و محبین اهل بیت گرفته است، در‌حالی‌که می‌توانست در عربستان مسلمان شود که آن وقت به احتمال زیاد شیعه نبود. سرمربی سپاهان این خبر را بعد از صعود تیمش به مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران اعلام کرد و گفت: «می‌خواستم در پایان فصل در این باره صحبت کنم، اما، چون سؤال کردید در این باره توضیح می‌دهم. مدتی است که با افتخار به دین اسلام روی آورده‌ام و اکنون یکی از شما هستم؛ عضو یکی از خانواده‌های ایرانی.».
اما مسلمان شدن سرمربی سپاهان ماجرای جالب توجهی دارد. تسنیم در این خصوص نوشت: «وقتی مورایس در اروپا زندگی می‌کرد بر اثر تصادف شدید به کما می‌رود و پس از بهبودی نوع نگاهش به زندگی کمی متفاوت می‌شود. گذر ایام و مسیر زندگی حرفه‌ای طوری پیش می‌رود که او به ایران می‌آید و هدایت تیم سپاهان را برعهده می‌گیرد. سرمربی طلایی‌پوشان اصفهانی بعد از یک فصل و نیم حضور در این تیم، حدود دو ماه قبل به باشگاه اصفهانی مراجعه کرد و اذعان داشت که قصد دارد مسلمان شود. بعد از مراجعه دستیار سابق مورینیو به باشگاه سپاهان برای مسلمان شدن، از طرف این باشگاه عرف و قانون در ایران و کلیت دین اسلام برای او توضیح داده می‌شود. در ادامه در محضر یکی از علما شرعاً به دین اسلام گروید و شیعه شد.» 
در ادامه این گزارش آمده است: «در فرآیندی دو ماهه هم یک وکیل کار‌های مربوط به امورات دینی مورایس را دنبال می‌کرد. این در حالی است که مربی پرتغالی به دختری ایرانی هم علاقه‌مند شده است. گویا در این مدت کار‌های مراسم ازدواج خود را به انجام رسانده تا به صورت رسمی و قانونی عضوی از یک خانواده ایرانی شود. به موازات این اقدامات، یک مشاور مذهبی متبحر با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار مورایس فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و همچنین پاسخگویی به سؤالات او را برعهده دارد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار