کد خبر: 1227140
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷
دفتر اطلاع‌رسانی غزه اعلام کرد از آغاز جنگ 90 درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفته‌اند.

جوان آنلاین: از آغاز جنگ غزه، بیش از 95 درصد موسسات تجاری این باریکه به طور کامل تعطیل شده و صدها هزار نفر شغل خود را از دست داده‌اند؛ این آمار را دفتر اطلاع‌رسانی غزه اعلام کرده است.

به گزارش فارس، بر این اساس، بیش از 90 درصد جمعیت غزه زیر خط فقر قرار گرفته‌اند و این باریکه 33 میلیارد دلار خسارت اقتصادی متحمل شده است.

سازمان بین‌المللی کار (ILO) در ماه مارس با اشاره به از دست رفتن 507 هزار فرصت شغلی در اراضی اشغالی اعلام کرد، نرخ بیکاری فلسطینی‌ها در سه ماهه نخست سال 2024 به 57 درصد افزایش می‌یابد.

بنا بر اعلام دفتر مرکزی آمار فلسطین این سازمان بین‌المللی، حدود 201 هزار فرصت شغلی تا 31 ژانویه در نوار غزه از بین رفته است که حدود دو سوم کل اشتغال در این منطقه را تشکیل می‌دهد.

در عین حال، کرانه باخبری هم 306 هزار فرصت شغلی را از دست داده که بیش از یک سوم کل مشاغل این منطقه است و این منطقه به شدت تحت تاثیر جنگ غزه قرار دارد. سازمان ملل هم اعلام کرده، 85 درصد جمعیت غزه از آغاز جنگ آواره شده‌اند و به شدت کمبود غذا، آب تمیز و دارو وجود دارد؛ این در حالی‌ است که 60 درصد زیرساخت‌های غزه آن آسیب دیده یا ویران شده است.#غزه 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار