کد خبر: 1226389
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱
مفتی عمان، خیزش دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا را ستود و «نسل کشی» اشغالگران در نوار غزه را محکوم کرد.

 جوان آنلاین: «احمد بن حمد الخلیلی»، مفتی عمان در بیانیه‌ای گفت: ما به خیزش دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا برای محکوم کردن بی‌عدالتی مقامات اشغالگر در سرزمین الاقصی به ویژه نسل کشی در غزه درود می‌فرستیم و از این موضع شجاعانه حمایت می‌کنیم. امیدواریم به همه دانشگاه‌ها سرایت کند تا اینکه کشورهای استکباری دست از حمایت از بی‌عدالتی و ظالمان و ایستادن در کنار اشغالگران بردارند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، الخلیلی افزود: این درسی است برای کسانی که طرفدار سیاست سازش و تسلیم و شتاب برای عادی سازی روابط با دشمن اشغالگر هستند.

وی ادامه داد: ما برای برپایی حق و از بین بردن باطل بر خدا توکل می‌کنیم، هر چند که مجرمان از آن کراهت داشته باشند، خداوند ما را بس است و او بهترین پشتیبان است.

این اظهارات در حالی است که اعتراضات علاوه بر آمریکا در سراسر جهان نیز شدت گرفته و در کانادا، آلمان و فرانسه، فعالان و معترضان خواستار توقف جنگ غزه و توقف ارسال سلاح به اراضی اشغالی هستند.

از اواخر هفته گذشته دانشگاه‌های مختلفی در سرتاسر ایالات متحده از جمله نیویورک، تگزاس، میشیگان و واشنگتن به صحنه اعتراضات بدل شده‌اند و دانشجویان با شعارهای گوناگونی نظیر «فلسطین را آزاد کنید»، اعتراض خود را به گوش دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا می‌رسانند و در عین حال جنایات جنگی تل‌آویو را محکوم می‌کنند. دانشجویان به‌رغم سرکوب شدید نیروهای امنیتی، به اعتراضات خود ادامه می‌دهند و خواستار آتش‌بس در غزه هستند.

این رویداد قابل توجه در حالی است که پایگاه‌های خبری فلسطین با انتشار تصاویری از نامه‌های آوارگان فلسطینی در چادرهای خود در رفح، در جنوب نوار غزه تشکر آنها از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به خاطر خیزش‌شان در رد جنگ اشغالگران در نوار غزه را بازتاب دادند.

برچسب ها: عمان ، امریکا ، دانشگاه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار