کد خبر: 1226710
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
تأثیر مستقیم ناکامی‌های باشگاهی در لیگ قهرمانان آسیا
ایران یک نماینده نیز در سطح دوم باشگاه‌های آسیا خواهد داشت، اما متأسفانه با توجه به نتایج باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا در ۲۰۲۳ از یک سو و موفقیت باشگاه‌های امارات، به احتمال بسیار زیاد سهمیه‌های ما برای لیگ نخبگان فصل بعد که از شهریور ۱۴۰۴ آغاز خواهد شد کاهش خواهد یافت و احتمالاً یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف خواهیم داشت
شمیم رضوان 

جوان آنلاین: لیگ نخبگان آسیا ۹ مرداد سال جاری با برگزاری مسابقات پلی‌آف و سپس مرحله گروهی از ۲۶ شهریورماه سال جاری آغاز می‌شود، اما آنچه این روز‌ها باعث نگرانی جامعه فوتبال شده، کاهش سهمیه ایران در این مسابقات است. مسئله‌ای که زمزمه آن از مدت‌ها قبل بر سر زبان‌ها افتاد، خصوصاً که با توجه به نزدیک شدن به پایان رقابت‌های باشگاهی آسیا، دیگر هیچ تغییری در جایگاه تیم‌ها در رده‌بندی باشگاهی فوتبال آسیا به وجود نمی‌آید و همین مسئله نگرانی‌ها را بیشتر و بیشتر می‌کند، چراکه رده‌بندی کشور‌های عضو ای‌اف‌سی تأثیر مستقیم در سهمیه کشور‌ها دارد. با وجود این گفته می‌شود که تغییرات کنفدراسیون فوتبال آسیا در این دوره یقه تیم‌های باشگاهی ایران را نمی‌گیرد. این اطمینان خاطری است که زارعی، مسئول صدور مجوز باشگاهی درباره سهمیه باشگاه‌های ایران در لیگ نخبگان آسیا می‌دهد: «براساس نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا که برای تمامی فدراسیون‌های عضو ارسال شده، ملاک سهمیه‌بندی باشگاهی هر کشور برای مسابقات آسیایی در سال ۲۰۲۴، رنکینگ فدراسیون‌ها در سال ۲۰۲۲ است. طبق رنکینگ اعلام شده توسط ای‌اف‌سی در پایان سال ۲۰۲۲، ایران در جایگاه سوم غرب آسیا قرار دارد، به همین دلیل سهمیه باشگاه‌های ایران در لیگ نخبگان دو سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف است. البته ایران یک نماینده نیز در سطح دوم باشگاه‌های آسیا خواهد داشت، اما متأسفانه با توجه به نتایج باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا در ۲۰۲۳ از یک سو و موفقیت باشگاه‌های امارات، به احتمال بسیار زیاد سهمیه‌های ما برای لیگ نخبگان فصل بعد که از شهریور ۱۴۰۴ آغاز خواهد شد کاهش خواهد یافت و احتمالاً یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف خواهیم داشت.»
هرچند که براساس گفته‌های زارعی سهمیه ایران در این دوره تغییر نخواهد کرد، اما با توجه به عملکرد تیم‌های باشگاهی و رده‌بندی اعلام شده و حضور ایران در رده ششم آسیا، قطعاً سهمیه ایران در فصل آینده دستخوش تغییر و کاهش خواهد شد (۱+۱ در لیگ قهرمانان نخبگان آسیا و ۰+۱ در لیگ قهرمانان آسیای دو). اگرچه با حذف سپاهان در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان جایگاه ایران در فصل جاری دستخوش تغییرات منفی نخواهد شد، اما نباید فراموش کرد آنچه که باعث کاهش این سهمیه شده، عدم نتیجه‌گیری تیم‌های باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان در دوره‌های قبل است. ناکامی که ادامه آن می‌تواند پرونده حضور ایران در لیگ نخبگان آسیا را برای همیشه ببندد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار