کد خبر: 480979
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۹
آنا:‌ علی اکبر ولايتي مشاور امور بين‌الملل مقام معظم رهبري طی سخنانی با بيان اينكه بيداري اسلامي سبب تغيير در جهان اسلام و منطقه خاورميانه شده است، افزود: امواج بيداري اسلامي از ايران و با وقوع انقلاب اسلامي در كشورمان شکل گرفت و در مقابل تلاش‌هاي بيگانگان و كشورهاي غربي براي سركوب آن به ناكامي انجاميد.
 
مشاور امور بين‌الملل مقام معظم رهبري صدور انقلاب در كشورهاي اسلامي را صدور تفكر و انديشه دانست و تصريح كرد: مشاهده مقاومت مردم ايران در زمان وقوع انقلاب اسلامي، در سايه تمسك به اسلام بود و انگيزه‌اي براي جهان عرب شد تا به اسلام گرايش يابند.
 
وي با اشاره به اينكه در طول 32 سال گذشته رسانه‌هاي بيگانه هيچ يك از اقدامات و موفقيت‌هاي جمهوري اسلامي ايران را منعكس نكردند، يادآور شد: موانعي كه امروزه بر سر راه جمهوري اسلامي ايران است، ملي نبوده و موانع منطقه‌اي است. زيرا ايران به عنوان قدرت سياسي اول منطقه خاورميانه مطرح است و به دليل موقعيت ‍ژئوپليتيكي ويژه خود نفوذ زيادي بر كشورهاي خاورميانه دارد.  
 
ولايتي تصريح كرد: در شرايط كنوني هيچ كشور مسلماني توانايي اينكه قطب و پرچمدار ساير كشورهاي اسلامي باشد و راه را براي آنها روشن كند ندارد و براي انسان هاي صاحب فكر و انديشه روشن است كه هيچ كشور، نظام و رهبري مانند جمهوري اسلامي ايران و مقام معظم رهبري نمي تواند پرچمدار جهان اسلام باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار