کد خبر: 515445
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۳
ایسنا به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع نوشت: "سلمان بن عبدالعزیز"، ولیعهد، معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع عربستان در دیدار با "محمود عباس"، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ریاض به حمایت از حقوق مردم فلسطین و تشکیل یک کشور مستقل که پایتخت آن قدس باشد، تاکید کرد.
 
در این دیدار روابط دو جانبه میان عربستان و فلسطین و راه‌های تقویت آن، تحولات منطقه و جهان، شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و اقدامات خشونت‌آمیز این رژیم علیه در سرزمین‌های اشغالی و قدس شرقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
محمود عباس عصر یکشنبه در راس یک هیات بلندپایه وارد ریاض شد. "صائب عریقات"، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین، "نبیل ابوردینه"، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین و "جمال الشوبکی"، سفیر فلسطین در عربستان در این هیات حضور داشتند.
 
از سوی دیگر، محمود عباس روز گذشته در ریاض با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرد.
 
جان کری در نشست خود با محمود عباس تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از این دیدار آگاه بوده است.
 
وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به منطقه به اراضی اشغالی و فلسطین نخواهد رفت.
 
در همین راستا، جمال الشوبکی اعلام کرد که محمود عباس در دیدار با جان کری به بررسی موضع دولت جدید واشنگتن در خصوص مساله فلسطین پرداخت.
 
جمال الشوبکی در مصاحبه با رادیو فلسطین اظهار کرد: محمود عباس به خواسته‌های فلسطین و اقدامات غیرقانونی اسرائیل در قدس و شهرک‌سازی‌ها و همچنین بازداشت اسرای اعتصاب غذا کرده، اشاره و اعلام کرد که ما در قبال این اقدامات شاهد هیچ واکنشی از سوی آمریکا نیستیم.
 
وی در ادامه افزود: عباس در این دیدار به دنبال آن بود که آمریکا موضع خود را در راستای حمایت از آزادی و انقلاب مردم فلسطین و پایان دادن به اشغالگری‌های اسرائیل مطرح سازد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار