کد خبر: 1227157
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۴

جوان آنلاین: عبدالرحیم انصاری، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

‏قدرت که داشته باشی..!

دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس که سابقه نخست وزیری هم در کارنامه اش دیده میشود به برخی نمایندگان پارلمان کشورش گفته قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست تروریسم منتفی است، انگلیس قصد انجام چنین کاری ندارد و همین تحریم‌ها و شرایط فعلی کفایت میکند. او در ادامه به نکته جالبی اشاره کرده و گفته اگر این کار صورت بگیرد ایرانی‌ها روابط دیپلماتیک خود را با ما قطع میکنند.

دقت کنید! همواره غربگرا‌های وطنی درباره قطع روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی با کشورهایی، چون انگلیس و آمریکا، میگفتند ایران ضرر کرده است، حال آنکه آن‌ها هستند که به دلایل مختلف برقراری روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی را پیگیری و مطالبه میکنند. این واقعا یک مسئله مهمی است که کامرون در توجیه آن میگوید: وقتی نیاز باشد برای یک مسئله مهم با ایرانی‌ها گفتگو کنیم، من دلم میخواهد خودم مستقیما گفتگو کنم، به جای آنکه مثلا از وزیر خارجه فرانسه بخواهم پیام ما را منتقل نماید!

اینجا هم می‌شود تاثیرگذاریِ تنبیهی این سیاست ایران را دید که دیپلمات‌های ما در مقاطعی همچون مذاکرات هسته‌ای و ... بصورت مستقیم با برخی از این‌ها گفتگو نمیکردند. اما نگرانی انگلیس و حتی اروپا از اینکه نام سپاه را در لیست تروریست قرار نمیدهند صرفا به همین یک مسئله ارتباط دارد؟ من فکر میکنم نگرانی بزرگتر این است که اگر سپاه را در لیست تروریسم قرار بدهند، فردا روز که شناورهایشان میخواهند از آبراه‌های تحت اشراف ایران بگذرند، مجبورند با همین سپاهی که خود در لیست تروریسم قرارش داده اند فارسی حرف زده [که البته الان هم همین کار را میکنند]و به دستوراتش عمل کنند که آن وقت برایشان اوج خفت به حساب می‌آید.

این تازه جدای از هرگونه درگیری احتمالی و ایجاد دردسر برای تجارت آن‌ها در منطقه‌ای است که شاهراه انرژی جهان است و به شدت نیز به آن نیاز دارند. قدرت که داشته باشی، ابرقدرت‌ها هم در برابرت کرنش میکنند!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار